Kérdés

Sajnálattal tapasztaltam az alábbiakat telekom ügyfélként!

Már több, mint 10 éves vagyok Telekom ügyfél és a 2017 nyarán úgy döntöttem, hogy nem a *****, nem más egyéb szolgáltató csomagját választom otthoni szolgáltatásra, hanem a Magenta1 csomagot. Így rendben is lett volna, mert a 25% kedvezménnyel és az ajándékba ígért 50 000 Ft-os Tv-el ugyan ott lettem volna ár/értékben, mint ha más szolgáltatót választok és a fizetés egyszerűbb lett volna, mert bankkártyával az egészet egyben tudtam volna fizetni.

Ám nem így történt! Jött a koppanás meg a feketeleves!

Eddig 120+ csatornáért és 100mbit-es internetért fizettem a ****nél 5700 Ft-ot fixen havonta hűségidő nélkül!

Megkérdeztem személyesen a pécsi Árkádban található Telekom üzletben, hogy milyen lehetőségek elérhetőek számomra. 
Mondta a fiatal srác, hogy ez meg ez nagyon jó, mert így akkor Tv-internet-telefon-mobil minden egy csomagban lesz és még 50 000 Ft készülékkedvezményt is kapok (jelen esetben egy 32"-os lcd tv-t néztünk ki és tett az ajánlatba).

Osztottam-szoroztam és végül úgy döntöttem, hogy a tv is jár az előfizetés mellé, akkor pont ott vagyok, mint ha más szolgáltatót vennék igénybe.
Jötte is beszerelni, csak a tv sehol és ők nem is tudnak róla. Bementem rá 1,5 hétre személyesen, hogy nem érkezett meg. Ott hebegtek-habogtak és hát jaaaa, hát az mégse jár nekem. Csak én ennek fejében kötöttem meg a szolgáltatást, ami egyáltalán nem jó, főleg nem egy Pécs bel-belvárosában található címen.

*****-t kérek: 24*5700 Ft = 136 800 Ft (vezetékes telefon nélkül, amit amúgy se használ senki)
120+ csatorna HD-ben is + 100 mbit internet
Magenta1 25% csoda kedvezménnyel: 24*10 180 Ft = 244 320 Ft - 50 000 Ft (készülékkedvezmény) - 3*10 180 Ft (első 3 hó ingyenes) = 163 780 Ft
130 csatorna HD-ben is + 50 mbit internet
KÜLÖNBSÉG: 26  980 Ft + 50 000 Ft = 76 980 Ft , mivel a mobil előfizetésem is csökkent volna a kedvezmény mértéke miatt, így a differencia számomra elhanyagolható lett volna, viszont így hogy nem jár az ígért 50 000 Ft semmire ÁTVERÉS ilyen formában!!!

25% kedvezménnyel fizetek a mobil és otthoni előfizetésemre havi átlagosan 25-26 000 Ft-ot + ez mellé van még mobilinternetem külön 3500 Ft-ért havonta.

Nem kaptam semmilyen kedvezményt, se készüléket, semmit! Az ügyfélszolgálat cseszik válaszolni....mindenki tárja karjait én meg szívok!

Mindenesetre ha itt sem járok sikerrel, akkor a részletesen kibővített levelemet, az ajánlattételi dokumentumot, a szolgáltatás szerződését és az egész esetet eljuttatom a Fogyasztóvédelmi Hivatalnak és a Gazdasági Versenyhivatalnak, illetve Tékozló Homár bloggal már egyeztettem , mert ilyen tisztességtelen, undorító és megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal nem találkoztam még! Ez jár 10 év után, gratulálok!

 

Várom itt egy illetékes válaszát!

Köszönöm!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ahammer
versenytárs említése

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

14 válasz erre a kérdésre

Szeretek kommenteket olvasni a homáron, főleg mikor valaki elhamarkodottan kiteszi oda az ügyét és kiderül, hogy nem úgy van az ahogy a Móricka elképzelte :D De reméljük a te esetedben tiszta sor lesz és záporozni fognak az egyetértő kommentek :)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@teherwagon Köszönöm a hozzászólást, meg fogom írni mi lett a vége.

Egyelőre várom a választ, én úgy gondolom hogy mindent adatommal tisztában voltak, nem az ajánlattétel-szerződéskötés közt eltelt 2 napon múlott a jogosultságom.

Részemről nagyon igazságtalannak érzem, főleg hogy összességében havi szinten legalább 80 000 Ft-os hagyok ott csak én a vállalkozásaimmal és otthoni-és mobilelőfizetésemmel együtt.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
4 órája, zoli62 írta:

Igazából itt is, mint a legtöbb esetben valahol középen van az igazság.

Hello, ezzel maximálisan egyetértek. @Horváth Dávid, szurkolok, majd írd meg, légyszi, hogy mi lett a vége

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Igazából itt is, mint a legtöbb esetben valahol középen van az igazság. Ugyanakkor ennek az esetnek kapcsán is szomorú az a tendencia, ami egy másik topikban olvasható, hogy a szolgáltatónál/nak egyáltalán nem előnyösebb egy régi, mindig időben fizető egy újnál, régebben nagyobb különbség volt a megítélés között.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nem tudom, szerintem semmi nem sántít. Az ajánlattevő lapot a saját MT azonosítom alapján nyomtatta ki, kérte hogy rendezzek ott helyben minden fennálló számlatartozást és már igényelhetjük is a jövő hétre bekötéssel és a készülékkel együtt. 
Úgy kell elképzelni, hogy az első alkalommal mézes-mázas volt a stílusa, mikor visszamentem rákérdezni, hogy mikor jön a készülék, akkor mondta ilyen szolidan gúnyos mosollyal, hogy "ja hát az mégse jön".

Érthető a Telekom álláspontja is, meg neked is igazad van! DE a készülékkedvezményt miért ajánlották fel nekem, hogy megkössek egy újabb szerződést, ha ennyire kockázatos ügyfél vagyok ?

Saját számláim (otthoni előfizetés) esetében szoktam késni, azóta leszoktam a késésekről, de a Telekom is meg tudja nézni 

Vállalkozásaim kivételek, mert csekk formájában érkezik és ezeket határidőben az üzletvezetők feladata feladni, azokkal nincs is gond.

Homárra mindeképp kimegy. A lényeg nem azon van, hogy 1-2 alkalommal csúszott a befizetés 1-3 hetet! Persze igazuk lesz a kommentelőknek, de a hangsúly továbbra is a bedobott nem létező csali ajánlat, amely arra buzdított, hogy egy számomra előnytelen szerződés előnyösnek tűnjön, nettó megtévesztés.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia @Horváth Dávid!

Azért kicsit sántít amit leírtál... Nem vitatom, előfordulhat, hogy a megrendeléskor nem megfelelően tájékoztattak, hogy végeznek fizetőképességi/hitelképességi vizsgálatot. Bár furcsállanám, hogy amikor visszamentél a srác nevetett volna, hiszen ő jutaléktól esett el. Én biztos nem nevettem volna a helyében.

De! Nagyon furcsa, hogy vállalkozóként teljesen természetesnek veszed, hogy nem kell határidőre fizetni. Ez az jelenti, pénzügyi szempontból megbízhatatlan vagy, bármikor fizetésképtelenné válhatsz annak a szemében, aki részletfizetést/hitelt adna neked.  Gondolom neked sem esik jól, amikor az ügyfeleid nem a megállapodott időben fizetnek neked, hanem akkor amikor nekik jó.  Te számolsz a bevétellel, hiszen így tudod a vállalkozásod költségeit finanszírozni, de az nem jön... Ugyanígy van egy nagyvállalkozás esetében is, hiszen amit az ügyfelek befizetnek, abból él a cég. 

Nem vagyok vállalkozó, nem keresek sokat (valószínűsítem, hogy sokkal kevesebb a bevételem, mint a tied), de a számláimat mindig befizetem határidőre. T ügyfél vagyok, nekem sem tetszik, ha összeomlik az app, de be tudom fizetni a számlámat a honlapon, vagy ha ott sem akkor átutalom. Nem megyek a postára, mert utálom. 

Ja! A Homárra a helyedben nem tenném ki a panaszod, mert a késedelmesen fizetőket a kommentelők darabokra szaggatják. Ha meg elhallgatod, hogy rendszeresen késedelmesen fizetsz, te is megéred a pénzed.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
4 órája, Horváth Dávid írta:

És a státuszokról engem miért nem tájékoztatnak ?
Akkor az ajánlatba ne tegyék bele, hogy jogosult vagyok erre és nem kötöm meg. Jeleztem nekik a 9-10-ik napon a megkötéstől számítva, a válasz az volt, hogy "hát ja, volt régebben tartozás és mégse vagy jogosult".

Átlag havi 30 000 Ft a ***** mobilszámlám, 2 vállalkozásomban az egyik cég fix havi 12 000-ret fizet, a másik meg 25-30 000 Ft körül havonta!

Nem szoktam sipákolni, de ezt az "50 000 Ft-os kis tévedésüket" nem fogom lenyelni. A panaszlevelemre már 43-44 napja várok, hogy válaszoljanak, az "ügyfélszolgálaton" meg senki nem tud semmit.

Átlag 1,5 havonta fizetek: Ez azt jelenti, hogy van amikor 20-25 napos lejárt számlám is van, ilyenkor egyszerre 45-60 000 Ft-ot fizetek egybe, de olyan is amikor fiz határidő előtt 10 nappal már befizetem. Különösen érintett itt a nyári időszak, amikor rendszeresen lehetetlen volt a Telekom alkalmazásban bankkártyával fizetni, mert összeomlott, visszalpett, stb. Ekkor postára rohangáltam.

Továbbra is az áll fenn, hogy az ajánlat SZEMÉLYRE SZABOTTan készült, majd nem valósult meg a megfelelő formában a szolgáltató oldaláról.

@anonymus Nincs csontváz, ez lett kihagyva, de nem tudom mi ebbe a kockázat, ha esetleg 1-2 hetes csúszással fizet az ügyfél....ha annyira kockázatos lennék, akkor meg sem kötötték volna + olyan a rendszer, hogy 1 hónapnál többet ők nem tudnak bukni, így semmi sem halmozódik, így megint nem értem az alapját.

Mindegy, megvárom a választ, ha egyáltalán válaszolnak. Megy a szerződés + ajánlat a Tékozló Homárra a teljes sztorival, GVH-nak és a Fogyasztóvédelemnek most este bejelentettem, hogy nem hajlandóak válaszolni és nem tudnak tájékoztatást sem adni semmiről a k*baszott MT azonosító alapján.....már bocsánat, csak fusztráló.

 

Válaszadásra alap esetben 30 nap van, de vannak esetek amikor ez az idő kitolódhat, az ügy bonyolultsága miatt.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

És a státuszokról engem miért nem tájékoztatnak ?
Akkor az ajánlatba ne tegyék bele, hogy jogosult vagyok erre és nem kötöm meg. Jeleztem nekik a 9-10-ik napon a megkötéstől számítva, a válasz az volt, hogy "hát ja, volt régebben tartozás és mégse vagy jogosult".

Átlag havi 30 000 Ft a ***** mobilszámlám, 2 vállalkozásomban az egyik cég fix havi 12 000-ret fizet, a másik meg 25-30 000 Ft körül havonta!

Nem szoktam sipákolni, de ezt az "50 000 Ft-os kis tévedésüket" nem fogom lenyelni. A panaszlevelemre már 43-44 napja várok, hogy válaszoljanak, az "ügyfélszolgálaton" meg senki nem tud semmit.

Átlag 1,5 havonta fizetek: Ez azt jelenti, hogy van amikor 20-25 napos lejárt számlám is van, ilyenkor egyszerre 45-60 000 Ft-ot fizetek egybe, de olyan is amikor fiz határidő előtt 10 nappal már befizetem. Különösen érintett itt a nyári időszak, amikor rendszeresen lehetetlen volt a Telekom alkalmazásban bankkártyával fizetni, mert összeomlott, visszalpett, stb. Ekkor postára rohangáltam.

Továbbra is az áll fenn, hogy az ajánlat SZEMÉLYRE SZABOTTan készült, majd nem valósult meg a megfelelő formában a szolgáltató oldaláról.

@anonymus Nincs csontváz, ez lett kihagyva, de nem tudom mi ebbe a kockázat, ha esetleg 1-2 hetes csúszással fizet az ügyfél....ha annyira kockázatos lennék, akkor meg sem kötötték volna + olyan a rendszer, hogy 1 hónapnál többet ők nem tudnak bukni, így semmi sem halmozódik, így megint nem értem az alapját.

Mindegy, megvárom a választ, ha egyáltalán válaszolnak. Megy a szerződés + ajánlat a Tékozló Homárra a teljes sztorival, GVH-nak és a Fogyasztóvédelemnek most este bejelentettem, hogy nem hajlandóak válaszolni és nem tudnak tájékoztatást sem adni semmiről a ********* MT azonosító alapján.....már bocsánat, csak fusztráló.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ahammer
sértő tartalom

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, Roli82 írta:

Azt nem értem, hogy szerződés kötéstől számítva miért nem jelezted 14 napon belül, hogy ez neked nem felel meg... el állhattál volna a szerződéstől szankció mentesen, egy több hónappal ezelőtti esettel most elő állni hát nem tudom. A nyitó posztból a lényeget is kihagytad hogy tartozásod volt. Az átlagban 1.5 havonta fizetek alatt mit kell érteni, ugye nem azt, hogy ekkora csuszásban vagy a számla befizetésekkel, mert akkor nem csodálom hogy ugranak a kedvezmények. :(

Fura az egész sztori úgy ahogy van, sorba hullanak a csontvázak is. Végén kiderül hogy kockázatos státusza van az efinek.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Azt nem értem, hogy szerződés kötéstől számítva miért nem jelezted 14 napon belül, hogy ez neked nem felel meg... el állhattál volna a szerződéstől szankció mentesen, egy több hónappal ezelőtti esettel most elő állni hát nem tudom. A nyitó posztból a lényeget is kihagytad hogy tartozásod volt. Az átlagban 1.5 havonta fizetek alatt mit kell érteni, ugye nem azt, hogy ekkora csuszásban vagy a számla befizetésekkel, mert akkor nem csodálom hogy ugranak a kedvezmények. :(

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz

Köszönöm válaszod!

Igen, bementem, hogy a Telekomtól is árajánlatot kérjek otthoni szolgáltatásra. Mondta a srác, hogy most van a Magenta1, mert az nekem így tök jó lenne. Amikor kimondta az árát, akkor vontam a számat, de említette az első 3 hónap díjmentességét és az 50 000 Ft készülékkedvezményt, amiben egy Toshiba vagy milyen 32"-os lcd tv volt megjelölve.

Szóval másnap bementem, kifizettem az éppen akkor jelenlévő összes mobilszámlámat (mivel 0-ás egyenleggel lehetett csak megkötni) és aláírtam a szerződést. Kijöttek bekötni a szerződéskötést követő 4-5 napra (ez tetszett, hogy ilyen gyors) és kérdeztem a 2 emberkétől (akik nagyon rendesek voltak) hogy mikor hozzák a tv-t. Azt a választ kaptam, hogy ők szokták hozni, de ilyen jellegű igény nem érkezett be hozzájuk.

Így egyértelmű, hogy át vagyok verve egy picit...mert a készülékkedvezmény miatt döntöttem a szerződéskötést mellett. 
Amúgy bementem a sráchoz és nevetve mondta, hogy ja hát azt mégse igényelte, mert 1x felfüggesztették a mobilszolgáltatásomat az elmúlt 6 hónapban egy 3,5 hete lejárt számlatartozás miatt....(átlagban amúgy 1,5 havonta fizetek) 10 percre volt felfüggesztve és az is azért, mert a postán elb*szták a telefon törlesztőjének befizetését és a régebbi helyett a legújabbat ami aznap jött ki lett fizetve.

Ezzel az a gond, hogy itt az ajánlattevő papíron még rajt a tv, a szerződésben meg szándékosan már nincs ?!!!!

Köszönöm a tippet, mert fel fogom mondani, mert egy rakás ..., a tv pl 1 órán belül "ugrik" 5-8 másodperceket akár 2x is....nem is értem.

Két ünnep közt megteszem a bejelentést a GVH-nál és , illetve a Tékozló Homár blogon is lehozzák szilveszter után! :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Horváth Dávid

Nem értem pontosan ezt a sztorit. 

Elvileg bementél leszerződni, hogy kapsz  szolgáltatást XY-ért plusz 50ezres készülékkedvezményt, erre se kedvezményt nem kaptál magára a szolgáltatásra, sem az 50 ezres készülék kedvezményt, tehát nem azt kaptad,  ami a szerződésben le lett írva?

Ha ez így van, akkor ebben az esetben érvénytelen az a szerződés. Én a helyedben számla reklamációval élnék a szolgáltatás kedvezmények érvényesítése érdekében, illetve megpróbálnám megtudakolni az okát, hogy miért nem jár az 50000ft készülék kedvezmény, mikor más mindenféle kifogás nélkül megkapta. 

Amennyiben nem kapnék választ, kérném a szolgáltatás megszüntetését. A szerződés ebben a helyzetben amúgy is semmis (márha tényleg minden úgy történt, ahogy itt elmondtad) 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Örülök, azt nem értem nálam miért nem érvényesült egyetlen kedvezmény sem!!!
Ráadásul a helyszínen a megkötés előtt nullás volt minden számlám!

Se Tv, se kedvezmény, semmi, csak a megkötött sz*r ár/érték arányú szerződés ami nem úgy teljesült.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Év elején már meglévő csomaghoz vettm igénybe az 50ezres kedvezményt. Mobiltelefont vásároltam és gond nélkül levonták az árból. Nem volt semmi ba..akodás.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most