Roli82

Internet telefondróton avagy az xDSL

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

1536 válasz erre a kérdésre

Kifogtam egy igazi megoldóembert, a bejelentés után kb negyed órával hívott is. Mondta, hogy ő még ilyet nem látott, hogy a feltöltési sebesség zápul csak meg, kérdezte mi lenne, ha jönne úgy fél órán belül és kicserélné a routert. Jött, megszüntette a tetőtérben lévő toldást (felmászott a tetőre és ott átkötötte a vezetéket a dobozukban) cserélte a routert és el is köszönt. Azóta stabil a le és feltöltési sebességem is, ilyen hosszan még sosem bírta. Kellemesen csalódtam.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Akkor azt félreértelmeztem mármint a tx időt. Viszont így végképp nem értem mi történik ott. A jelszó nálam nem ilyen egyszerű történet. Céges/flottás előfizetés, nincs saját MT azonosítóm, nem tudok fiókot regisztrálni, a céges kapcsolattartó nem segít és nem adják ki a jelszavam. Innen szép győzni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
39 perce, GuTi20 írta:

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!

A pppoe felhasználónevedet a Telekom fiók internet előfizetés beállításainál találod vagy az előfizetői szerződésen. Ugyanitt van lehetőséged jelszót változtatni ha elfelejtetted a régit.

Mit értesz "tx idő" alatt? A tx oct a továbbított oktetek száma, a tx pkt ugyanez csomagban kifejezve.

39 perce, GuTi20 írta:

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!

Az adsl felhasználónevTelekomdet a t

39 perce, GuTi20 írta:

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

20 perce, uzman írta:

A vonali adatok jók.

Esetleg van lehetőséged arra, hogy ne a modemmel, hanem egy routerrel csatlakozz és próbáld ki, hogy úgy is tapasztalható-e a lassulás.

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: GuTi20

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
5 órája, GuTi20 írta:

A feltöltési sebességem pár naponta, számomra indokolatlanul lelassul. Ilyen, olyan hibák kapcsán már jeleztem, mindig az volt a válasz, hogy újraindították a routert távolról és most már jó. Ezt azóta már tudom egyedül is, nem telefonálgatok, de idegesítő a hiba.

Azt látom a logok alapján, hogy távolról történik konfiguráció és az tx értéke folyamatosan nő. Azóta szívok vele mióta ezt a routert kihozták, az előzővel semmi bajom nem volt, igaz akkor 10-es netem volt, most 50-es, de a letöltési sebesség fixen tartja a maxot, csak a feltöltési szivat, viszont így szinte lehetetlen dolgozni.

Magát a belső hálózatot is hülyíti, mert ilyenkor a nyomtatóra küldött a4-es oldal is negyed óra míg átér a nyomtatóra, legalábbis eddig ehhez tudtam kötni ezt a hibajelenséget is. 

Router újraindítást követően 10-12Mbps a feltöltési sebesség 2-4 napig.

Log részlet: 

2020-11-06T12:18:33Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:11Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:49Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:57Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:59Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:02Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:04Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:06Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:27Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:20:29Z [Warning] RunProcess process[RAServer_Mgr] Event[0x1150] dwUsedTicks[401]
2020-11-06T12:21:05Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:43Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:48Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:21:51Z [Notice] user login success:username is 3play
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] $ [DR_RtpManagerInit] MediaInit{} empty Wan no PR
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] CspVoipRtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {CspVoipRtpManagerAlloc} OK CB:0, szFathInst:IGD.SV.VS1.VP1.VL1, Port:4000, IP:0xa453d85!
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerReg} VP:IGD.SV.VS1.VP1.VL1 RtpHandle:0, RTPPara:0, RTCPPara:0,RemoteIP:0x2e6b069e, RemotePort:53554,LocalIP:0xa453d85, LocalPort:4000
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] CB[0] Current time:0
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerSetMode} Mode:3!
2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] DR_RtpManagerConclusionStop: rtp-hdl[0]@EndTime:[282626], StartTime:[282592], Dura:[34]

zte.png

zte2.png

A vonali adatok jók.

Esetleg van lehetőséged arra, hogy ne a modemmel, hanem egy routerrel csatlakozz és próbáld ki, hogy úgy is tapasztalható-e a lassulás.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

A feltöltési sebességem pár naponta, számomra indokolatlanul lelassul. Ilyen, olyan hibák kapcsán már jeleztem, mindig az volt a válasz, hogy újraindították a routert távolról és most már jó. Ezt azóta már tudom egyedül is, nem telefonálgatok, de idegesítő a hiba.

Azt látom a logok alapján, hogy távolról történik konfiguráció és az tx értéke folyamatosan nő. Azóta szívok vele mióta ezt a routert kihozták, az előzővel semmi bajom nem volt, igaz akkor 10-es netem volt, most 50-es, de a letöltési sebesség fixen tartja a maxot, csak a feltöltési szivat, viszont így szinte lehetetlen dolgozni.

Magát a belső hálózatot is hülyíti, mert ilyenkor a nyomtatóra küldött a4-es oldal is negyed óra míg átér a nyomtatóra, legalábbis eddig ehhez tudtam kötni ezt a hibajelenséget is. 

Router újraindítást követően 10-12Mbps a feltöltési sebesség 2-4 napig.

Log részlet: 

2020-11-06T12:18:33Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:11Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:49Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:57Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:59Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:02Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:04Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:06Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:27Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:20:29Z [Warning] RunProcess process[RAServer_Mgr] Event[0x1150] dwUsedTicks[401]
2020-11-06T12:21:05Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:43Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:48Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:21:51Z [Notice] user login success:username is 3play
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] $ [DR_RtpManagerInit] MediaInit{} empty Wan no PR
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] CspVoipRtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {CspVoipRtpManagerAlloc} OK CB:0, szFathInst:IGD.SV.VS1.VP1.VL1, Port:4000, IP:0xa453d85!
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerReg} VP:IGD.SV.VS1.VP1.VL1 RtpHandle:0, RTPPara:0, RTCPPara:0,RemoteIP:0x2e6b069e, RemotePort:53554,LocalIP:0xa453d85, LocalPort:4000
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] CB[0] Current time:0
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerSetMode} Mode:3!
2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] DR_RtpManagerConclusionStop: rtp-hdl[0]@EndTime:[282626], StartTime:[282592], Dura:[34]

zte.png

zte2.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: GuTi20

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Caligin

Nagyszerű a kitartásod. Én már rég kihajítottam volna az ablakon. ?

Ez nagyon nincs rendben így. Várjátok az optikai hálózatot, addig is kívánok sok erőt és kitartást. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szeretném megkérdezni a véleményeteket, hogy mennyire "egészséges" állapot az, hogy magas INP (10) és Interleaving Depth (448) értékek ellenére a letöltési iránynál másodpercenként ~25-26 ezer javítható (FEC) hiba keletkezik?

Ráadásul úgy, hogy a sebesség is erősen korlátozott jelenleg (3100/508 kbit/s). A vezetéken mért távolság elég nagy (2,9 km) a központtól, de ahogyan a korábbi hozzászólásokban már említettem, régebben a nettó 3,7-4 Mbit/s stabil volt. Ami bosszantó, hogy a feltöltési sebességet is csökkenti a rendszer, pedig ott nem keletkezik sem CRC, sem FEC hiba (magasabb feltöltési sebességeken sem).

Munkanapokon jellemzően 8 órától, hétvégén változóan 10-14 óra között kezdődik a problémás időszak és késő estig tart, amikor a FEC és hibák száma megszalad még alacsony letöltési szinkronsebesség mellett is.

A szerelők szerint rendben van minden, a kábelek is (házon belül és házon kívül is, az utcán is, a teljes szakaszon), a szakvélemény szerint "Ennyit bír a vonal!". Mikor megemlítettem a VDSL2 8b profilt, akkor azt mondták, hogy a távolság miatt nem lehetséges. Néha (néhány hét elteltével) az automatika állítgatja a sebességet pozitív irányban, de az előbb említett csúcsidőszakokban annyira megszalad a hibaszám, hogy pár napon belül hajnalban vagy súlyosabb esetben napközben azonnal vissza is veszi azt. Annyi pozitívum történt, hogy 3100/508 kbit/s alá már nem esik le a sebesség.

Körbejártam ismételten a településen az ismerősöket, hogy náluk hogyan alakult a sebesség és egyéb paraméterek: a Telekom vonalhossztól függően VDSL2 esetében a 17a mellett végre már használja a 8b profilt is, de sajnos az ADSL2+ moduláció használata is megmaradt. Vektoring továbbra sincs, valószínűleg már nem is lesz. Sok helyen találkoztam a "bűvös" 3100 kbit/s korlátozással, olyan helyen is, ahol korábban stabil volt a nettó 7-8 Mbit/s letöltési irányban. Jellemzően náluk is fel-le állítgatja a rendszer a sebességet bizonyos időszakonként.

A mai nap 06:30 környékén indítottam újra a Speedport Entry 2i-t (reboot-tal), 8 óra elteltével a FEC hibák száma 164.062.794. Két órával később már 301.834.028. Tehát tartja a ~25-26 ezer FEC/másodperc "standard" értéket csúcsidőben.

~8 óra folyamatos kapcsolat után a javítható (FEC) hibák száma:

20190808_1432_DSL_inf.png

 

~10 óra folyamatos kapcsolat után a javítható (FEC) hibák száma:

20190808_1603_DSL_inf.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Caligin

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nálunk egyre rosszabb a helyzet a település (Nyírtelek) távoli részein mióta bevezetésre került az új xDSL portfólió keretében "amit a drót elbír" stratégia. Jelenleg már ott tartunk, hogy a 2005-ös induló csomagunk (nettó 2Mbit/s) sebességét sem tudja nyújtani. 2006-ban a bruttó 4Mbit/s-t még bírta. Gondolom sokan migráltak, illetve ahol tudták maximumra állították a vonalakat. Jelenleg ez a helyzet, még ilyen alacsony sebességnél is magas CRC hibák száma:

20190501_1156_Speedport_stats.png

A rendszer tette is a dolgát, alig pár percre rá, még visszább vette a sebességet:

20190501_1200_Speedport_stats.png

A garantált értékekbe belefér, viszont az ára elég borsos ennek a sebességnek. Továbblépési lehetőség a gyorsító opció lenne, de ha jól értelmezem, akkor ahhoz díjcsomagot kellene váltani (Otthoni Internet Start a jelenlegi), ami szintén csak díjnövekménnyel járna + az opció havi díja (és korlátossága). Saját routerrel is hiába megy a QoS, annyira alacsony a sebesség, hogy már a sima böngészés is néha fejejtős, ha több internetre csatlakozó eszköz használja egyidejűleg a sávszélt.

Egyébként jobb napjain néha-néha visszaáll bruttó ~5Mbit szinkronra a hgw, de a csúcs időszakban úgy megnövekszik a zaj, hogy hamar visszaveszi 3100 Kbit/s sebességre, majd mostanában a fenti sebességekre. Ha minden jól megy talán pár nap múlva 3000 körüli lesz megint az érték. Amíg VDSL2 módban volt addig sokkal stabilabb (és magasabb) volt a sebesség: 4000-5120 Kbit/s között ingadozott, a feltöltés pedig stabil 1280 Kbit/s volt. De arról is le kellett mondani, mert nemrég már a szinkron sem állt fel VDSL2 módban. Visszatettek ADSL2+ módba. Így a felöltés sem hajlandó elérni még a bruttó 640 Kbit/s szinkront sem.

A vizsgálatok szerint kábelhiba nincs, portot cseréltek, házon belül hibát nem találtak. Most már csak ennyit bír a rendszer. Lehet, hogy a végén mikrohullámra kellesz váltani bármennyire nem szeretnék. A mobil SZIP szintén elérhetetlen, mert az utcán címrendezés volt, így a házszámok nem jól szerepelnek a rendszerben, illetve a felmérés is hibás volt, mert hiányoztak házszámok a listából.

Néztem rövidebb kábelhosszon is, hogy milyen sebességek vannak a gyakorlatban. A szerencsésebb helyeken mehet 22 Mbit/s bruttóban, de ott is úgy látom, hogy a zaj miatt visszafogja a rendszer (a becsült érték ~36 Mbit/s lenne az egyik helyen). 2 km-ig láttam sok nettó 10 Mbit/s vonalat is. A lehető legjobb kombináció, hogy vegyesen mennek ADSL2+ és VDSL2 módban a vonalak a településen. Vektoring nincs, kíváncsi lennék, hogy a VDSL2 8b profil + vektoring stabilizálná-e valamelyest a helyzetet a nagyobb távolságokon (1500 méter felett).

Ilyen "jobb" napjain a vonal:

20190413_0806_Speedport_stats.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz   Igen kiszolgálható. A szabványban tervezett távolságon (csillapításon) belül. de ő ezen jóval kívül van. Sajnos. Ezen távoli végpontokhoz fejlesztették ki szabványban a 8b profilt.

4dB-el csökkent a vételi jelszintje, ezzel 5-ről 2.2 Mbps -re csökken azonos snr esetén az elérhető sebesség. Ezt csak az javítja meg ha visszakapja az ADSL-t (ami tud 19dBm -et), vagy átteszik VDSL 8b profilba (ami tud 19dBm -et). Ez sima fizika. Nincs meghibásodás. Azt hogy át/vissza tudják-e rakni azt persze nem tudom.

Ui.: tehát eszerint akinek jelenleg 15dBm vagy nagyobb adószinttel megy a jelenlegi ADSL-je (le írányban) az nagyon megszívja ha átteszik VDSL-re (17a)...  :/ (talán a Vectoring javítana ezen mivel csökkentené a zajt ami nálam is hatalmas, pedig minimális a távolság)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Tamas586

17a profill vivőihez elegendő a 14,5 dbm adásteljedítmény, simán kiszolgálható vele a 100/40mbps. Magasabb profilok pedig azért nincsenek, mert irreálisan kis távolságokon nyújtható vele szolgáltatás. Nem is lesz bevezetve soha. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 hours ago, btz said:

A Telekomnál 17a profil van nincs másmilyen, nem tudja magát átkérni semmilyen másik profilba. 

Tehát az ADSL 19 dBm, és a VDSL csak 14,5 dBm -et tud,  azaz csak az eddigi harmadát..

Persze lehet hivatkozni rá hogy nem a méret a lényeg, deee........   9_9

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2019. 01. 17. at 14:05, Tamas586 írta:

@btz Nem azonos teljesítményeken kell összehasonlítani az ADSL t a VDSL el hanem (nagy távolság csillapítás esetén) az elérhető max teljesítménnyel. Ez ADSL-en jóval több volt (18 vs 14). De ha át tudja rakatni magát egy nagyobb teljesítményű profilba akkor kaphat vdsl-en is ugyanannyit mint adsl-en: (LINK)

Persze hogy ezt meg tudja-e neki csinálni valaki az más kérdés..

A Telekomnál 17a profil van nincs másmilyen, nem tudja magát átkérni semmilyen másik profilba. Új fizikai portra kéne rakni, másik érpárra stb

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
7 órája, Xaba írta:

@btz
Így ahogy mondod logikusnak tűnik. Azokból a diagramokból láttam már valóban sokfélét, és saját bőrömön csak annyit tapasztaltam, hogy amióta átkapcsolták, lassabb, ezért helytelen következtetést vontam le.
@Tamas586
Bejelentést küldhetek, de ahogy btz is írta, így is a minimum fölött van, szóval nagy az esélye hogy passzolnak, mert hivatalosan nem hiba.

Azért kellemes meglepetés amikor pár éve verekszel jobb hálózatért, erre azt a kicsit is megfelezik ami eddig volt :D

9 órája, btz írta:

@Xaba

Próbálkozni mindennel lehet, de inkább azt fogják mondani hogy a garantált megvan, annyit bír a rendszer (ami ezen a porton igaz is). 

Nekem volt 50mbps 2016-ban egy két hónapig makd átraktak egy másik portra ami, cssk 30mbps-t bírt és két évig nem is rakták vissza, most 2018-ban mikor váltottam Net S pluszra sikerült közbenjárással egy új portra rakni, ami most 72mbps-t hoz. Nekem végig VDSL2 volt, tehát a csökkenésed nem az ADSL2+ VDSL2 váltásból fakad, hisz az modernebb technológia így a távolság függvényében sem szokott lasabb lenni, csak egyes grafikonokon úgy van ábrázolva, amihez semmilyen raw mérésiadat nincs mellékelve. 

Én biztos nem hagynám annyiban,  a helyedben portcserét (portátterhelést) kérnék, az lényegtelen, hogy nekik kényelmetlen ezt megcsinálni. Hivatkozhatsz arra, hogy a VDSL-ed nem az optimális profilban van.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz Nem azonos teljesítményeken kell összehasonlítani az ADSL t a VDSL el hanem (nagy távolság csillapítás esetén) az elérhető max teljesítménnyel. Ez ADSL-en jóval több volt (18 vs 14). De ha át tudja rakatni magát egy nagyobb teljesítményű profilba akkor kaphat vdsl-en is ugyanannyit mint adsl-en: (LINK)

Persze hogy ezt meg tudja-e neki csinálni valaki az más kérdés..

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz
Így ahogy mondod logikusnak tűnik. Azokból a diagramokból láttam már valóban sokfélét, és saját bőrömön csak annyit tapasztaltam, hogy amióta átkapcsolták, lassabb, ezért helytelen következtetést vontam le.
@Tamas586
Bejelentést küldhetek, de ahogy btz is írta, így is a minimum fölött van, szóval nagy az esélye hogy passzolnak, mert hivatalosan nem hiba.

Azért kellemes meglepetés amikor pár éve verekszel jobb hálózatért, erre azt a kicsit is megfelezik ami eddig volt :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Tamas586

Ha az Output Powerre gondolsz, az pont hogy a kimenő adásteljesítmény és VDSL2 esetén az közel a maximumon van. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Xaba Ahogy látom nálad az egyetlen lényegi különbség hogy a lejövő jel teljesítmény kevesebb mint a felére esett. (18-ról 14dBm re), így nem csoda..  Sajnos a magasabb modulációs módokat a berendezések csak kisebb teljesítménnyel tudják előállítani. Nem tudom le lehet-e ezt korlátozni (8b vagy 8a profilba rakatni), mert akkor újra megnőne a teljesítmény és a sebesség is nőne. Talán egy hibabejelentéssel próbálkozz.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Xaba

Próbálkozni mindennel lehet, de inkább azt fogják mondani hogy a garantált megvan, annyit bír a rendszer (ami ezen a porton igaz is). 

Nekem volt 50mbps 2016-ban egy két hónapig makd átraktak egy másik portra ami, cssk 30mbps-t bírt és két évig nem is rakták vissza, most 2018-ban mikor váltottam Net S pluszra sikerült közbenjárással egy új portra rakni, ami most 72mbps-t hoz. Nekem végig VDSL2 volt, tehát a csökkenésed nem az ADSL2+ VDSL2 váltásból fakad, hisz az modernebb technológia így a távolság függvényében sem szokott lasabb lenni, csak egyes grafikonokon úgy van ábrázolva, amihez semmilyen raw mérésiadat nincs mellékelve. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz

Értem. És a port átrakását azt lehet kérni? Azt a részét nem egészen vágom hogy hogyan működik.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Xaba

Simán átraktak egy másik portra ami csak annyit bír. Nem a VDSL technológiai átállás miatt lett gyengébb a neted. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdvözletem!

Az a zseniális helyzet állt elő, hogy átállították a DSL kapcsolatomat VDSL-re, ami szép és jó, csak a távolságból kifolyólag lassabb mint az ADSL2+ volt. (utóbbival 5Mbps volt lefelé, most pedig 2,2Mbps) Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy ugyan állítsák már vissza, ahol azt mondták, hogy most már csak így szolgáltatnak, a 'régi' módszerrel nem. Szóval hálózat 'korszerűsítés' címén az eddig is csiga tempójú netet belassították a felére. Az ügyfélszolgálatos egyúttal próbált meggyőzni, hogy vegyek egy újabb csomagot, mert az gyorsabb lesz, nem fogadtam el, mert nem értem, hogy miért lenne egy új csomag gyorsabb, ha a hálózat fizikailag nem képes többre.
Természetesen fogom még őket keresni, hátha valamit sikerül intézni, de gondoltam megkérdezem, hogy más is járt-e így, illetve van-e valakinek ötlete, mit lehetne kezdeni a helyzettel.

Képernyőfelvétel (9).png

VDSL.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Én emellett a hibás teljesítés miatt csökkentett havidíjat kérnék, hivatkozva a többszöri eredménytelen hibabejelentésre.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@nathefellow

A CRC hibák milliós nagyságrendje azt mutatja, hogy valami egyáltalán nem kóser ott. 

Ellenőrizzék csak mégegyszer azokar a vezetékeket. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok!

Hónapok óta szenvedünk a TV-vel és az internettel.

Csatoltam egy képet, amin látszódnak az xDSL interface-ről.

A problémám az, hogy folyton elmegy a tv és a net, először elkezd kockásodni a tv aztán elkezd szaggatni, ezt követően megáll a net és ekkor a tv is.

Ezt szerintem több mint 10-szer bejelentettem, és miután kijön a szerelő ideig óráig jó(volt már modemcsere, variáltak a vonallal a lépcsőházban), de aztán megint folyamatosan elmegy a tv és a net.

Volt olyan szerelő aki azt mondta, hogy a lépcsőházban(társasházban lakom) ki kellene cserélni a kábelt, ami bejön a lakásba, ekkor jöttek valami alvállalkozói a telekomnak és a könnyebb utat választották(lent variáltak valamit a bejövő vonalnál), ez egész sokáig működött, aztán múlt hét óta megint használhatatlan a szolgáltatás(azóta kétszer volt kint szerelő...).

Tuti van valami a vonallal, mert a csatolt kép a modem újraindítása után készült nemsokkal és már ekkor is elég sok a crc hiba, mire leáll a tv és a net, addigra mindkét vonalon általában több százezret vagy akár a milliót is eléri a crc hibák száma.

Tegnap elkeseredésemben már írtam a Telekomnak egy panaszlevelet, amelyben kértem a hibám pontos kivizsgálását és amennyiben nem tudják megoldani, akkor szeretném közös megegyezéssel megszüntetni az előfizetésemet és inkább másik szolgáltatóra váltani.

Mi okozza a hibát szerintetek?

Előre is köszönöm!

Üdv, Attila

Képernyőfotó 2018-09-06 - 20.04.55.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most