Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

A mai napon egymástól függetlenül jelentettük be a szomszéddal ,ő délelőtt én pedig délután és a válasz SMS-t mind a ketten megkaptuk ,hogy náluk nincs hiba.Én este raktam ki a Facebookra hátha van ijen problémja másnak is (10Mbit/s csomag) most a letöltés 0.08Mbit/s) és nagyon sokan regáltak ,hogy náluk is hasonló a probléma!

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Én egészen 2012 óta használtam büszkén és lelkesen az IPv6 próbaidőszakban kiosztott /56 prefix-emet, éveken át kiválóan működött (habár egyszer-egyszer volt fennakadás, de az idő nagyrészében jól működött). Csütörtök (február 25.) óta nem válaszol a Telekom DHCPv6 szervere, így nem kapok prefix-et, csak RA által kap a router-em egy árva IPv6 címet, ami egyrészt nem fix, másrészt amúgy sem tudom leosztani a hálózatomnak.

Gondoltam egy nagyot, hogy akkor felhívom az ügyfélszolgálatot, és bejelentem a hibát. Kicsit tartottam attól, hogy nem adnak majd support-ot arra hivatkozva, hogy az IPv6 amúgyis próbaidőszakban van, ugyanis korábban (évekkel ezelőtt) mindig ez történt. (Megjegyzem, hogy azt korábban sem értettem, hogy mi értelme van, hogy tesztelem a Telekom IPv6 hálózatát, ha egyszer nem jelezhetek vissza hibát azzal kapcsolatban.) Nagy meglepetésemre a bejelentésemet teljesen normálisan fogadták, nyitottak is ticket-et, ahogy kell – gondoltam biztos azért, mert 4 év elteltével azért már élesben megy a szolgáltatás, és rendesen support-álják is. Meg is nyugodtam, hogy néhány órán belül biztosan javítják a dolgot, mert hát mennyi időbe telik rápillantani a DHCPv6 szerverre? Rögtön látják, hogy nem működik, újrarúgják, azt' annyi.

Másnap reggel jött egy SMS, hogy a hibát elhárították. Na mondom, de király, lássuk csak! Nem történt semmi. A kezdeti örömöm alaptalan volt, ugyanis ezután kezdődtek a „furcsa” dolgok. Visszahívtam az ügyfélszolgálatot, jeleztem, hogy a probléma továbbra is fennáll. Kiderült, hogy a bejelentésem hatására tényleg kicseréltek egy hálózati eszközt az utcánkban, de ez valószínűleg nem kapcsolódik az én problémámhoz. Kérdezték, hogy rendesen villog-e a gateway, stb., és amikor megemlítettem, hogy nem szükséges tesztelni a vonalamat, mert az működik, ráadásul az IPv4 elérésemmel sincs semmi probléma, értetlenkedtek. Az egyik support-os okosan megjegyezte, hogy ha nem válaszolna a DHCP szerver, akkor egyáltalán nem működne a hálózatom. Mondtam neki, hogy a DHCPv6 szerverről beszélek, az IPv4-es DHCP szerverre nincs panaszom. Mindegy, megállapodtunk abban, hogy a cucc még mindig nem működik, ticket-be dokumentálták, nyitva hagyták. Reggel ismét felhívtak, akkor kapcsoltak egy technikushoz, aki mondta, hogy hívjam a Szuperszervizt. Rendben, hívtam a Szuperszervizt, és akkor beszéltem az első olyan emberrel, aki értette, hogy miről beszélek. Viszont rossz híreket közölt: kiderült, hogy ő sem supportál IPv6-ot, továbbá az is, hogy az IPv6 még mindig próbaidőben van, tehát az az optimista feltételezésem, hogy már élesítették, sajnos nem igaz. Viszont azt tanácsolta, hogy írjam meg a support-nak ezúttal e-mail-ben, hogy mi a problémám, és kérjem meg őket, hogy a rendszergazdákhoz továbbítsák. Ugyanis, ő annyit lát a ticket-ből, hogy egész eddig fizikai problémára gyanakodtak, pl. hogy a vonalammal van valami gond, vagy valamelyik hálózati eszköz hibás, vagy hogy a nálam lévő eszközökkel van probléma, akár fizikai, akár beállításbeli, és még csak rá se néztek a DHCP szerverekre... Eleve a Szuperszerviz is azért van, hogy az én beállításbeli problémáimat segítsen megoldani, felárasan. (Na mondjuk remélem, hogy az én hívásomért nem számláznak ki díjat, mert hiszen nem oldották meg a problémát. Amúgy is azért mentem bele a játékba, mert legalább a Szuperszerviz segíthetne ellenőrizni, hogy az én beállításaim rendben vannak, dokumentálnák a ticket-be, és mehetne tovább a folyamat.)

Most ott tartunk, hogy biztos, ami biztos, szóltam a telefonos ügyfélszolgálaton is, hogy a rendszergazdákhoz menjen a ticket, aztán a Szuperszervizes tanácsára hagyatkozva küldtem e-mail-t is. Kaptam egy automatikus SMS-t, miszerint „Otthoni internet szolgáltatást érintő hibabejelentés vizsgálatát, az Önnel történt egyeztetés alapján megszüntettük”. Ugye ezt többértelmű, mert vagy azt jelenti, hogy már végre nem az én hálózatomat vizsgálgatják, hanem rendesen továbbították a kérésemet a rendszergazdáknak; vagy azt, hogy lezárták a ticket-et, mint akik jól végezték dolgukat, és ezután már nem foglalkoznak vele. Minden esetre az e-mailt ezután küldtem, tehát arra még reagálniuk kell, kíváncsi vagyok, mi lesz.

Ezután a hosszú poszt után jelenleg nincs már energiám kifejezni afölötti értetlenkedésemet, hogy még mindig nem élesítették az IPv6-ot; továbbá afölött, hogy miért van az, hogy a „próbaidőszak” náluk azt jelenti, hogy „nincs rá support, szarunk a fejedre”, és miért nem inkább készséggel fogadják a lelkes önkéntes teszterek visszajelzéseit. Mi értelme van tesztelni valamit, ha egyszer nincs lehetőségem arra, hogy visszajelzést adjak? Azt sem értem, hogy miért nem hiszik el, amit mondok – én egyértelműen elmondtam, hogy hol érdemes vizsgálni a problémát, már az elején (DHCPv6 szerver), és azok alapján, ami történt (hogy mindenhol keresték a hibát, csak a DHCP szerverek környékén nem), nekem úgy tűnik, hogy egész egyszerűen nem hiszik el, amit mondok nekik, nem hallgatnak rám.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Gépem SSD-vel működik, gyors. A teljes Windows boot időm 14-20 másodperc, de a T-home internet kapcsolat létrejöttére további 23-26 másodpercet kell várni, addig szöszöl a gép. Qualcomm Ethernet Controller van a gépemen, a digitális elosztóm vagy routerem típusát nem tudom, modem nincs.

Ha z automatikusan beállított dinamikus IP-t elfogadom, akkor cca. 55 másodperc kell ahhoz, hogy boot után hálózatom legyen. Ha a magam beállította fix IP-t használom, akkor cca. 40 sec. alatt.

Most épp olyan helyzet állt elő, hogy fix IP-vel is 55 sec. kell, nem tudom mit tehetnék.

Hogyan lehet úgy beállítani a gépem, hogy a normál boot után azonnal legyen internet kapcsolat?

Kérem a szakértők segítségét.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Természetesen mindkét Dlink Adsl2+

A különbség az hogy a szürke dsl360r működési paraméterei csak egy kis segédprogram segítségével kérdezhetők le; addig a fekete dsl360t1-nek van webes felülete és több minden megnézhető és beállítható rajta.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Én vezetem félre a kérdezőt, ha nem azt adják amivel illusztrálva van az az oldal? Sejtettem hogy mostanában már nem a sima adsl verziót adják, de régen adtak olyant és a képen az van, tehát az a kérdezőnek nem alkalmas tipus. Az oldal szövegében sem utalnak rá, hogy nem a képen illusztrált tipusra gondolnak.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nem tudom honnan veszed, hogy én töröltettem bármit is.

Szóval újbol: nem én vagyok félrvezető, hanem a linkelt weboldal, de még az sem mert az a lap akár tartozhat a régebben kiadott tipushoz is, mert voltak ilyen fajták, a weboldalon pedig sehol nincs konkretizálva hogy pontosan melyik tipushoz tartozik az a leírás.

Ha a weboldal szerkesztői úgy értelmezték, hogy az adsl2+-os tipusra gondoltak, akkor konkretizálni kellene ezt a képi illusztráció cseréjével, és a szövegben is utalhatnának rá.

Ha pedig a régi típus weboldala és arra gondoltak, akkor a szövegben kellene jelezni, hogy ilyen tipust már nem adnak ki, nem támogatott.

Így minden félreértés el lenne kerülve.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...