Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
6 órája, btz írta:

@Suttyo

Voip is hozzá van párosítva a kapott HGW-hez. Szerintem a szolgáltásodat is áttállították vdsl2-re, az eszközeid eközben csak adsl2+ tudnak, ha jól néztem meg a specifikációjukat. Hogy tényleg vdsl-t használsz e azt ellenőrizheted a HGW adminisztrációs felületén. Milyen típusú a HGW és melyik netcsomagod van? Miért rendeltél IPTV-t, ha nem érdekel?

Sajnos igazad van. vdsl2-re lett állítva. Bár azt nem értem miért, mivel 20-as netem van és nem is tud többet a hálózat. Ezt is sírva.....  Az iptv csak egy kedvezmény miatt lett megrendelve, nem is használom.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Suttyo
Pótlás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdvözlet kedves olvasó!

Már 1 éve tűröm a Telekom által szolgáltatott netet. 1 éve váltottunk Telekomra Falu netről ,hogy Ú milyen jó! A problémáim a következőek. Előtte megjegyezném ,hogy gondolom mindenki tudja mi az a válaszidő : (ms) (ping). Szóval. Előfizetésem : Netmánia S (legkisebb) ennél több nem elérhető faluban!

Játszok éppen ,mondjuk CS:GO. Jelenleg 50ms válaszidőm van fixen és BUMM valahonnan csak úgy felmegy 800-900-ra a semmiből , és lemegy mint ha semmi nem történt volna. Neten SENKI nem volt SEMMILYEN eszközzel nem volt felcsatlakozval. (TP-LINK beállításokban le is tiltottam minden eszközt).

A másik : Játszok éppen és valaki a családbólnéz videót youtube-on... Ekkora fix 300-500 ms van amikor 600 is. Előre elnézést a kifejezésért ,de SZARRÁ laggolom magam , szaggat a játék , késik minden , lassú sz*r a net nem tölt semmit. Sávszélességhez nem értek , nem tudom beállítani. De még ha valaki bárki más is felmegy bármilyen oldalra 50ms ről istant 200 lesz. 

Ja meg persze ha az egész család netezik akkor ki crashel (összeomlik) az internet hálózat.

Segítséget kértem(facebook-on) megadtam OM azonosító , telefonszám stb... Erre jön az üzenet ,hogy HIBÁT TALÁLTUNK , gondolom EL SE HISZEM VÉGRE .. 5 perc múlva : Tisztelt ügyfelünk , rndszere hibátlanul működik. Üdv: telekom. Mondom *****a! Sőt! ha én csinálok játék közben vmit a gépen akkor meghal az egész rendszer! :) És rohadt idegesítő!!!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Hari
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
4 minutes ago, Hari said:

Kábellel van a wi-fi-ből belehúzva a gép *****ába

Mi van????????????????????????? Ezt próbáld meg értelmesen OK?

 

2 minutes ago, Hari said:

DSI , 

TP-LINK TL-WR841N Router  ebbe van belehúzva ,

3.12.11 Build 110915 Rel.40896n

:/

Tehát. van eg ysima modemed és + ez a TP link ami DHCP-zik?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok!

Igen, ezt (de inkább hasonlót) én is tapasztalom nap, mint nap. 

Közel 10 évig GTS Datanet volt a szolgáltatónk amitől átvett minket a Telekom amikor eladták nekik a lakossági ügyfeleket, 10 év alatt 2 kezem elég volt megszámolni hányszor volt problémám, ez tavaly szeptember óta sajnos a negatív irányba változott.

Nekem Netmánia M van (DSL), a 20-ból 13-15 Mbit amit ténylegesen megkapok, feltöltés ok a tesztek szerint, előző szolgáltató szerint az utcába nem lehet behozni 15-nél nagyobbat, de üsse kő, nincs 15-s csomagja a Telekomnak. 

Az én felszerelésem egy szokásos D-Link 360R, mögötte egy ASUS RT-N12D1, szokásos beállításokkal használom őket. Naponta rengetegszer tapasztalok hatalmas kilengéseket online játék közben, World of Warcraft okozza a legtöbb problémát, semmiből hatalmas latency néhány perc játék után. Ha pedig többen is csatlakozunk és csinálunk az interneten akármit, az egész hálózatot meg is ölheti és percekig nem tudok visszacsatlakozni az internetre. Amint sikerül egy darabig megint működik, de aztán ugyanaz a hatás. Ritkábban ha csak ketten nyúzzuk, de három embernél már nagyon nyögve nyelős bármilyen online játék (Path of Exile, Overwatch..) Ha simán mind csak böngészünk, youtube, stb. akkor nem szokott baj lenni.

Ami mindig hálózaton van:
Saját asztali gépem - kábel
Egy laptop - kábel
PS4 - wi-fi
2 mobil telefon

Így is megtörténik a fentebb leírt dolog, három gépnél pedig 100%. Kábelek, eszközök többször is le lettek cserélve, szerelők szerint nincs probléma így teljesen tanácstalan vagyok, mert ugyanezzel a setuppal az előző szolgáltatónál nem tapasztaltam ezt a problémát.

Üdv

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Amíg a dsl közppnt nem támogatja/nincs beállítva a te vonaladra, hogy támogassa, addig felesleges bármilyen vdsl eszköz, az is csak adsl2+ ban szinkronizálna fel (vdsl eszközök szokták támogatni az adsl2+ is nagy általánosságban)

Amúgy pedig, ha vdsl2-re raknak, akkor kapsz egy szolgáltatói HGW-t (digitális elosztó, amolyan modem router kombó)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2016. 12. 15. at 15:26, Hari írta:

Kábellel van a wi-fi-ből belehúzva a gép *****ába

A bufferbloat jelenségét élvezheted,

Tesztelni itt lehet: http://www.dslreports.com/
Azért van mert valamely routeren nincs QOS, viszon van nagy bufferméret a folyamatos iptv stream fenntartására,  A T általában így állítja be az eszközeit 15Mbit sok mindenre elég lenne (több userre is) ha emiatt nem  lenne lassú még a szörfölés is. (emiatt klassú lesz). Játszani így csak akkor érdemes ha szereted a legtöbbször hátba lőtt és a senkit nem találtál el jutalmakat elérni, sokáig én is ezeket gyüjtöttem.  50Mbit-re áttérve eltűnt, de a szörfölés még néha így is lassű (dns lassűság vagy csatlakozáshiba miatt majd kiderül- most volt az oszlopon a  féléves kötelező újrakötés)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@acel Gondolom ez lesz az:

nc31zm7.png

15644581_10207631031803817_859253121_n.p

De akkor ezzel nagyon sokat nem tudok tenni, ha felcsörgetem az ügyfélszolgálatot akkor gondolom értetlenkedés lesz, mindegy azért megpróbálom. Néztem OpenWrt és hasonlókat, sajna annyira nem vagyok jártas a témában, hogy speckó firmware-eket merjek pakolgatni a routerre. Sávszél növelés pedig csak elfedné a problémát jobb esetben.

Köszi azért!

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@RagingKoala  

A Result gombra kattintva még részletesebb eredményeket kapsz, ha nincs iptv-d akkor kérhetsz bridge módot és ott te állítod be a Quality of service értékeket, nincs elfedve, ha van iptv-d az szivás, bár kiváncsi lennék mit szól az üsz ha te lemondod hűség lejártéval és a családban más valaki vesz tv-t akkor kaphatsz -e két hgw-t és az internetre bridge módot. persze árban drágább. Meg kell  szerverszoba+áram a két hgwnek.  Bár a mostani állapotban CSzni nem fogsz.  valamit valamiért. Irhatsz a Tnek hivatalos levelet is az eredményeket csatolva hogy mi az ő álláspontjuk, ez hiba vagy nem) Én a nmhh kérdeztem, de nem válaszol ez ügyben. (A t álláspontja gondolom az hogy az  forgalommentes ping elég, az efi meg  minek internetezik, elég ha fizet)

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A korábbi Internetszolgáltatóm, a GTS internetszolgáltatását átvette a Telekom vette át, át kellene állítanom a korábbi gts-es internet-elérhetőségem (adsl kapcsolat DSL-modemen keresztül) adatait a Telekom t-online-os felhasználónevére és jelszavára, amit megküldtek.

Az átállításról (mit-hol-hogyan) semmilyen információt nem adnak, csak azt, hogy nézzem meg a modem kézikönyvében. Ezt sajnos nem találom.

A modemem D-link DSL-360 R típusú, és ehhez egy TL-WR740N tapusú WIFI router csatlakozik. A számítógépen Win10 operációs rendszer van.

(A GTS szolgáltatásával ragyogóan működött az egész, és most is működik, még a régi GTS-es azonosítókkal.)

 

Feltételezésem szerint először a routert le kell kapcsolnom, és a modemhez a számítógépet Ethernet kábellel kell csatlakoztatnom. Ezt meg is tettem, és szerettem volna a modemen keresztül új Ethernet kapcsolatot létesíteni.

 

Sajnos a PPPoE kapcsolat beállításánál beírva a kapott felhasználói azonosítót és jelszót, 691 sz. hibajelzést kaptam: a felhasználónév és jelszó nem megfelelő, illetve nem ellenőrizhető.

A hibaelhárító futtatása azt a hibát jelezte, hogy az Ethernet kapcsolat nem rendelkezik IP címmel (ellenőriztem, mindenhol a dinamikus IP cím automatikus választása van beállítva).

 

Sejtéseim szerint a modemet kellene esetleg újrakonfigurálni - mikor? az új internetkapcsolat beállítás előtt vagy után? -  , de ennek mikéntjét nem tudom, a modemet kb 9 éve telepítettük, a GTS által küldött telepítési útmutató alapján. Mivel hibátlanul működik, nem szeretném cserélni. Úgy tudom, ezt egy online felületről meg tudom tenni (ennek az IP címét sem tudom, sajnos), de ha a routert lekapcsolom, és az ethernet kábelt közvetlenül a számítógéphez csatlakoztatom, akkor semmilyen interetkapcsolatot nem érek el.

 

Kérem, aki tud, legyen szíves tanácsot adni, mi az átállítás menete: a konfiguráció tehát DSL-360R modem, TL-WR470N wifi router, a számítógépen Win10 operációs rendszer. Mit milyen sorrendben és hol kell beállítanom, hogy az internet kapcsolat továbbra is működőképes legyen.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Lett megoldása a problémának?

Nekem is szinte ugyanez a problémám, csak mivel modem és router is van, azt gondoltam, hogy valamit ezeken kellene állítanom.

Írtam egy emailt az ügyfélszolgálatnak, hogy írják már le, mit hogyan kellene beállítani, de még erre választ nem kaptam.

Mondott valami használhatót a 1412?

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...