Ugrás a tartalomhoz
  • 6

anonymus

Kérdés

Szakadozó internet kapcsolat, újra induló  HGW esetén mit tehetek ?

 

Első amit tehetsz, hogy újra indítod a HGW-t. Érdemes lehet ránézni jel szintekre is, ezt jellemzően a 192.168.0.1 192.168.1.1/  192.168.100.1 címen találod.  Belépéshez amennyiben nem változtattad meg: admin/admin, üres/üres stb, kivéve Sagemcom F@ST 3686AC, ennél eszköznél a talpon elhelyezett matricán találod a szükséges adatokat.

DOCSIS adatokat keress dBmV és mértékegységekkel lefelé /felfelé letöltési /feltöltési vagy angolul downstream és upstream.

 

Ezekről amit tudni érdemes.

Letöltési irányba -12 + 12 közt ideális, 0-hoz közeli érték a legoptimálisabb.

SNR 30 dB legalább érje el, átlagosan 40 körül mozog, ennél többel nem fogsz találkozni.

Feltöltési irányba 51 dBmV alatt legyen


Ettől eltérő értékkel is működhet a HGW, de átlagosan ezek tekinthetők minőségi értékeknek. Amennyiben ezektől eltérést tapasztalsz, az jó eséllyel lehet a probléma forrása. Pusztán eltérő adatok nem adnak  alapot semmilyen reklamációra.

 

Kérhetek bridge módot?

Igen, kérhetsz Cisco EPC3925 és Sagemcom FAST3686 eszközök esetében. De csak akkor, ha nincs iptv előfizetésed.  Ezt a 1414 ügyfélszolgálati szám hívásával teheted meg, kitartást hozzá, néha nehezen sikerül.

 

Használhatom valamire az usb csatlakozót ?

Pendrive vagy külső táppal rendelkező merevlemez segítségével file, ftp, UPnP médiaszervert készíthetsz.

 

Milyen csomagokat rendelhetek ?

*Otthoni Internet 10/

*Otthoni Internet 20/

Otthoni Internet 150/5

Otthoni Internet 300/20

Otthoni Internet 500/22

 

* Ezek a csomagok csak ED2 területen rendelhetőek. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus
Módosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Azok elvileg nem változtak. Bár másik frekikre csatlakozott vissza a modem. Van egy 8-as csoport, ahol minden freki +9 dBmV, és 39 körüli az SNR, és van egy másik, ahol 4 +9 dBmV, a másik 4 meg +4. SNR 38 illetve 41. Most erre mászott fel a modem. Up 44. Szóval ezek rendben vannak, a szokásosak. Lehet, hogy este volt valami karbantartósdi, csak ilyen hibám még soha nem volt, azért csodálkoztam.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nem tudom, találkoztatok e hasonlóval, de tartok tőle, hogy igen. Telekom otthoni szolgáltatást használok évek óta. Múlt év végén kezdtek jönni a problémák. Otthoni csomagom internet - IP TV - és telefon csomagból áll. A telepített hálózati eszköz (jelenleg Cisco, előzőleg Sagemcom) ötlet szerűen kikapcsol, majd 1-2 perc elteltével visszakapcsol. A hibaelhárítással megbízott szerelők (legutóbb tegnap délben) kijönnek, mérnek, állítgatnak, vagy már azt sem, majd elmagyarázzák, hogy miért nem tudják, mi a probléma! Tegnap kicserélték az eszközt, ám ez sem segített. Sajnos közben a szolgáltató küldi az SMS-t, szerintük a hiba elhárult. PEDIG NEM!!!! Idegesítő, amikor napjában 3-5 alkalommal kikapcsol az eszköz, megakasztva a teljes szolgáltatócsomagot. Már eljutottam arra a szintre, hogy egyszerűen leszerződöm egy másik szolgáltatóval, hagyom a fenébe az egészet. A Cisco készülékre 3 db. Set top box és 1db. saját, Asus típusú router van csatlakoztatva, erről használjuk a wi-fit, mivel szerelők véleménye szerint a szolgáltatói készüléken nem garantált a wi-fi szolgáltatás. (csak tudnám, miért van benne wi-fi adapter is!) Az egyéb, általam használt készülékekhez semmi közük, az az én problémám. Igen ám! Minden készülék rendben működik, informatikusokkal beállíttattam a hálózatom, a T-Home eszköze ettől függetlenül újra éa újra kikapcsol!!! Nincs áramszünet, a készülék feszültség védett aljzatba van csatlakoztatva, a wi-fi-je kikapcsolva!! A hiba mégis fennáll!! Kihez, hová forduljak, ki tudja megmondani, mi okozza a problémát?

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Akkor nálad is van többlet jel bőven. Teletronikos MMWO? Az 8dB/darab. Nálam csak 1 van, plusz beiktattam egy fix 3dB-s csillapítót, aminek a hátránya, hogy visszirányban is +3dB ha jól tudom. De így összesen van 11dB csillapításom, és +6 körüli jel a modemnél. Illetve télen volt így is +15. :D Csillapítás nélkül az már 26dBmV lett volna. :D Gondolom így az erősítőtől távolabbi végpontokra is jut jel bőven. SNR 39-41

Visszirányom 42, úgy néz ki, hogy a tavalyi leágazócsere megoldotta ezt a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv Mindekinek!

Néhány napja a wifin kapcsolódott eszközökön lelassult az internet sebessége, az IPTV rendben van illetve a kábelen csatlakoztatott PC-n is megfelelő a sebesség. A modem egy Cisco EPC3925.

10 Mbps a szerződött sebesség, a kábelen ezt tartja is. Wifin viszont 1,23Mbps - 2,12Mbps - 2,33Mbps - 0,51Mbps és ezek a mért értékek is gyorsabban megindulnak, majd folyamatosan csökken a sebesség.

Már megvolt a reset, az áramtalanítás is. Mit tehetnék még?

 

Köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Lehetséges hogy az általad megadott csatornán nagy lett a zsúfoltság, emiatt csökkenhet a jelerősség. WifiAnalyzer vagy hasonló Androidos alkalmazással lehet tesztelni. Amennyiben ez az ok, akkor a cisco-ban át lehet tenni egy kevésbé terhelt csatornára. Ha nem ez a gond, akkor esetleg a cisco nem működik már elég jól, bár emiatt nem biztos hogy cserélnék, mert a wifi csak "ajándék", nincs benne a szerződésben>:(.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
4 órája, OldMike írta:

Lehetséges hogy az általad megadott csatornán nagy lett a zsúfoltság, emiatt csökkenhet a jelerősség. WifiAnalyzer vagy hasonló Androidos alkalmazással lehet tesztelni. Amennyiben ez az ok, akkor a cisco-ban át lehet tenni egy kevésbé terhelt csatornára. Ha nem ez a gond, akkor esetleg a cisco nem működik már elég jól, bár emiatt nem biztos hogy cserélnék, mert a wifi csak "ajándék", nincs benne a szerződésben>:(.

Köszönöm, a csatorna alapbeállításon az 1. csatorna volt. Most léptem a 2.-ra, így tökéletesen működik minden eszköz. (1 laptop + 2 telefon ).

2 órája, btz írta:

@deakgyuri

A wifi beállítások nem lettek módosítva az utóbbi időkben? Tudnál képernyőmentést készíteni a wireless beállításairól? A kliens eszköz milyen linksebességgel kapcsolódik a routerhez?

Semmi módosítás sem történt, ezért is volt furcsa a szituáció számomra. A router és kliens beállítások azonosak voltak az elmúlt 1,5 évben. A notebook szerint 72 Mbps a kapcsolódás sebessége a notebook és a router között.

 

Jelen pillanatban a probléma megoldva, köszönöm a segítséget, viszont érdeklne, hogy mi az ami okozhatta ezt a hibát? Talán egy szomszéd újonnan telepített, azonos csatornán szóró eszköze zavarhatott be? Családi házas övezet, a wifi jel az épületen kívül alig fogható, ergó a zavaró jel sem nagyon juthat be...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Érdemes lenne a már említett wifi analizáló alkalmazással körbejárni a terepen, felderíteni, hogy a szomszédság milyen csatornákon van, milyen erősségű a jele. Ennek tudatában egy tiszta csatornát választani. De ha a 2-es csatorna hozza a megfelelő sebességet akkor érdemes otthagyni egyenlőre. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...