Ugrás a tartalomhoz

Kérdés

  • Válaszok 2.3k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Ajánlott posztok

  • 0
Ekkor: 2016. 06. 19. at 11:01, kabelnet írta:


Hát senki nem tud nekem valamilyen infót adni? A PLC-s jeltovábbítással jelet kapó TV-nk képe többször megáll. Egy korábbi fórumos válasz óta figyelgetem a két PLC viselkedését, és - azonkívül, hogy minden nap másként viselkedik egy kicsit - van egy-két dolog, amit nagyon nem értek.
Azt szeretném megtudni, hogy - a falba épített 230 Voltos vezetékek minőségén és hosszán kívül - még mitől függ az, hogy (az elvileg max. 500 Mbps-os kapcsolattartási sebességre képes 2 db PLC egység adatátviteli sebessége éppen mekkora? Mert hogy a PLC-n lévő LED szerint a DHP-508AV típusú 2 db PLC-nk adatátviteli sebessége nálunk erősen és rendszeresen tud ingadozni.
Ez természetes dolog, vagy nem? (Pl. lehet, hogy a PLC LED-jén észre lehet azt venni, ha csak letöltés van éppen, vagy éppen a lassabb feltöltés van?) Sőt! Kritikusan lelassulgat a PLC kapcsolattartás sebessége akkor is, ha más fogyasztók által is használt konnektorsávba dugom (saját külön konnektor helyett) a PLC tagokat. Tehát kell legyen valami lassulási ok a vezetékek minőségén és hosszán kívül is. (Érdekes, hogy a LED lehetséges 3 fajta színe csak akkor volt tapasztalható, amikor még nem saját konnektorról mentek. Amióta sajátról mennek, azóta a LED vagy zöld, vagy piros. A narancssárga szín azóta nem jelentkezett egyszer sem.)

A kép időnkénti megállása és a PLC LED pillanatnyi színe között viszont nem tapasztaltam merev összefüggést. Néha olyan hosszú is tart a piros LED állapot (10-15 sec.), hogy ha a piros színhez tartozó letöltési sebesség tényleg veszélyeztetné a folyamatos képernyőfrissítést, akkor a képnek ilyenkor már régen meg kellene állnia. Máskor meg megáll a kép totál zöld jelzésnél is (ilyenkor állítólag az adatátviteli sebesség 50Mbps fölött van). Szóval jó lenne, ha valaki értené ezt, és velem meg is osztaná.
Már fontolgatom, hogy megreklamálom a T által kemény 10 000 forintért nekem eladott PLC alkalmasságát, és utólagos ingyenes vezetékezést kérek helyette, amely a létesítéskor még járt nekem, és akkor csak azért nem vettem igénybe, mert elhittem, hogy szükségtelen.

Tulajdonképpen az IPTV elvileg hány Mbps-os letöltési irányú adatátvitel mellet működik? Vagy lehet, hogy a PLC az éppen tapasztalható legalacsonyabb adatsebességet jelzi, és van olyan pillanat, amikor a kábelben csak a lassabb feltöltés megy éppen? (Ez duplex kommunikáció esetén elég nehezen elképzelhető, nem ?)

Kérem, hogy válaszoljon valaki.

 

PLC LED-ek.JPG

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

9mbitpersec hd csatornánként. 50-100 mbps jó közelítés a plc maximumára. A sage fórumon van sebesség mérő alkalmazás azzal probálkozhatsz .  A nagy buffer méretek és a qos hiánya miatt eltérések lehetnek az időkben.  Sajnos egyedi eset vagy mint mindannyian így a T nem szeret segíteni. Próbálj gyakran sebességet mérni. Persze legjobb ha végig t kábel van.   

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
16 órája, acel írta:

9mbitpersec hd csatornánként. 50-100 mbps jó közelítés a plc maximumára. A sage fórumon van sebesség mérő alkalmazás azzal probálkozhatsz .  A nagy buffer méretek és a qos hiánya miatt eltérések lehetnek az időkben.  Sajnos egyedi eset vagy mint mindannyian így a T nem szeret segíteni. Próbálj gyakran sebességet mérni. Persze legjobb ha végig t kábel van.   

Szia acel! Köszönöm a válaszodat, amelyből - nem vagyok  IPTV specialista, hanem csak egy efi - nem sokat értettem. Annyit azért igen, hogy ha egy HD csatorna folyamatos működéséhez legalább 9 Mbps kell, akkor a pirosra váltó PLC-nk éppen ennek az értéknek a határára kerül a piros LED-re specifikált <10 Mpbs jeltovábbítási sebesség értékével.
Azt a mondatodat sajnos nem értem, hogy " 50-100 mbps jó közelítés a plc maximumára. " Ahogyan írtam, a zöld LED az >50Mbps jeltovábbítási sebességet jelent, és fogalmam sincs, hogy ez mennyiben maximum, és mennyiben közelítés. De talán nem is érdekes, mert az első mondatod szerint még a piros LED jelzéshez tartozó jeltovábbítási sebesség is elég lehetne (biztonsági tartalék nélkül) még HD-re is, viszont a képkimerevedős  TV-nk  SD-s csatornák használatára van sorrendezve, így - ha az SD csatornák letöltéséhez még 9 Mbps sem kell, akkor - valószínűen még piros LED mellett sincs határon a dolog.
Másrészt azt is írtam, hogy " Máskor meg megáll a kép totál zöld jelzésnél is." Na ez a viselkedés viszont a 9 megás HD igényt véve alapul, már egyáltalán nem érthető a számomra.
De a fő kérdésem továbbra is (és erre vadásznám a választ), hogy mitől ugrál a PLC  jeltovábbítási sebessége, ha közben sem a vezeték fajtája, sem a vezeték hossza nem változik?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Persze hogy van jogi oldala, tv csatorna dönti el hogy adott műsort vissza nézhetsz e, Ha vissza nézheted akkor is a műsör vége után vagy amíg tart az adott műsör. Át lapozhatod e a reklámokat stb stb, szóval amint nem a te lakásodban lévő boxra történik a felvétel  onnantól kezdve jönnek a megkötések. 

 

Felveszel otthon valamit úgy nézed vissza ahogy akarod, ha meg szerverről megy akkor, törvények, tv csatorna  beleszólhat stb.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

OK, úgy értettem, hogy persze, hogy a csatorna dönti el, hogy visszanézhetem a műsort, de ha a tv szolgáltató ad arra lehetőséget, hogy felvegyem a saját dobozomra, akkor ahogy te is írod, már nem a csatorna döntése, mert csak rajtam múlik, hogy mit veszek fel, és hányszor nézem vissza.

Szóval a különbség így csak látszólagos, ha van otthoni felvétel lejátszási lehetőségem, akkor akár hozzá is járulhatnának automatikusan a szerverről való lejátszáshoz, mert a kontroll már úgyis nálam van a felvételi lehetőséggel, viszont ha szerverről nézhetném, akkor lehet, hogy több műsorát nézném az adott csatornának (azt is, amit amúgy elfelejtek felvenni mondjuk, vagy nem tudom más mellett azt is felvenni, stb), vagyis növelné a csatornalojalitásomat, ami nyilván érdeke a csatornának.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 perce, anonymus írta:

1412 t-pont  door to door sales, vagy dobj egy mt-t és meg nézem mit lehet alkotni. Névnek árhoz nincs sok köze.

1412t már próbáltam, de mindig ledobott az azonosításkor, most sikerült, hiba bejentésen keresztüli átkapcsolással.  Úgyhogy egy évig még biztos élvezhetitek a társaságomat :-). Bár lassan én leszek az utolsó Ts az utcában (remálem stabilabb lesz tőle a net), a másik kábelre naponta új bekotések mennek.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
13 perce, OldMike írta:

Szia, a felvevős STB és a nem felvevős STB azonos hálózaton van, látják egymást. Azaz nézheted a nem felvevősön is a felvett műsort, sőt a nem felvevősön is beállíthatsz felvételeket (Persze csak a felvevős veszi fel).

Köszi a választ, gondolom akkor a felvételeket is törölni lehet a sima STB-vel. Máshol azt írták, hogy ha a felvevős STB mellé kérek egy simát akkor általában ISB2201-est szoktak hozni, ezek boxok kb mekkorák h x sz x m és az áramot mennyire kajolják? Az én 6 éves felvevős boxom  25w-ot, standby-be 22w-ot kajol.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, Roli82 írta:

Szeva!

Ha IPTV-ről van szó akkor igen lehet nézni a nem PVR-es boxon is a PVR-es box tartalmát. :)

Köszi tőled is a választ, igen kábeles IPTV-ről van szó, régen még az Attila fórumán én is regisztrálva voltam, (régi szép idők) a mostanira újból kellet regisztrálni mert a régi jelszó/név párossal nem engedett belépni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2016. 06. 23. at 11:50, kabelnet írta:

Szia acel! Nagyon értékes választ adtál a kérdéseimre, köszönöm a segítséged. A linkeden elindulva egész jó kis PLC továbbképzésre volt lehetőségem. Nekünk ugyan csak TV van a PLC végén (tehát minden szép, minden jó állapotnak kellene lenni), de a PLC jele egy - még az 1980-as években épült panelben futó - MM fali vezetéken (alumínium) keresztül jut el a PLC párjához, sőt (egy lakás már csak ilyen) még egy hűtőgép és egy fagyasztó is kapcsolgat az IPTV esti vagy kora reggeli működése közben. (A wifis számítógép az esti tévézéskor már leginkább alszik, bár a routere még ilyenkor is nyomja a vezeték nélküli hálózatot.

Szia ace és még  mindenki, aki a képkimerevedési kínlódásom során egy hónappal ezelőtt segíteni  próbált .
Már talán megszűnt az eredeti problémám, mert a PLC-k helyett belógattam a  STB és a a HGW közé egy utp kábeldarabot, és azóta nem áll meg a kép. Továbbra sem értem, hogy (az egyébként hibamentesnek látszóan működő) PLC hogyan rondított bele a dologba, de ace válasza (hűtőgép indulás, mosógép indulása, stb.) elbizonytalanított, és lemondtam a PLC használatról. (Ami miatt most a lakás - a kábel eldugása érdekében - éppen a feje tetején áll.
Keletkezett viszont ezzel a hibamentes (?) helyzettel egy újabb probléma. Tudnátok-e abban véleményt mondani (tapasztalatot átadni), hogy a Telekom szerelő által nekem eladott, Telekom számlán leszámlázott, nekem viszont működő műszaki megoldást nem biztosító, tehát 11 900 forintért feleslegesen  megvásárolt PLC-ket mi módon tudnám a Telekomnak  visszaadni, annak árát a későbbi számlákon jóváíratni?
Telekom ma is reklámozza, én megvettem, kifizettem, viszont ami miatt eladták nekem, arra nem ad megoldást, nincs rá többé szükségem.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: kabelnet
szöveg kiegészítése
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
18 órája, Zámbi írta:

Adott egy Sagemcom F@ST3686AC digitális elosztó, és egy IPTV set top box.Esténként rövid időn belül többször is újraindul, valamint nagyon sok HD csatorna esetében tapasztalható a lefagyás, és kockásodás.Ezek csakis a HD csatornákra vonatkoznak, a többi nem HD csatorna tökéletesen működik.Jelentsem hibának, vagy tud valaki esetleg megoldást rá?Köszönöm

Szia Zámbi.

Én ezt már végigjártam, bár nekem nem csak a HD adásokkal volt bajom, de a képkimerevedés jellege és gyakorisága azonos volt.
Javasolom, hogy nézd át az ezzel kapcsolatos posztokat, különösen Roli máj30-i (46-os csoport), jún. 12-i (50-es csoport) posztjait, az én (kabelnet) válaszomat jún.12-én és Anonymus szintén 12-i posztja szintén nagyon informatív. Ott megtudhatod, hogy miként lehet "belenézni" a Sagemcomba,  és mit jelentenek az onnan kiolvasható kapcsolati adatok.

Nem írtál egy szót sem arról, hogy milyen kábelen érkezik meg a jel Sagemcom elé, ennek bemenete előtt szét van-e (hány felé) ez a jel még osztva, milyen kábelezéssel megy tovább, milyen messzire, hány STB-hoz, vannak-e itt további szétosztások, stb.

Ezek mind fontos adatok lennének.
Hibára pedig mindenképpen add fel, mert lehet, hogy csak a T tud lépni a dologban, nem pedig te.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: kabelnet
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv! Találkoztatok már olyan problémával hogy bizonyos HD adásoknak, elsősorban a közszolgálat csatornáknál nincs egy szemernyi hang sem? Bejelentés(ek) megtörténtek, de onnan az jön vissza minden esetben, h minden oké. Na de nálam nem oké egyáltalán. A többinél rendben van. Samsung TV-ém van, családi+HD csomagom.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv,

áprilisban megváltoztattam a TV előfizetésemet, az alap díjcsomagról az IPTV Családi + HD díjcsomag-ra.  A számlák azóta úgy is érkeznek, hogy abban a TV előfizetés egyértelműen ezt a csomagot tartalmazza. Ugyanakkor viszont, ha a HD csatornákra kapcsolok a TV készüléken, ott továbbra is csak az a szöveg jelenik meg, hogy a csomagot megrendelhetem a 1412-es telefonszámon. Mivel ezt a csomagot nem csak megrendeltem már, hanem ezt is fizetem hónapok óta, ezért azt gondolom, hogy nem ennek a szövegnek kellene az adott csatornán látszania, hanem a HD formátumú adásnak. Utánanéztem, hogy a csomag mely csatornákat tartalmazza HD-ben és pl a Duna World egyértelműen benne van a csomagban HD adásként. Néhány napja elérhető lett két HD csatorna - az egyik talán az M5 HD - de a többi HD csatorna továbbra sem.

Többször bejelentettem már a problémát, személyesen is az ügyfélszolgálaton, de pillanatok alatt lezárták a hibajegyet, hogy az MT hálózatában nem találtak az IPTV szolgáltatásomat érintő meghibásodást. Feltételezem, hogy ez nem is feltétlenül meghibásodás, egyszerűen csak a rendszerükben van valami összekavarodva az előfizetésemnél.

Nem igazán van ötletem, hogy mit tudok még tenni az ügyben, úgyhogy bármilyen ötletre nyitott vagyok, ami esetleg segíthet.

Kösz, előre is!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...