Ugrás a tartalomhoz
  • 6

anonymus

Kérdés

Szakadozó internet kapcsolat, újra induló  HGW esetén mit tehetek ?

 

Első amit tehetsz, hogy újra indítod a HGW-t. Érdemes lehet ránézni jel szintekre is, ezt jellemzően a 192.168.0.1 192.168.1.1/  192.168.100.1 címen találod.  Belépéshez amennyiben nem változtattad meg: admin/admin, üres/üres stb, kivéve Sagemcom F@ST 3686AC, ennél eszköznél a talpon elhelyezett matricán találod a szükséges adatokat.

DOCSIS adatokat keress dBmV és mértékegységekkel lefelé /felfelé letöltési /feltöltési vagy angolul downstream és upstream.

 

Ezekről amit tudni érdemes.

Letöltési irányba -12 + 12 közt ideális, 0-hoz közeli érték a legoptimálisabb.

SNR 30 dB legalább érje el, átlagosan 40 körül mozog, ennél többel nem fogsz találkozni.

Feltöltési irányba 51 dBmV alatt legyen


Ettől eltérő értékkel is működhet a HGW, de átlagosan ezek tekinthetők minőségi értékeknek. Amennyiben ezektől eltérést tapasztalsz, az jó eséllyel lehet a probléma forrása. Pusztán eltérő adatok nem adnak  alapot semmilyen reklamációra.

 

Kérhetek bridge módot?

Igen, kérhetsz Cisco EPC3925 és Sagemcom FAST3686 eszközök esetében. De csak akkor, ha nincs iptv előfizetésed.  Ezt a 1414 ügyfélszolgálati szám hívásával teheted meg, kitartást hozzá, néha nehezen sikerül.

 

Használhatom valamire az usb csatlakozót ?

Pendrive vagy külső táppal rendelkező merevlemez segítségével file, ftp, UPnP médiaszervert készíthetsz.

 

Milyen csomagokat rendelhetek ?

*Otthoni Internet 10/

*Otthoni Internet 20/

Otthoni Internet 150/5

Otthoni Internet 300/20

Otthoni Internet 500/22

 

* Ezek a csomagok csak ED2 területen rendelhetőek. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus
Módosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
5 perce, anonymus írta:

@anonymus Köszi szépen a gyors választ. Ha jól értelmezem az említett thread-ben leírtakat, akkor kívülről nem is fogom tudni elérni a Synology-t? Ez nem jó hír, a NAS-nak épp ez volt számomra az előnye... Ez megválaszolja az első problémát, amit tapasztalok. Viszont mi lehet a második hiba (torrent kliens nem képes fel-és letölteni) oka?

 

5 perce, anonymus írta:

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@btz

Köszi a választ!

A NAS helyihálózati ip címe és szolgáltatási portja: http://192.168.0.198:5000/

Igen, a Sagemben erre az IP-re állítottam be a portforwardingot, illetve a többi port-nál is erre az IP-re állítottam be a  https://portforward.com/sagemcom/fast-3686/  oldalon található, DS213j-re vonatkozó beállítások alapján:

sagem_fwding.JPG

NAS DDNS tab:

nas_ddns2.JPG

NAS Network tab:

nas_network tab.JPG

nas_network tab2.JPG

NAS connection check:

nas_connection_check.JPG

Ha a DynDNS-sel lenne gond, akkor le tudnád írni, hogy hol/mit kell beállítani?

Előre is köszönöm!

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ha ezen rengeteg portfwdot mind engedélyezed akkor jócskán megkönnyíted a betörők dolgát.. Gondolom a jelszavad 12345 :D

>>> A NAS router beállítás ellenőrzője (EZ Internet) az alábbi hibákat dobta ki <<<

Ezt a router ellenörzőt inkább ne használd.. Kényelmesebb nélküle a világ ha kézzel állítod be a portfwd-ot, mert ez csak egy upnp parancsküldő. Nélküle fix ip sem kell, elég a fixált dhcp cím.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@btz Köszi az infót, a Sagemcom admin felületén beállítottam, hogy csak a szükséges portok legyenek nyitva.

Viszont amikor a DDNS-t próbáltam beállítani, akkor (miután regisztráltam a Duck DNS-nél) többszöri próbálkozás után sem fogadta el a user+password kombót. 

Ezután regisztráltam egy domain-t a dnsdynamic-nél, azt viszont már nem fogadta el, "Too many failed requests" a jelzett státusz.

ddns.JPG

A router újraindítását követően sem tudtam megváltoztatni, továbbra is ezt dobta ki. Van ötleted, hogy hogyan tudnám létrehozni ezután a DDNS-t?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, disconnect írta:

Ez a sípolás mit jelent? Rendesen hanggal sípol? A táp csinálja, vagy maga a modem?

MIndegy, a lányeg hogy ha erre hivatkozol akkor cserélik sagemcomra, de mielőtt bármit csinálsz olvasd el a fórumot, csak 1400 bejegyzés.
Összefoglalva- a ha cisco bizonyítottan hibás, vagy a helyi koax hálózat túlterhelt, akkor ajánlott a csere, addig inkább ki kell deríteni mi a gond. Lehet wifi csatornát váltani, (valamelyik wifi analizer andoid app segit). Akkor is akadhat a wifi ha valaki távolról videót néz, más meg közel, ilyenkor se a váltás a megoldás. Szóval először tanulni kell egy csomót.
 

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Látom, nem vagyok (talán voltam) egyedül az otthoni internet elosztás, sebesség-problémámmal, így hátha valakinek ötletet, netán megoldás-szerűséget adok, ha közzéteszem a saját történetemet. 
Nos Sagemcom 3686-os HGW-vel és XL-es 50/5-ös előfizetéssel rendelkeztem a hó elején. Mivel manapság a kenyérpirítót is hálózati kapcsolattal árulják, így összeszedtem vagy 30 hálózati eszközt. Így aztán, mint megannyi társa előtte a Fast3686-os HGW is csak erősen köhögve teljesítette a dolgát. A folyamatos (túl)terhelésnek köszönhetően nagyjából egy esztendő működés után, a Sagemcom is egyre sűrűbben kérte (követelte) az újraindítást. Hát fogtam magam, ahogyan eddig tettem és az online felületen bejelentettem, hogy vélhetőleg a Sagemcom döglődik nálam. Valószínűleg a leírt hibajelenségemmel, elsőre nem találtam el a T. reakciós küszöbértékét, mivel egy teljes hét alatt sem történt semmi. Sebaj, gondoltam és egy teljességel sikertelen telefont követően egy emailt is írtam. Közben itt a fórumot is olvasgatván, valamivel tájékozottabb lettem, így a mailben megpendítettem egy saját routerrel való kiegészítés kérdésszerűségét, valamint egy felfelé történő csomagváltást is meglebegtettem. Végül nem tudom, hogy a kiegészítéseim, vagy az eltelt idő miatt, de felgyorsultak az események és alkalmam nyílt kb. 10 T.-és munkatárssal is beszélnem. A dolog pikantériája, hogy a saját router indítványra 10-en kb. 7 félét mondtak. A csekélyke, de mégis három egybehangzó állításon felbuzdulva némi kockázattal, vettem egy routert (itt jegyzem meg, hogy nincs IPTV-ém, csak telefonom). 
....és elkövetkezett az utolsó lépés, hogy telefonon lebutíttassam a HGW-met modemszerűséggé (Bridge mód) és a fogamat összeszorítva leültem a telefon mellé:
- az ügyfélszolgálatos kollega, azt mondta, lehet, hogy ezért fizetnem kell,
- a műszakis kollega azt mondta, hogy lehet, a telefonom nem fog majd működni, meg miért is kéne a HGW-ét lebutítani, de végül végrehajtotta. :)

A lényeg az, hogy ezután a saját routerem kapott egy külső IPcímet és be tudtam vele konfigurálni a saját belső hálómat a vágyaim netovábbja szerint. Mi több, a telefonom továbbra is tökéletesen funkcionál.
Szóval a költői kérdésem az, hogy vajon miért van ez a kézenfekvő megoldás oly nagy titokban, hogy még a T.-és kollegák sincsenek az ismeretek birtokában?
Végül is -ezen a totál tájékozatlanságon kívül-, minden a lehető legoptimálisabban rendeződött, még egy műszakis kollega is megjelent közben, aki lelt egy hibát az oszlopon, amit meg is oldott, szóval az akció keretében végrehajtott XXL 120/10-re váltás előfizetésem is működik.
 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@zygy A telekomnak választani kellet, vagy csak egyféle környezetre és olcsó de problémás eszközre ad támogatást és a felhasználók x része elégedetlen lesz, és y része gyorsabb netet vesz mert nem érti hogy csak a rossz beállítás és eszköz miatt szív 10mbit-en, vagy rendes szolgáltatást nyújt. ami többletköltséggel jár a támogatásoldalon. Elképzeltem azt a menedzseri kínlódást és hosszú vajúdást amikor választania kellett eme két opció között. :-(  Most olvastam egy cikket hogy amióta a utaselégedettség nem csökkenti a managerek bérét a repülős bizniszben azóta a szolgáltatás színvonala rohamosan csökkent, Ez itt is megfigyelhető A manager csaka bónuszára optimalizál nem a felhasználókra. Azok csak felesleges bosszúság a szemében, minnél kevesebb van annál jobb. Az elvesztett felhasználók miatt elinditott marketingkampány persze drágább, de az más bónusza.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@acel Számomra az trivialitás, hogy egy ekkora szolgáltató a költségoptimalizálás jegyében egy olcsó eszközt biztosít ingyen, ami valószínűleg megfelelő is a szolgáltatást igénybe vevők kilencven akárhány százalékának. Ha nem ezt tenné, akkor drágább volna a szolgáltatása és kiszorulna a piacról! Eddig értem a dolgot, viszont ottmaradt az a néhány százaléknyi ügyfélkör, akiket szintén kezelni kell valahogy.

Nos a szolgáltató részéről a világ legegyszerűbb válasza az volna ezen szűk réteg számára, hogy, ha Neked nem tetszik az ingyen-eszköz, hát vegyél magadnak, amilyet Te akarsz és kész. A példámon látszik, hogy ezt -az IPTVés előfizetők kivételével- meg is tudja valósítani!

Saját router vásárlása - Sagemcom 3686 telefonon történő Bridge módba kapcsoltatása. (kivétel IPTV-ések)

Tehát a továbbra is kezelendők köre jelentősen leszűkül: IPTV-és előfizetőkből több tucat hálózati eszközzel rendelkezők köre. Vélhetőleg ezen kör jó részét meg át lehet terelni SATTV  irányba és akkor már tényleg csak ezrelékekben lesz mérhető azon kör, akik számára a szolgáltató nem tud megoldást javasolni. 

Na most, ha a képlethez azt is hozzáadjuk, hogy az ügyfélszolgálat tevékenységét valószínűleg nem az egy PCvel rendelkező átlagfelhasználó terheli, hiszen nála többnyire flottul működni fog minden, hanem a fent vázolt problémásabb előfizetők köre felé boltozódik át. 

Vagyis végképp érthetetlen, hogy miért pont a legkézenfekvőbb megoldást fedi a legnagyobb köd!       

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zygy
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
20 órája, acel írta:

MIndegy, a lányeg hogy ha erre hivatkozol akkor cserélik sagemcomra, de mielőtt bármit csinálsz olvasd el a fórumot, csak 1400 bejegyzés.
Összefoglalva- a ha cisco bizonyítottan hibás, vagy a helyi koax hálózat túlterhelt, akkor ajánlott a csere, addig inkább ki kell deríteni mi a gond. Lehet wifi csatornát váltani, (valamelyik wifi analizer andoid app segit). Akkor is akadhat a wifi ha valaki távolról videót néz, más meg közel, ilyenkor se a váltás a megoldás. Szóval először tanulni kell egy csomót.

A gond az, hogy a cisco egy dzsunka hulladék, gyárilag sorozathibás wifivel. Nincs itt zavarás, meg rádiós túlterhelés, a környéken érzékelhető távolságban 2 másik wifi van, azok is épphogy érzékelhető távolságban. Az is mindegy, hogy milyen csatornán van.

Mellesleg a kínai aliexpressről kb 2000 forintért vett wifi repeatert AP módban a modemre kötve stabil wifi van, mellesleg hosszabb távra is megy el, míg a ciscoé 2 tégla válaszfal+ házfalon már nem megy át.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@root

Nézzed meg a példámat. 10 napja még bosszankodtam, most meg egy elégedett ügyfél vagyok és ez a T.-nek egy fillérjébe sem került, hiszen én költöttem saját routerre. Hát mi ez, ha nem egy megoldás? Amit csak az árnyékol be, hogy az ügyfélszolgálatosok tájékozatlanok.

A nálad fellelhető eszközök megnevezéssel szépen fel vannak sorolva. Ennyi

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 6/10/2017 at 14:12, anonymus írta:

Számold már bele azt is hogy a Cisco-nak sokkal kisebb az antennája mint a  Kínai ap vackodé. 

+ info nálad egy első szériás Cisco van ami 5 éves.... aminek igen van széria hibája amit javítottak a következő adagokban. 

Nincs külső antennája, szóval bent nem lehet olyan nagyon nagy antennája. De a szakadozás sincs meg, ami a cisco modem mellett közvetlenül állva is megvan, és az biztos nem az antennától függ.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2017. 05. 28. at 9:09, btz írta:

Akkor a bridge felejtős, de portgorwardinggal így is ki tudod engedni a NAS-t, csak akkor a Sagemcomon kell ezt beállítani nem a saját routeren. A saját routert pedig használhatod accesspointnek, így ki tudod váltani vele a Sagemcom wifijét, ha jó dhcp szerver van benne, akkor a Sagem dhcpje is kiváltható bridhemód nélkül is.

Szia ezt hogyan tehetem meg?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, disconnect írta:

Nincs külső antennája, szóval bent nem lehet olyan nagyon nagy antennája. De a szakadozás sincs meg, ami a cisco modem mellett közvetlenül állva is megvan, és az biztos nem az antennától függ.

Nem minden az antenna mérete, de ismételten írom nem mehet tönkre egy 5 éves hardver 7/0-24 üzemben ? 1414 csörögj be kapsz egy Sagemet azon van ac dualbend 5ghz

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...