Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
1 órája, Tamas586 írta:

Már régen megírtam hogy szedesd le a sebességkorlátozást a volaladról (snr lock) mert az elérhető 17'516 kbps ből csak 7'616 kbps van engedélyezve. Ennek mindenképp 10'000 felett kéne lennie vagy a maxrate alatt 20-30% al. (10M-es csomag)

És ha én ezt közlöm a kedves telekomos ügyintézővel, akkor ő meg is fogja csinálni? Ha igen, akkor ezzel megoldódik a szakadozós gondom? Mert ahogy tegnap kiderült, a wifi él és virul, csak itt nálam a szobába gyengébb a jel pár hete, ...  csak mert korábban azt írta valaki, hogy a sebesség és a jelerősség nem függ össze..

Jelerősítőt csak akkor vennék, hogyha minden kötél szakad, de majd figyelek rá, köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 minutes ago, LKrisz93 said:

És ha én ezt közlöm a kedves telekomos ügyintézővel, akkor ő meg is fogja csinálni? Ha igen, akkor ezzel megoldódik a szakadozós gondom? Mert ahogy tegnap kiderült, a wifi él és virul, csak itt nálam a szobába gyengébb a jel pár hete, ...  csak mert korábban azt írta valaki, hogy a sebesség és a jelerősség nem függ össze..

Jelerősítőt csak akkor vennék, hogyha minden kötél szakad, de majd figyelek rá, köszönöm!

Dehogy csinálják,  általában felvesznek rá egy hibajegyet ha szerencséd van akkor felhív a szerelő mielőtt kimegy hozzád és eltudod neki mondani hogy mit szeretnél kérni mi a panaszod. És hát abban is szerencsésnek kell lenned hogy valami normális szerelőt kapj, érdemes a normálisabb szerelőkkel privát számot cserélni hogy amikor valami baj van az internettel előtte  vele tudj egyeztetni sok esetbe saját  otthonából  a gépe előtt eltudja hárítani a hibát. Természetesen ők sem istenek és nincs is jogosultságuk mindenhez, de vannak köztük tényleg normális szakik is.  

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 perce, Patrik92 írta:

Dehogy csinálják,  általában felvesznek rá egy hibajegyet ha szerencséd van akkor felhív a szerelő mielőtt kimegy hozzád és eltudod neki mondani hogy mit szeretnél kérni mi a panaszod. És hát abban is szerencsésnek kell lenned hogy valami normális szerelőt kapj, érdemes a normálisabb szerelőkkel privát számot cserélni hogy amikor valami baj van az internettel előtte  vele tudj egyeztetni sok esetbe saját  otthonából  a gépe előtt eltudja hárítani a hibát. Természetesen ők sem istenek és nincs is jogosultságuk mindenhez, de vannak köztük tényleg normális szakik is.  

Annyit kell mondania, hogy a HGW nem a megfelelő sebességgel szinkronizál, nézzenek utánna, hogy nem e snr lock. Szóljanak egy technikusnak, aki ezzel foglalkozik, maga az ügyintéző nem tudom hogy onnan a telefon mögül rendelkezik e technikai feltétellel vagy jogosultsággal a megoldáshoz.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
21 órája, LKrisz93 írta:

Hogy jönnek ehhez a szomszédok? :D

Nekik is évek óta van, nem hinném, hogy ez a gond fő okozója...  és habár nem szívlelem egyiket se, leszúrni azért még nem fogom őket :D

Úgy jönnek ide, hogy  ha a szomszédaidnak is van wifije és ők sem értenek hozzá jobban, mint egy mezei előfizető akkor alapbeállításon üzemel a routerük. A wifi router a jelet 12-13 chanel-en (csatornán) tudják szórni, és ha sok wifi hálózat működik azonos csatornán (ez alapbeállításon általában a 6. csatorna vagy auto) akkor a hálózatok jobban zavarják egymást. A thome-os eszközöd konfig felületén a wlan/basic menüben a Channel menüpontnállehet váltogatni a channeleket a kisebb interferencia érdekében. Illetve léteznek ehhez pc-s, androidos progik, amik kiírják hogy a közeledben lévő wifi hálózatok hányas csatornán működnek.  Amelyiken sok van az kerülendő, ilyenkor egy másikra érdemes váltani.  Található ott még a Bandwith menüpont amit esetleg átállíthasz 20Mhz-ről 40-re.  A hálókártyád típusát a vezérlőpult/eszközkezelő menüben találod. Az ott megjelenő listát a hálókártyáknál kinyitva az lesz az amiben szerepel a wireless lan elnevezés. Bár a windows 10 driverei általában lefedik ezeket, hacsak a notebook gyártója (acer, asus stb) vagy az eszköz gyártója (pl realtek) ki nem ad saját referencia drivert. De lehet hogy annyira leárnyékolnak a falak hogy instabil a wifi kapcsolat? Ha kábelen a szobádba tudnál vezetni egy routert kiderülne.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: norbi86
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
42 perce, btz írta:

Annyit kell mondania, hogy a HGW nem a megfelelő sebességgel szinkronizál, nézzenek utánna, hogy nem e snr lock. Szóljanak egy technikusnak, aki ezzel foglalkozik, maga az ügyintéző nem tudom hogy onnan a telefon mögül rendelkezik e technikai feltétellel vagy jogosultsággal a megoldáshoz.

Csak annyi ezzel a baj, hogy ha le kerul rola akkor azonnal szakadozni fog a netje es a rendszer visszateszi. A belinkelt adatai alapjan vagy a vonalaban egy rossz kotes illetve nagy valoszinu*****el a lakason beluli vezeteke hibas.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nem hiszem, hogy bármi vezeték gond lehetne, tegnap letöltöttem 16 gb-ot a nappaliban, és 1× sem szakadt meg, jött teljes (a lekorlátozott 750-800 KB/s-os) sebességen.

Arra gondoltam, veszek egy routert, pár ezer forintért lehet kapni (sajnos ami nekünk régen volt, eladtuk...), azt hozzákötném a telekom-os digitális elosztóhoz, azon lekapcsolom a wifi-funkciót, és külön routerről jönne a wifi... Úgy tudom ez így megoldható, és azzal nőne a jelerősség, lefefedettség, és talán a régi sebességet is "visszakapnánk".

Rövid keresgélés után ezt találtam, árban, tulajdonságokban is barátságos.

 

"A HGW wifi csatornájának beállítását megtalálod a HGW adminfelületén a Network - WLAN - Basic menüpontjánál, channel név melletti szám mutatja. "

Megnéztem, Auto-ra van állítva.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A házamban van egy telefon fövonal amit szüneteltetek mert tartosan külföldön tartozkodom. Most azonban többször lakom a házban és szeretném a szüneteltetést megszüntetni és egy internet kapcsolatot beszereltetni. Mit kell tennem? Kivánságom: a csomag tartalmazza a vezetékes telefont és egy normális internet használatot, TV nélkül. Az  épület télen nem lakott, van-e egy lehetöség hogy  szüneteltessem esetleg?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Két részletben megy. Először a szüneteltetésből üzemelőbe kell tenni a vonaladat, ha ez megvan akkor mellérendeled a net et. Így egybe lesz és kapod a kettő miatti kedvezményt.  A kérdésed többi részére ,eg szerintem a következő linken megtalálod a választ.

 

http://www.telekom.hu/otthoni/lakossagi/segitunk/gyakori_kerdesek/szuneteltetes_visszakapcsolas?appid=tudasbazis&tudasbazis-eventType=8

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Jó napot kívánok! Azzal a problémával fordulok önökhöz, hogy az internet előfizetésünk az egy Netmánia S és Ennek 10 Mbit/s sebességet kellene adnia. Persze látom, hogy a garantált a 1Mbit/s, de eddig körülbelül egy éve szinte mindig tökéletesen volt 8-9Mbit/s, és a hétvégén arra lettem figyelmes, hogy nem tölt be a hd videó. Leellenőriztem a sebességet és akkor vettem észre, hogy csak 3Mbit/s. Vártam hétfőig, mert azt gondoltam, hogy ez csak egy átmeneti hiba. Hétfői napig nem változott ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot ahol felvették a panaszt, és megmondták, hogy elkezdődik a hibának a keresése és javítása, ha kijavították a hibát akkor küldenek nekem egy Sms-t amit meg is kaptam, de nem változott semmi. Nem modem és nem router hiba, mert van nekem elfekvőbe itthon és próbáltam másikkal is. Szóval csak annyi a furcsa, hogy egy évig folyamatosan 8-9Mbit/s internet volt és hirtelen nem tud jönni ez a sebesség? Előre is köszönöm a választ és a segítséget.

Üdvözlettel: Bujnóczki József

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdvözletem!

A leírtak alapján (xDSL szolgáltatás esetén) alapvetően 2 dolog valószínűsíthető, amennyiben házon belül megfelelő a vezetékek állapota, hossza és a szűrő (splitter) elhelyezése:

1. A vonali paraméterek romlása következtében a központi vonalmenedzsment lekorlátozta a modem szinkronsebességét az általa biztonságosnak vélt stabil értékre (pl. vezetékek elöregedése, légkábelek/földkábelek sérülése, előfizetők számának növekedése miatt nő a vonali áthallás/zaj stb...)

2. Sajnos előfordulhat az is, hogy a vonalmenedzsment tévesen rak korlátot az egyébként megfelelő vonalra (akár  gyakori áramszünetek, modem gyakori ki/be kapcsolása, áramtalanítása, egyéb zavarforrások is kiválthatják stb...).

Javaslom a vonali paraméterek lekérését a modemből és feltöltését a fórumra (spektrumképet és legalább a főbb vonali adatokat: pl SNR margin, Attenuation, Attainable rate, Rate), s remélhetőleg abból már lehet majd következtetni, hogy milyen irányban érdemes keresni a sebesség csökkenésének okát.

 

 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Caligin
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Én szakadozást jelentettem be, mert egy héten minden nap 2-3 szor megszakadt a net. Mire kiért a szerelő megszűnt a hiba is, de a biztonság kedvéért (bár nem tudom mi értelme volt akkor már) gondolom lekorlátozta a 20 megás  netet 12 megára, ami eddig mendegélt 16,5-el, előtte pedig 17-18 megával is.  Jó persze, hogy mennyire releváns a mért sebesség, az sok mindentől függ, leginkább attól is, hogy melyik távoli hosthoz mér a speednet. Reklamáltam én is ezzel kapcsolatban, de a telefonos kisasszony szerint ez teljesen jó sebesség nem tud mit tenni.  Nyilván sokminden befolyásolja a dolgot és nem tudnak 100%ban biztosítani  20 megás netet, de hát akkor is kérem elég pofátlanság arra hivatkozni, hogy 1 megát biztosítanak garantáltan a 20ból. Ne vicceljünk már, egy olyan vonalon ahol minden ment nagyobb kihagyások nélkül évek óta ... nem azért fitzettük eddig se mert annyi pénzünk van hogy 10 megás net ára helyett a  20asét is kipengethetjük. Még csak úgy néz ki nem is a 8 éves modemem a hibás mert jó ideje nincs szakadás, és mégsem állították vissza. Mérgemben akkor megrendeltem a 30as netet aminek még se híre se hamva, igaz 15-e közbe esett de akkor is.  Kicsit már kezd bosszantó lenni a dolog, hogy csak akkor járnának a nyakadra ha nem fizetnél, ha pedig neked van gondod a szolgáltatással akkor leráznak.  Akkor innentől mondhatnám, hogy a 9000res csekkből 1000 Ftot garantáltan befizetek, a többit meg ahogyan megérdemlik....

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Automatikusan veszi le a rendszer, de automatikusan sem manuálisan senki nem fogja visszaállítani, amíg nem szólsz be a 1412-n, hogy állítsák vissza. Ha vonali szakadozások miatt vette le a sebességet a rendszer, akkor sok értelme nincs visszarakatni, mert úgy is vissza fog korlátozni automatikusan, de ha csak áramszünet, ki/be kapcsolgatás miatt, vagy csak úgy semmi ok nélkül korlátozott le, akkor érdemes visszaállítatni a szinkronsebességet. Amúgy nekem azt mondták telefonon, hogy van lehetőség hűségidő közben is kisebb csomagra váltani, érdemes visszaváltani azoknak, akik 20-as csomagot fizetnek de a vonali körülmények mellett 10-et lehet csak kihozni a vonalból.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ebben a hónapban újítottam meg előfizetésem 2 éves hűségidőre Netmánia XXL díjcsomagra ezen belül 120-as sávú netcsomagra a szerződésem.Azóta rendszeresen megszakad az internetem.állandóan áramtalanítom és újra indítom.Ezt a problémát az előző csomagomban is többször jelentettem, de ráuntam a bejelentésekre.Azt gondoltam ,hogy csomagváltással megoldódik. Sajnos nem !Nagyon dühít !

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Őszintén szólva a tököm tele van. Ha felöltök, konkrétan olyan szinten nem lehet mellette érdemben netezni hogy az félelmetes. A wifiről ne beszéljünk, most vettem routert mert a csodálatos ZTE speedportos wifis modem folytogatós szexre jó, másra nem. Itthon már lázadás tört ki az internet szakadozása végett.

Másnak is van hasonló jellegű küzdése vagy csak nálunk van ilyen gond?

(20/1-es netem van ADSL)

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ez teljesen természetes dolog. Letöltés közben a géped folyamatosan küldi a visszaigazoló csomagokat. Amikor a szerver fogadja azt, akkor küldi a következő csomagot. Ha te 100%-ig leterheled a feltöltést, lassul a visszaigazoló csomagok küldése, ezért a letöltés is akadozni fog.
Megoldás a QoS, ami hagy egy kis tartalékot a feltöltésből, amit csak a visszaigazoló csomagok használhatnak.

Letöltésnél az visszaigazoló (ACK) csomag megérkezésekor jön a következő csomag.
ani_1_sm.gif

Ha leterheled a feltöltést, lassan mennek vissza az ACK csomagok, így lelassul a letöltés.
ani_2_sm.gif

Megoldás a QoS, ami magasabb prioritást rendel a QoS csomagokhoz.
ani_3_sm.gif

Ez a funkció ma már megtalálható a legtöbb routerben, be kell kapcsolni. Ehhez általában meg kell adni a le és a feltöltési sebességet is. Tapasztalatom szerint a feltöltési sávszélesség 10%-át különíti el az ACK csomagok számára.

Egyébként a 20/1 nem a legszerencsésebb arány, nekem is ilyen van. De hát abból főzünk, amit a szolgáltató ad.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Mégis mire számítottál ha 'ész nélkül' tolod felfelé...?

Korlátozd magad és minden megjavul.. :)  

Nekem 20/1 csomagom van ami valójában csak 14/0,6 ebből a 0,6-ból 10%-ot meghagysz magadnak és 0.5-nél nem engedsz meg gyorsabb feltöltést a kliensedben...

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv!

Tamas586: Hidd el nekem nem vagyok csillámf*sz láma, hogy én ezeket nem tudnám. Régebben egyáltalán nem volt ilyen probléma. Amúgy az én vagyok a ***** mit vártamról csupán annyit hogy a T-home-os szerelő konkrétan mondott érdekes dolgokat a működési rendszerről, sőt  a ***** speedportos X verziós modemjük konkrétan szoftverhibás. Még egyszer mondom nem lelassul a net hanem megszűnik létezni. nem magamat kellene korlátozni hidd el.

fgabor87:  Köszönöm a normális hozzászólásod! (QoS meg be van lőve, sajnos annyit ért mint halottnak a csók.)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...