Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Szia!

Valóban kellemetlen lehet. Megoldás: mobilnet vagy szolgáltató váltás. Koax szinte mindenhol van általában valami kis helyi szolgáltatónál. Egyébként előbb-utóbb biztos fejlesztenek. 2.5 kilőméteren örülj, hogy stabilan működik azokon a több tíz éves kábeleken. Én egyébként 1 km felett már be sem kötném senkinek.

 

Panasz itt tehetsz, ezen a fórumon maximum megértő sorstársakra találhatsz.

 

 

Elméleti sebesség/távolság összefüggés:

Sebesség/távolság

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Milyen technológia?

DSL, KOAX vagy OPTIKA?

DSLnél figyeld a HGWn (digitális elosztó = modem + router egyben) a dsl ledet, ha kialszik akkor vonal hiba, ha az internet/online led alszik ki, akkor PPPoE gond, ha semelyik, akkor számítógép/hgw oldali hiba.

KOAXnál az online feliratú lámpának nem szabad kialudnia. Ha kialszik vonal hiba, ha nem akkor resetet javasolnék első körben.

OPTIKA esetén 99%ig nálad van a hiba, itt az auth/link páros vagy a PON led jelszi a vonalat.

 

Wifin vagy kábelen használod? Ilyenkor a helyi kapcsolatnál piros X vagy sárga 3szög van?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szia!

Az otthoni előfizetés hiáját a 1412/4 es menüpontban jelentheted be. Azonosítani magad MT azonosítóval vagy VEZETÉKES telefonszámmal tudod.

Bajodra a megoldás: Saját router vásárlása, amit 1422-n megtudsz rendelni beüzemeléssel együtt, szerintem kérj WDS képes routert, arra konfigolják. De vályogon az sem fog átmenni rendesen szerintem. Ha jó wifit akarsz, akkor ezzel még szenvedni fogsz.

 

 

ÁSZF:

"6.1.4. Előfizető kötelezettségei a hibaelhárítással kapcsolatban:

A szolgáltató által az internet illetve az IPTV szolgáltatáshoz biztosított - Telekom tulajdonú – végberendezések (pl: HGW) egyes típusai WiFi képességgel vannak ellátva. Az internet illetve az IPTV szolgáltatás helyszíni létesítése során, az internet szolgáltatást a HGW-n keresztül igénybe vevő előfizető kérésére a WiFi-t díjmentesen bekapcsolja a szolgáltató, azonban a létesítést követően, a WiFi konfigurációs hibájáért a szolgáltató nem vállal felelősséget. A WiFi utólagos konfigurálása nem tartozik a szolgáltató felelősségi körébe, az nem az internet-szolgáltatás része, így a szolgáltató annak díját kiszámlázhatja az Előfizető részére. A tevékenységhez tartozó díjakról külön tájékoztatjuk előfizetőinket."

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Sajnos valóban úgy van, hogy nem térül meg a befektetés. Azért azt nem szabad elfelejteni, hogy a Telekom nem állami cég, hogy ne foglalkozzon az üzleti kérdésekkel és megtérüléssel. Tudom ez Neked és sokaknak nem vigasztaló, de ilyen szempontból rengeteg szolgáltatót lehet szídni.

Példa: Nálam az elektromos hálózat és a elektromos központ szerintem minőségileg a béka hátsója alatt van. 2009 óta élek ott és a legkissebb esőre és villámlásra már tépem ki a falból az elektromos eszközeimet, mert néha olyan érzésem van, mintha valaki állna a központban és mint egy egy kismegszakítót le-föl kapcsolgatna. Kb 5 másodperc alatt 3*... Többször jelentettem, hogy majd az elromlott eszközeim számláit szeretettel továbbítom nekik... Még válaszra sem méltattak.

Hidd el sajnos ez nem T specifikus dolog.

Ettől függetlenül Neked is azt tudom mondani, hogy van már fény az alagut végében:) Hamarosan az ilyen helyeken megtörténik a fejlesztés és stabil HSI végpontot kapsz!

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

bolcastle ez az ábra nagyon jó:) Azért kérlek ne vegyétek ezt készpénznek, mert ez az elméleti maximumot tartalmazza, ahogy írtad is:)

Erőssen függ a kábelek érátmérőjétől, minőségétől és a kötési pontok számától. S most nevetni fogtok... volt egy végpont, ahol az utcán elmenő villamos vágta szét a szinkront... Nem akarok nektek regényt írni, de kb 1 napig tartott mire rájöttünk miért szakadozik a szinkron kapcsolat... Az tünt fel, hogy elégé jól behatárolható időközönként történt a dolog, majd (már nem emlékszemmi alapján) sikerült összekapcsolnunk a villamos elhaladásával:) Természetesen a kábel volt a hibás, ami az utca alatt áthaladt, de a villamos volt a kiválto ok:)

A sima ADSL-t is lehet távolabb vinni megfelelő hálózaton...

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Igen jó volna tudni milyen formában használod a dolgot. Szakaszolni kellene, hogy maga a szinkron kapcsolat szakad e le, vagy az stabilan megvan e. Utána lehetne továbblépni az ügyben. Esetleg kértél egy vizsgálatot, logokat az ADSL kapcsolatodra? A vizsgálatoknál vissza lehet néni, hogy maga a szinkronkapcsolat szakadozik e.

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia!

 

Nekem nincs tapasztalatom a vályog falakkal kapcsolatban mennyire fogja meg a jelet, de jellemzően ez egy rádió jel és azzal gond szokott lenni a vályog szobákban. A ZTE annyira nem *******, hogy mondjuk a szomszéd szobában már egyáltalán ne tudj csatlakozni a wifijére. Ettől függetlenül javaslok egy csatorna vizsgálatot, hogy mennyi wifi van a környéketeken és milyen csatornákon. Amennyiben Android telefonod van, ott a google playben találod a wifi analyzer-t. Tőltsd le és ezzel nézz körbe.

Ezután lehet gondolkodni a továbblépésen (egyébként ma már egy wifi router árban elfogadható).

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
bolcastle
Mobil internet nem alternatíva mivel van ahol az sem működik normálisan, de ha működne is egy háztartás net igényét ilyen forgalmi limitek mellett igen költséges mulatság (kb 10 ezer forint egy viszonylag elfogadható adatmennyiséggel rendelkező mobil netcsomag)
Szolgáltató váltás pedig szintén nem jöhet szóba sok helyen. Sok helyen a választási lehetőség annyi hogy akarok a netezni a telekom szolgáltatásával vagy élem az életem netnélkül.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sajnálom, ha valakit zavar az általánosításom, nem volt semmi szándékom vele.

A problémámra koncentráltam ,ennyi történt. Ebben az esetben amit leírtam,és az általad is említve, lett volna lehetősége a szerelőnek a helyi sajátosságokat figyelembe venni. Gondolom az eszközök minőségi és teljesítménybeli külömbözősége a külömböző sajátosságok miatt és nem a külömböző ügyfelek miatt van, így hagy ne legyek már elnéző a cirka 50 oldal( persze eszembe volt elolvasni ) ÁSZF füzetkéje mögé búvó szolgáltatóval.

Azt gondoltam és gondolom hogy tisztességesebb lenne korrekt szolgáltatást nyújtani, teszem fel valami európai normáknak megfelelve. Ez a feszültség levezető szelep funkciót betöltő főrum nem hiszem ,hogy bármi féle panasz megoldását célozná működésével. Azért jó egészséget és" munkát " kívánok a továbbiakban.

- Részemről befejezettnek tekintem az eset.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Köszönöm . Sajnos megszokták, hogy birka türelmű nemzet vagyunk és azt tesznek amit akarnak.

Hol van ilyen európában, hogy aszerint fizetünk ahogy rendeltünk egy szolgáltatást és ne aszerint ahogy szolgáltatnak.

Azt hiszem mindenki csodálkozna ,ha a boltban kérne és fizetne 1kg kenyeret , de csak 10 dkg-t kapna mert " lecsökkent a sávszélesség " .Itt meg kifizetjük a bármit amit tudnak v akarnak szolgáltatni. :-)

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Köszönöm a segítő szándékot!
DSL-kapcsolatunk van egy Speedport w724V routerrel. Hétfőn elgurult a gyógyszerem ugyanis kora este olyan módon szállt el minden, hogy visszakapcsolódni is csakl teljes RESET után tudtunk. Ekkor a router befrissített az elérhető legfrissebb firmware-re, így már voilt tv és telefon kapcsolatunk, ám az internetre nem tudtunk bejelentkezni egyszerűen azért, mert a rendszer nem fogadta el a csaknem egy éve használt jelszót. 9 óra után felhívtam a szuperszervízt és elregéltem a problémámat... Röpke félórányi birkózás -jelszóvisszaállítás, távoli bejelentkeztetés- után volt internet ismét és felvették a problémámat egy hibajelkentésbe. Másnap reggel fél nyolckor kaptam egy sms-t, hogy a hibát kijavították: végberendezés hibát találtak. Tízórakkor azonban megint megállt minden, mint a szeg. Újabb hibajelentés: fél tizengykor jött az sms, hogy a hibát javították -hálózati hibát találtak. Azóta nem tudok róla, hogy akár csak egyszer is megállt volna. Ha megáll és a tv be van kapcsolva, azonnal látszik, hiszen IPTV van, így azonnal kimerevdik a kép, amint nincs kapcsolat. A router tehát jó, nincs szükség cserére - egyébként is csak hozzáférési pontként használom, a hálózat saját routeren van leosztva, mert az tud hálózati nyomtatót is kezelni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia!

 

Sajnálom, ha úgy érzed valami nem olyan, amit szerinted olyannak kellene lennie:) Ezt most megfogalmaztam.

Ám tényleg vedd azt figyelembe, hogy minden lakás más és más. Minden gyártó más és más. Egy eszközt lehetetlenség bevizsgálni minden körülményre. Hidd el saját tapasztalat, hogy minden wifi jelerősséget az adott helyszín határoz meg (az országban a 3. előfizetői ADSL-t én kötöttem be és azóta is napi szinten foglalkozom az internet és az eszközök működésével, létesítésével). Ez most nem nagyképűség, de hidd el szerintem van tapasztalatom ilyesmiben és nem egyszer találkoztam olyannal, hogy ugyanaz az eszköz az egyik lakásban 1 emeletett simán 80% jelerősséggel átvitt, majd egy másik lakásban, ugyanúgy 1 emeletnél már csak 30-35%-os jelerősséget kaptam...

Ezért is van az, hogy az ASZF-ben ez szerepel. Lehetetlen lenne ezt garantálni. Illetve csak akkor lehetne, ha minden ház egyen kialakítással lenne építve, ugyanazon anyagok felhasználásával...

Ezt az egésszet ne bántásnak, lehurrogásnak és ASZF mögé bújásnak tekintsd, hanem segíteni akarásnak, és tanácsadásnak! Nekem legalábbis ez a célom, csakis ezért vagyok itt. Nem vagyok egy chat-elgető tipus...

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Igen, ez örökös játék... Játszol a pozíciókkal, játszol a wifi csatornákkal és játszol az eszközökkel. Egyébként megsúgom, hogy vehetsz Te bármilyen routert nagyjából 2 wifi chip gyártó van:) Broadcom, Qualcom. Ezeket pakolják bele a gyártók. Ki melyiket. Elmondható, hogy a Broadcom a jobb, de természetesen abban is vannak gyengébbek!

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ok , köszönöm !

Úgy látom mindannyian jártunk moziba. Szinte ugyan-azt mondjuk. Szerintem is a szerelőn múlik, hogy a lehetőségeknek megfelelően olyan készüléket installál ami ott a legalkalmasabb.a szolgáltatás maradéktalan használatához.

Gondolok arra, hogy azért halljuk a sztorikat , h " baráti alapon " azért meg szokott oldódni a probléma, ezért is adja meg a tel.számát, " ha valami köbejönne " esetrte.

 Érdekes azért visszaolvasni az olyan jószándékú megjegyzéseket, ami az elérhető árú működőképes eszközökről ,vagy a Telekom shopjában történő vásárlási lehetőségekről és a jutányos árú beüzemelésről szóltak..

Érdekes megtapasztalni hogy hogyan védjük a mundér becsületét ,pedig tudjuk, h minden a profitról és nem a szolgáltatás szinvonaláról szól. Szerintem ne rágjuk tovább ezt a csontot ,nem hiszem h bárki is jó szályízzel tudna ebből kiszállni.

Kaptam egy barátomtol 40méter UTP-kábelhez vezetéket egy pár dugót és egy krempelő fogót.

Majd beinvesztálok egy korrekt wi-fi rúterre ha elunm, hogy útba van sokszor a vezeték. További szép napot és jó egészséget kívánok.

SKI

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Nekem olyan volt hogy van két wifi routerem, egyik egy ponton 60% jelerőséggel a másik csak 25-30%-al, mégis megérte inkább a 30%-osra kapcsolódnom mert jobb volt a linksebesség és stabilabbnak is éreztem. Sőt a vevő eszköztől is sok függ mert egy másik vevő ezt a 60 és 30%-os routert már 80 és 50%-osra mutatta. Tehát tényleg egy sokváltozós dolog a wifi.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...