Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Sziasztok!

Kb fél éve jött egy ZTE modem mivel a telefon kiment a házból. Ezután rögtön kezdődtek is a problémák. Először csak az internet gyorsaságával volt gond. Alapvetően 20 megás netről beszélünk amiből egészen jól ki is jött kb 15-6 mega. Ez a 15-6 megás net mára már csak 7 megás lett emellett kb 45 percenként DNS hibára panaszkodva elmegy a net és kell neki 4-5 perc mire újra elérhető lesz. Ha ez a hiba nem jelentkezne akkor sem igazán használható az internet, főleg nem játék közben. Az hogy maga a net sebessége nagyon alacsonyan van h(ogy csak 4,5 mega körül mozog) a ping akkor is hatalmasan magas. Az ügyfélszolgálattal 4 alkalommal beszéltünk és sosem történt érdemi változás, pedig az 4- ből pár alkalommal el is mondták, hogy a hiba náluk keresendő. A modem a "digitalizálás" miatt lett lecserélve.
A segítséget előre is köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv!

Mi a HGW-d pontos tipusa?

Milyen eszközzel csatlakozol?

Több eszköz esetén minden eszköznél megszakad az internetes kapcsolat?

Mit jelent az hogy a telefon ki ment a házból?

Digitális tefon szolgáltatásod van?

Ha igen, akkor az is megszakad abban az esetben, amikor a gépen is megszakad a kapcsolat?

A Google DNS szervereinek használatát ismered? Ha igen, ki próbáltad már a használatukat?

Tudnál képernyőmentést csinálni a HGW által mért vonali adatokról?

Telekom online felületen a jobb sarokba kattintva áttekintés menüre kattintva, a szolgáltatások felsorolása alatt ott van, egy ilyen link, hogy Egyenlegek. Erre kattintva az internet forgalom részleteinél milyen adatok vannak? Gyakori újrakapcsolódások láthatók, vagy csak egy két adat szerepel bennük?

Milyen régiek a vezetékek a lakásban?

Ellenőrizve volt, hogy van e házon belül probléma a kábezéssel?

 

Kérdésre kérdéssel nem illik válaszolni, tudom, de ezek mindenféleképpen fontosak!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 perce, btz írta:

Üdv!

Mi a HGW-d pontos tipusa?

Milyen eszközzel csatlakozol?

Több eszköz esetén minden eszköznél megszakad az internetes kapcsolat?

Mit jelent az hogy a telefon ki ment a házból?

Digitális tefon szolgáltatásod van?

Ha igen, akkor az is megszakad abban az esetben, amikor a gépen is megszakad a kapcsolat?

A Google DNS szervereinek használatát ismered? Ha igen, ki próbáltad már a használatukat?

Tudnál képernyőmentést csinálni a HGW által mért vonali adatokról?

Milyen régiek a vezetékek a lakásban?

Ellenőrizve volt, hogy van e házon belül probléma a kábezéssel?

 

Kérdésre kérdéssel nem illik válaszolni, tudom, de ezek mindenféleképpen fontosak!

zte speedport entry 2i

Egyszerre általában 1 eszköz csatlakozik de mikor megszakad, hiába próbálom semelyikkel sem elérhető (sem wifi, sem kábel).

A telefont kihasználatlanság miatt lemondtuk a szolgáltatónál, de ettől függetlenül maga a telefon még kábellel együtt jelen van és a router beállításainál az áttekintő oldalon a voip fül alatt is látható egy regisztrált telefonszám.

Igen próbáltam a google DNS szervereinek használatát és egyéb nagyobb DNS szerver címeket is kipróbáltam!

A vonali adatok alatt pontosan mit kell értenem?
A vezetékek kb 8 évesek és eddig nem tapasztaltunk hibát vezetékekkel (az új modem előtt).

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Mikee
Elgépelés
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A ZTE menüjébe az 192.168.1.254 ip címen lehet belépni, böngésző segítségével. Az eszköz talpán megtalálható, hogy milyen userme/password párossal lehet bejelentkezni az admin menü oldalon (3play szokott lenni az usernane, alatta egy jelszó van).

Ha sikerült belépni, akkor az internet fülön, ezt/ehhez hasonlót kell látnod.

Screenshot_2016-05-20-23-16-25.png

Ezekből nagyon sokminden kiderül. Csillapítási érték, max átvihető bitek, szinkron sebesség, inerleave stb...

Azt kéne tulajdonképpen megtudni, hogy vannak e dsl szinkron szakadozások, mikor az a pár perces kiesés tapasztalható. Egyébként a zte controll ledjei mit mutatnak egy egy megszakadás idején? Kialszanak?

Ha nincs telefon szolgáltatásod, akkor mért van rádugva a telefon? Ha ra van dugva akkor hogyan? Ugye nem csengetési feszültség leszűrő splitterrel van szétosztva? Ha nincs telefon szolgáltatásod, akkor furcsállom, hogy mért van Registed állapotban a voip? Mi történne ha kivennéd a telefont teljesen a hálózatból?

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 órája, btz írta:

A ZTE menüjébe az 192.168.1.254 ip címen lehet belépni, böngésző segítségével. Az eszköz talpán megtalálható, hogy milyen userme/password párossal lehet bejelentkezni az admin menü oldalon (3play szokott lenni az usernane, alatta egy jelszó van).

Ha sikerült belépni, akkor az internet fülön, ezt/ehhez hasonlót kell látnod.

Screenshot_2016-05-20-23-16-25.png

Ezekből nagyon sokminden kiderül. Csillapítási érték, max átvihető bitek, szinkron sebesség, inerleave stb...

Azt kéne tulajdonképpen megtudni, hogy vannak e dsl szinkron szakadozások, mikor az a pár perces kiesés tapasztalható. Egyébként a zte controll ledjei mit mutatnak egy egy megszakadás idején? Kialszanak?

Ha nincs telefon szolgáltatásod, akkor mért van rádugva a telefon? Ha ra van dugva akkor hogyan? Ugye nem csengetési feszültség leszűrő splitterrel van szétosztva? Ha nincs telefon szolgáltatásod, akkor furcsállom, hogy mért van Registed állapotban a voip? Mi történne ha kivennéd a telefont teljesen a hálózatból?

 

868867734image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A telekom kiérkező munkatársai a telefonvonal meghagyásával és splitter használatával oldották meg az új HGW bekötését és mûködtetését ennek ellenére maga a telefon nem elérhető. Az internet és a telephony ledjei kialszanak az access led pedig villog. Sajnos a telefon kábel nélküli használatot csak később fogom tudni letesztelni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nos,

Úgy nézem, hogy a sebesség alapvetően nem 20/1-hez, hanem 10/0.5-höz van beállítva.

Ha régebben ugan ezen a vonalon jött a 15 megabites sebesség, akkor nem valószínű, hogy távolabb kerültél a dslamtól (dsl központ).

Line Attenuation, azaz a vonali csillapítás értékei valami brutál mód magasak, először is, a splittert kéne kiiktatni, a kötődobozból egy leheőség szerinti legrövidebb kábellel a ZTE HGW eszközbe kötni direktben. (De nem tudom hogyha nem így lenne, most is, akkor összeálna e a szinkron). 

Aztán át kéne nézetni azokat a kábeleket a házon belül technikussal, beméretni, hogy nem e lehet valahol valami szakadás, zajbetörés stb.

Ha villog az az access led az azt jelenti hogy a HGW újraszinkronizál, ami azt jelenti, hogy megszakad a dsl szinkron.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A feltöltésből látszik, hogy a 20 hoz rendelt 1 megabit feltöltést megkaphatná a csomagja szerint és a vonali adatok alapján is menne, de azt sem kapja meg mert a 10-esre van belőve a profil. A letöltés az már egy más dolog, ott az az irgalmatlan nagy csillapítás miatt vesznek el az áttvihető bitek. Ha lehetne látni a vivő frekvenciákat, akkor szerintem úgy nézne ki, hogy a magasabb frekvenciákon már semmi nem lenne látható neki. Csak sajnos a HGW-n nincs lehetőség megnézni ezt a frekvencia "térképet"

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

2 napja a telefon kábel ki van húzva és egészen tetszik neki, ezóta nem is panaszkodott DNS hibára az okot nem értem de örülök nagyon! Az internet sebessége érthető módon nem gyorsult de egyelőre úgy tűnik, hogy az online játékoknál a pingem sem annyira magas! Ha bármi egyéb ötlet van megköszönöm szépen de az eddigi segítségekért is nagyon hálás vagyok!

Btz nagyon szépen köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdvözlet Mindenkinek,

röviden próbálom leírni a problémát. Vezetékes intenetem van (Netmánia), egy ASUS RT-N12E router van a modemre kötve a WIFI-hez. Minden működik, többfajta laptop és mobil eszközzel is.

Céges laptopomon is működik az internet Wifin. A vállalti hálózat eléréséhez egy segédprogramot kell elindítani, hogy a belső szervereket elérjem (CorinaWEB). Ekkor a laptopról az internetes forgalom is segédprogramon keresztül megy.

A segédprogram elindul, kijelzi, hogy van kapcsolat. Viszont a mapparendszerhez nem férek hozzá. És az internetkapcsolat is megszűnik (nem nyit meg egyetlen weblapot sem). Tehát ha megy a segédprogram, nincs internet. Ha lekapcsolom a segédprogramot, van internet.

Ha nem itthonról, hanem más helyről jelentkezek be a segédprogrammal, akkor van internet a segéprogrammal és hozzáférek a vállalati hálózathoz is.

Most már azt is kipróbáltam, hogy kiiktattam a routert, a modem LAN kábelét direkt a laptopba csatlakoztattam, beállítottam a vezetékes internetes kapcsolatot. A jelenség ugyanaz: van internetes kapcsolat, ha elindítom a segéprogramot, akkor már nincs.

 

Bármi ötlet, mi lehet a gond?

Köszönöm a segítséget

ÜDv

PT

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv,

időközben annyi történt, hogy kiderült, sem a Telekom, sem a router, sem a modem nem oka a problémának. Küzdésemet megelégelve eljött hozzánk a rendszergazda, kinyitotta a laptopját és pillanatok alatt működött neki minden a Corinával.

Egyenlőre gép(felhasználó)specifikus problémára gyanakszanak (bár mindenfajta tűfalalt is leszedtek róla), de nem hardverre, merthogy minde LAN-os, minde wifi-s kártyával probléma lép fel. Kaptam egy másik, új laptopot kipróbálásra, amire csak a Corinát telepítették. Most próbáltam ki, azzal sem jó...  

Lehet, hogy a speciális tanúsítvány...

Úgyhogy köszönöm az olvasást, egyenlőre internet oldalon minden rendben :-) :-)

Üdv

PT 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nem tudom, hogy az országos igényszint mekkora, felénk abszolút nem az 50 megabit a minimum igényszint, inkább a 10-20, az én 30-as csomagomon már a (kábel áthelyezésre kivonult) T munkatárs is csodálkozott, azt már nem említettem neki, hogy előtte az 50-es csomagban voltam.

 Az egy dolog hogy X helyen X szolgáltatónál az 50 a minimum vagy a duplája, de én mindíg aszerint viszonyítok, hogy az én X lakhelyemen ki mit tud nekem szolgáltatni. Jelenleg az 50 megabithez a Telekom ál legközelebb. Gondolom feléd sem X szolgáltató X helyre érényes ajánla a jellemző.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Hali!

Egy kis faluból írok Baranya megyéből. A helyi rossz kábelszolgáltatás miatt elgondolkodtunk optikai hálózat kiépíttetésén. Mivel a kábelszolgáltató mellett csak a Telekom van jelen, ezért csak Telekomos lehet az optika. Zöld utat kaptunk az Önkormányzattól is. Nem tudom, itt lehet-e ilyen kérdést föltenni, mindenesetre megpróbálom.

1. Kivel kell beszélni új optikai hálózat létesítése ügyében a Telekomnál? Jöhet privátban is. A következő héten megpróbálnánk fölvenni a kapcsolatot a polgármesterrel együtt.

2. Ahol Telekomos optikáról tudok, ott csak 100Mbit/s a maximális sebesség. Miért nem gigabites optikát épít ki a Telekom? Nálunk se lesz gigabites optikára lehetőség?

Üdv.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...