Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Magenta1 átverés ?


Horváth Dávid

Kérdés

Sajnálattal tapasztaltam az alábbiakat telekom ügyfélként!

Már több, mint 10 éves vagyok Telekom ügyfél és a 2017 nyarán úgy döntöttem, hogy nem a *****, nem más egyéb szolgáltató csomagját választom otthoni szolgáltatásra, hanem a Magenta1 csomagot. Így rendben is lett volna, mert a 25% kedvezménnyel és az ajándékba ígért 50 000 Ft-os Tv-el ugyan ott lettem volna ár/értékben, mint ha más szolgáltatót választok és a fizetés egyszerűbb lett volna, mert bankkártyával az egészet egyben tudtam volna fizetni.

Ám nem így történt! Jött a koppanás meg a feketeleves!

Eddig 120+ csatornáért és 100mbit-es internetért fizettem a ****nél 5700 Ft-ot fixen havonta hűségidő nélkül!

Megkérdeztem személyesen a pécsi Árkádban található Telekom üzletben, hogy milyen lehetőségek elérhetőek számomra. 
Mondta a fiatal srác, hogy ez meg ez nagyon jó, mert így akkor Tv-internet-telefon-mobil minden egy csomagban lesz és még 50 000 Ft készülékkedvezményt is kapok (jelen esetben egy 32"-os lcd tv-t néztünk ki és tett az ajánlatba).

Osztottam-szoroztam és végül úgy döntöttem, hogy a tv is jár az előfizetés mellé, akkor pont ott vagyok, mint ha más szolgáltatót vennék igénybe.
Jötte is beszerelni, csak a tv sehol és ők nem is tudnak róla. Bementem rá 1,5 hétre személyesen, hogy nem érkezett meg. Ott hebegtek-habogtak és hát jaaaa, hát az mégse jár nekem. Csak én ennek fejében kötöttem meg a szolgáltatást, ami egyáltalán nem jó, főleg nem egy Pécs bel-belvárosában található címen.

*****-t kérek: 24*5700 Ft = 136 800 Ft (vezetékes telefon nélkül, amit amúgy se használ senki)
120+ csatorna HD-ben is + 100 mbit internet
Magenta1 25% csoda kedvezménnyel: 24*10 180 Ft = 244 320 Ft - 50 000 Ft (készülékkedvezmény) - 3*10 180 Ft (első 3 hó ingyenes) = 163 780 Ft
130 csatorna HD-ben is + 50 mbit internet
KÜLÖNBSÉG: 26  980 Ft + 50 000 Ft = 76 980 Ft , mivel a mobil előfizetésem is csökkent volna a kedvezmény mértéke miatt, így a differencia számomra elhanyagolható lett volna, viszont így hogy nem jár az ígért 50 000 Ft semmire ÁTVERÉS ilyen formában!!!

25% kedvezménnyel fizetek a mobil és otthoni előfizetésemre havi átlagosan 25-26 000 Ft-ot + ez mellé van még mobilinternetem külön 3500 Ft-ért havonta.

Nem kaptam semmilyen kedvezményt, se készüléket, semmit! Az ügyfélszolgálat cseszik válaszolni....mindenki tárja karjait én meg szívok!

Mindenesetre ha itt sem járok sikerrel, akkor a részletesen kibővített levelemet, az ajánlattételi dokumentumot, a szolgáltatás szerződését és az egész esetet eljuttatom a Fogyasztóvédelmi Hivatalnak és a Gazdasági Versenyhivatalnak, illetve Tékozló Homár bloggal már egyeztettem , mert ilyen tisztességtelen, undorító és megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal nem találkoztam még! Ez jár 10 év után, gratulálok!

 

Várom itt egy illetékes válaszát!

Köszönöm!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ahammer
versenytárs említése
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

14 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 3

@Horváth Dávid

Nem értem pontosan ezt a sztorit. 

Elvileg bementél leszerződni, hogy kapsz  szolgáltatást XY-ért plusz 50ezres készülékkedvezményt, erre se kedvezményt nem kaptál magára a szolgáltatásra, sem az 50 ezres készülék kedvezményt, tehát nem azt kaptad,  ami a szerződésben le lett írva?

Ha ez így van, akkor ebben az esetben érvénytelen az a szerződés. Én a helyedben számla reklamációval élnék a szolgáltatás kedvezmények érvényesítése érdekében, illetve megpróbálnám megtudakolni az okát, hogy miért nem jár az 50000ft készülék kedvezmény, mikor más mindenféle kifogás nélkül megkapta. 

Amennyiben nem kapnék választ, kérném a szolgáltatás megszüntetését. A szerződés ebben a helyzetben amúgy is semmis (márha tényleg minden úgy történt, ahogy itt elmondtad) 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
  Ekkor: 2017. 12. 21. at 17:34, Roli82 írta:

Azt nem értem, hogy szerződés kötéstől számítva miért nem jelezted 14 napon belül, hogy ez neked nem felel meg... el állhattál volna a szerződéstől szankció mentesen, egy több hónappal ezelőtti esettel most elő állni hát nem tudom. A nyitó posztból a lényeget is kihagytad hogy tartozásod volt. Az átlagban 1.5 havonta fizetek alatt mit kell érteni, ugye nem azt, hogy ekkora csuszásban vagy a számla befizetésekkel, mert akkor nem csodálom hogy ugranak a kedvezmények. :(

Expand  

Fura az egész sztori úgy ahogy van, sorba hullanak a csontvázak is. Végén kiderül hogy kockázatos státusza van az efinek.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
  Ekkor: 2017. 12. 22. at 2:01, Horváth Dávid írta:

És a státuszokról engem miért nem tájékoztatnak ?
Akkor az ajánlatba ne tegyék bele, hogy jogosult vagyok erre és nem kötöm meg. Jeleztem nekik a 9-10-ik napon a megkötéstől számítva, a válasz az volt, hogy "hát ja, volt régebben tartozás és mégse vagy jogosult".

Átlag havi 30 000 Ft a ***** mobilszámlám, 2 vállalkozásomban az egyik cég fix havi 12 000-ret fizet, a másik meg 25-30 000 Ft körül havonta!

Nem szoktam sipákolni, de ezt az "50 000 Ft-os kis tévedésüket" nem fogom lenyelni. A panaszlevelemre már 43-44 napja várok, hogy válaszoljanak, az "ügyfélszolgálaton" meg senki nem tud semmit.

Átlag 1,5 havonta fizetek: Ez azt jelenti, hogy van amikor 20-25 napos lejárt számlám is van, ilyenkor egyszerre 45-60 000 Ft-ot fizetek egybe, de olyan is amikor fiz határidő előtt 10 nappal már befizetem. Különösen érintett itt a nyári időszak, amikor rendszeresen lehetetlen volt a Telekom alkalmazásban bankkártyával fizetni, mert összeomlott, visszalpett, stb. Ekkor postára rohangáltam.

Továbbra is az áll fenn, hogy az ajánlat SZEMÉLYRE SZABOTTan készült, majd nem valósult meg a megfelelő formában a szolgáltató oldaláról.

@anonymus Nincs csontváz, ez lett kihagyva, de nem tudom mi ebbe a kockázat, ha esetleg 1-2 hetes csúszással fizet az ügyfél....ha annyira kockázatos lennék, akkor meg sem kötötték volna + olyan a rendszer, hogy 1 hónapnál többet ők nem tudnak bukni, így semmi sem halmozódik, így megint nem értem az alapját.

Mindegy, megvárom a választ, ha egyáltalán válaszolnak. Megy a szerződés + ajánlat a Tékozló Homárra a teljes sztorival, GVH-nak és a Fogyasztóvédelemnek most este bejelentettem, hogy nem hajlandóak válaszolni és nem tudnak tájékoztatást sem adni semmiről a k*baszott MT azonosító alapján.....már bocsánat, csak fusztráló.

 

Expand  

Válaszadásra alap esetben 30 nap van, de vannak esetek amikor ez az idő kitolódhat, az ügy bonyolultsága miatt.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Azt nem értem, hogy szerződés kötéstől számítva miért nem jelezted 14 napon belül, hogy ez neked nem felel meg... el állhattál volna a szerződéstől szankció mentesen, egy több hónappal ezelőtti esettel most elő állni hát nem tudom. A nyitó posztból a lényeget is kihagytad hogy tartozásod volt. Az átlagban 1.5 havonta fizetek alatt mit kell érteni, ugye nem azt, hogy ekkora csuszásban vagy a számla befizetésekkel, mert akkor nem csodálom hogy ugranak a kedvezmények. :(

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Szia @Horváth Dávid!

Azért kicsit sántít amit leírtál... Nem vitatom, előfordulhat, hogy a megrendeléskor nem megfelelően tájékoztattak, hogy végeznek fizetőképességi/hitelképességi vizsgálatot. Bár furcsállanám, hogy amikor visszamentél a srác nevetett volna, hiszen ő jutaléktól esett el. Én biztos nem nevettem volna a helyében.

De! Nagyon furcsa, hogy vállalkozóként teljesen természetesnek veszed, hogy nem kell határidőre fizetni. Ez az jelenti, pénzügyi szempontból megbízhatatlan vagy, bármikor fizetésképtelenné válhatsz annak a szemében, aki részletfizetést/hitelt adna neked.  Gondolom neked sem esik jól, amikor az ügyfeleid nem a megállapodott időben fizetnek neked, hanem akkor amikor nekik jó.  Te számolsz a bevétellel, hiszen így tudod a vállalkozásod költségeit finanszírozni, de az nem jön... Ugyanígy van egy nagyvállalkozás esetében is, hiszen amit az ügyfelek befizetnek, abból él a cég. 

Nem vagyok vállalkozó, nem keresek sokat (valószínűsítem, hogy sokkal kevesebb a bevételem, mint a tied), de a számláimat mindig befizetem határidőre. T ügyfél vagyok, nekem sem tetszik, ha összeomlik az app, de be tudom fizetni a számlámat a honlapon, vagy ha ott sem akkor átutalom. Nem megyek a postára, mert utálom. 

Ja! A Homárra a helyedben nem tenném ki a panaszod, mert a késedelmesen fizetőket a kommentelők darabokra szaggatják. Ha meg elhallgatod, hogy rendszeresen késedelmesen fizetsz, te is megéred a pénzed.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Szeretek kommenteket olvasni a homáron, főleg mikor valaki elhamarkodottan kiteszi oda az ügyét és kiderül, hogy nem úgy van az ahogy a Móricka elképzelte :D De reméljük a te esetedben tiszta sor lesz és záporozni fognak az egyetértő kommentek :)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@teherwagon Köszönöm a hozzászólást, meg fogom írni mi lett a vége.

Egyelőre várom a választ, én úgy gondolom hogy mindent adatommal tisztában voltak, nem az ajánlattétel-szerződéskötés közt eltelt 2 napon múlott a jogosultságom.

Részemről nagyon igazságtalannak érzem, főleg hogy összességében havi szinten legalább 80 000 Ft-os hagyok ott csak én a vállalkozásaimmal és otthoni-és mobilelőfizetésemmel együtt.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@btz

Köszönöm válaszod!

Igen, bementem, hogy a Telekomtól is árajánlatot kérjek otthoni szolgáltatásra. Mondta a srác, hogy most van a Magenta1, mert az nekem így tök jó lenne. Amikor kimondta az árát, akkor vontam a számat, de említette az első 3 hónap díjmentességét és az 50 000 Ft készülékkedvezményt, amiben egy Toshiba vagy milyen 32"-os lcd tv volt megjelölve.

Szóval másnap bementem, kifizettem az éppen akkor jelenlévő összes mobilszámlámat (mivel 0-ás egyenleggel lehetett csak megkötni) és aláírtam a szerződést. Kijöttek bekötni a szerződéskötést követő 4-5 napra (ez tetszett, hogy ilyen gyors) és kérdeztem a 2 emberkétől (akik nagyon rendesek voltak) hogy mikor hozzák a tv-t. Azt a választ kaptam, hogy ők szokták hozni, de ilyen jellegű igény nem érkezett be hozzájuk.

Így egyértelmű, hogy át vagyok verve egy picit...mert a készülékkedvezmény miatt döntöttem a szerződéskötést mellett. 
Amúgy bementem a sráchoz és nevetve mondta, hogy ja hát azt mégse igényelte, mert 1x felfüggesztették a mobilszolgáltatásomat az elmúlt 6 hónapban egy 3,5 hete lejárt számlatartozás miatt....(átlagban amúgy 1,5 havonta fizetek) 10 percre volt felfüggesztve és az is azért, mert a postán elb*szták a telefon törlesztőjének befizetését és a régebbi helyett a legújabbat ami aznap jött ki lett fizetve.

Ezzel az a gond, hogy itt az ajánlattevő papíron még rajt a tv, a szerződésben meg szándékosan már nincs ?!!!!

Köszönöm a tippet, mert fel fogom mondani, mert egy rakás ..., a tv pl 1 órán belül "ugrik" 5-8 másodperceket akár 2x is....nem is értem.

Két ünnep közt megteszem a bejelentést a GVH-nál és , illetve a Tékozló Homár blogon is lehozzák szilveszter után! :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

És a státuszokról engem miért nem tájékoztatnak ?
Akkor az ajánlatba ne tegyék bele, hogy jogosult vagyok erre és nem kötöm meg. Jeleztem nekik a 9-10-ik napon a megkötéstől számítva, a válasz az volt, hogy "hát ja, volt régebben tartozás és mégse vagy jogosult".

Átlag havi 30 000 Ft a ***** mobilszámlám, 2 vállalkozásomban az egyik cég fix havi 12 000-ret fizet, a másik meg 25-30 000 Ft körül havonta!

Nem szoktam sipákolni, de ezt az "50 000 Ft-os kis tévedésüket" nem fogom lenyelni. A panaszlevelemre már 43-44 napja várok, hogy válaszoljanak, az "ügyfélszolgálaton" meg senki nem tud semmit.

Átlag 1,5 havonta fizetek: Ez azt jelenti, hogy van amikor 20-25 napos lejárt számlám is van, ilyenkor egyszerre 45-60 000 Ft-ot fizetek egybe, de olyan is amikor fiz határidő előtt 10 nappal már befizetem. Különösen érintett itt a nyári időszak, amikor rendszeresen lehetetlen volt a Telekom alkalmazásban bankkártyával fizetni, mert összeomlott, visszalpett, stb. Ekkor postára rohangáltam.

Továbbra is az áll fenn, hogy az ajánlat SZEMÉLYRE SZABOTTan készült, majd nem valósult meg a megfelelő formában a szolgáltató oldaláról.

@anonymus Nincs csontváz, ez lett kihagyva, de nem tudom mi ebbe a kockázat, ha esetleg 1-2 hetes csúszással fizet az ügyfél....ha annyira kockázatos lennék, akkor meg sem kötötték volna + olyan a rendszer, hogy 1 hónapnál többet ők nem tudnak bukni, így semmi sem halmozódik, így megint nem értem az alapját.

Mindegy, megvárom a választ, ha egyáltalán válaszolnak. Megy a szerződés + ajánlat a Tékozló Homárra a teljes sztorival, GVH-nak és a Fogyasztóvédelemnek most este bejelentettem, hogy nem hajlandóak válaszolni és nem tudnak tájékoztatást sem adni semmiről a ********* MT azonosító alapján.....már bocsánat, csak fusztráló.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ahammer
sértő tartalom
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nem tudom, szerintem semmi nem sántít. Az ajánlattevő lapot a saját MT azonosítom alapján nyomtatta ki, kérte hogy rendezzek ott helyben minden fennálló számlatartozást és már igényelhetjük is a jövő hétre bekötéssel és a készülékkel együtt. 
Úgy kell elképzelni, hogy az első alkalommal mézes-mázas volt a stílusa, mikor visszamentem rákérdezni, hogy mikor jön a készülék, akkor mondta ilyen szolidan gúnyos mosollyal, hogy "ja hát az mégse jön".

Érthető a Telekom álláspontja is, meg neked is igazad van! DE a készülékkedvezményt miért ajánlották fel nekem, hogy megkössek egy újabb szerződést, ha ennyire kockázatos ügyfél vagyok ?

Saját számláim (otthoni előfizetés) esetében szoktam késni, azóta leszoktam a késésekről, de a Telekom is meg tudja nézni 

Vállalkozásaim kivételek, mert csekk formájában érkezik és ezeket határidőben az üzletvezetők feladata feladni, azokkal nincs is gond.

Homárra mindeképp kimegy. A lényeg nem azon van, hogy 1-2 alkalommal csúszott a befizetés 1-3 hetet! Persze igazuk lesz a kommentelőknek, de a hangsúly továbbra is a bedobott nem létező csali ajánlat, amely arra buzdított, hogy egy számomra előnytelen szerződés előnyösnek tűnjön, nettó megtévesztés.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Igazából itt is, mint a legtöbb esetben valahol középen van az igazság. Ugyanakkor ennek az esetnek kapcsán is szomorú az a tendencia, ami egy másik topikban olvasható, hogy a szolgáltatónál/nak egyáltalán nem előnyösebb egy régi, mindig időben fizető egy újnál, régebben nagyobb különbség volt a megítélés között.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...