Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 1

Saját router használata esetén a routert annak használati utasítása szerint kell összekötni a modemmel és a pc-vel, majd a wan beállításoknál beállítani a pppoe felhasználónevet illetve jelszót. Nem a pc-n/laptopon kell új pppoe kapxsolatot indítani. A modemen sem kell semmilyen beállítást elvégezni, azt csak megfelelően a routerhez kell kötni, további beállításokat a router manuálja szerint kell elvégezni.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Egy korábbi hozzászólásomat idézném:

"Pár hónappal ezelőtt az internet úgy működött nálunk,  hogy volt egy modem, az a kis szürke D-Linkes amit még anno a szereld magad csomaghoz adtak. Ehhez vettünk mi egy TP-Linkes (TP-LINK TL-WR841N) router ami egy nagyon kafa kis router mindent be lehetett vele állítani stb. Azonban azt tapasztaltuk, hogy a megrendelt internet sebességet nem kapjuk meg, de ezen kívül semmi probléma nem volt, rendesen lehetett letölteni, játékszerverek futtatásakor sem tapasztaltam kapcsolatmegszakadást, rendesen működött. Az ügyfélszolgálaton jelentettük ezt a problémát és ott a régi modem+router kombó számlájára írták ezt a hibát. Eközben a MAGENTA1 csomagot is megrendeltük, amiatt felvetették azt, hogy hoznak nekünk egy routert és akkor ez a hiba is megszünhet. Ez a router olyan, hogy tudja kezelni vezetékes telefont meg ugye a netet osztani. Pontos típusa ZTE speedport entry 2i. 

De nemhogy javult volna a helyzet, inkább romlott. Ezzel az elosztóval igaz hogy megkapom az előfizetett letöltési sebesség 100%-át, de ha töltök le akkor az egész házban nincs internet. Játékszerver futtatásakor szintén ez a helyzet. A WIFI-ről meg nem is beszélve ami szintén nagyon gyenge, igaz ezen tudok segíteni a régi ruter hozzákötésével. Ezek a problémák nem jelentkeztek a régi konfognál. Forumokat olvasva és jobban megnézve ezt az új rutert, véleményem szerint sokkal gyengébb mint a régi TP-linkes ruter. Ez okozhatja a problémát. De javítsatok ki legyetek szívesek ha másképp tudjátok. 

Ezt már jelentettem hibának de semmi problémát nem találtak. Majd mikor megkérdeztem hogy esetleg nem akadna-e egy erősebb elosztó, azt közölték hogy csak egyetlen fajta router van ami erre a célra megfelelő.

Lehet hogy a semmiért "háborgok", és nincs igazam, de ezt az egy eszköz kényszerítik ránk ami még nem is kellően "erős" ahhoz hogy gondtalanul lehessen használni. Mit lehet ilyenkor csinálni? Vissza lehetne állítani a régi felállást miszerint van egy rooter és egy általam vásárolt router?"

Erkezett egy válasz (btz) ami arról szolt hogy állítsam be a következő képpen:

"Lehetőség van a saját router teljeskörű internet átjáróként való használatára is. Ilyenkor a HGW egyik LAN portját hozzá kell kötni a saját router WAN portjához. A HGW admin felületén a PPPOE pas-through-t kell beállítani az Internet - WAN beállításoknál, majd célszerű törölni a PPPOE username/password párost, a wifi funkcióját kikapcsolni. A saját routert pedig pppoe kapcsolódási módba állítani. Innentől az az internet átjáró, így az felel a forgalomért. Ha így nem jönek elő a problémák, akkor egyértelmű, hogy a HGW "forgalomirányításával" van valami gond."

A promlémát végsősoron ez sem oldotta meg, ugyan az a probléma mint amit fenn leírtam. Tehát letöltéskor az egész házban nincs net, nem tudunk internetezni. Kezd már elegem lenni ebből a botrányos minőségből. Nem tudom elhinni hogy ennek úgy kell működnie, hogyha a számítógépet játékra vagy letöltésre használom akkor ne legyen net egyáltalán az egész házban. Valakinek ötlete, hogy ebben az esetben még mire lehet gyanakodni?

Balent

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Csak wifivel cstlakotol ugye a routerhez?

https://pzoleeblogen.wordpress.com/2015/12/02/wifi-lan-speed-test-for-windows-and-linux/
https://pzoleeblogen.wordpress.com/

Itt rengeteg dolgot találsz wifi beállításokról, 

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Zoltán+Pallagi&hl=en
itt pedig az androidos appok vannak hozzá. 

Wzekkel megmérheted í wifid- sebességét, ütkoző hálózatokat észreveheted,  mozgathatod a routert a jobb vétel érdekében. gayaroklatban nekem egy antennás routerrel épületben kb 20mb/s sebességet sikerül elérni.
 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Köszönöm szépen, meg fogom próbálni így, remélem, sikerül.

A router korábbi konfigurálásánál először a routert a laptop-hoz is kábellel kellett összekötni - gondolom, akkor most is ez lesz a megoldás, és utána a megadott webes konfigurációs felületen kell beállítani a felhasználónevet és jelszót.

Köszönöm mégegyszer

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok először is meg szeretném köszönni a válaszotokat!

Az internetem 30Mbit/s sebességű, úgy néz ki, hogy csatlakoznak rá eszközök vezetékesen és anélkül is. A fenti probléma érinti a WIFIs és a LAN kábellel a rooterhez csatlakozó eszközöket. QoS funkciót a korábbi hozzászólásodnbak megfelelően állítottam be szóval az be van kapcsolva.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Az egyik ismerősömnél 2016.12.16-a óta nem megy a ZTE típusú modem/router wifin történő internet szórása. A jelenség az, hogy jel van, de nem nincs rajta internet. Elhajthat-e az ügyfélszolgálatos kolléga azzal az üzenettel, hogy a Telekom nem nyújt wifis szolgáltatást, és őket nem kötelezi semmi ennek a hibának a javítására, ha ő úgy látja, hogy minden rendben van az eszközzel?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nincs tesztelve, nem is hoztak kábelt, mert alapból wifisként lett indítva a szolgáltatás. Másrészről avval jelenleg nem vagyunk előrébb ha megy a vezetékes, mivel sem a ZTE modemem/routeren sem a wifire kapcsolód laptopon nem történt semmi módosítás. Igen, csak a szuperszervíz kiszállási díjából vehetek egy új vezeték nélküli routert, tehát erősen patt helyzet.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Bluemotion
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

 

A szolgáltatás létesítésekor kap az előfizető egy HGW-t egy dobozban, aminek része a HGW mellett a használati utasítás és egy ethernet kábel is. Az az kellett volna, hogy kapj, attól függetlenül, hogy a szolgáltatás része ez a többek között wifit is ismerő HGW.

De igen. Azzal előrébb lennénk a " hibafelderítésben", ha tudnánk, hogy vezetékes kapcsolódással sincs internet vagy csak wifivel, egy sor ismeretlent megmagyaráz az "egyenletben" ezáltal rövidíti a megoldást, de ettől függetlenül, akár enélkül is el lehet addig jutni, csak a nehezebb úton.

A HGW-nek webes felületről managelhető beállítási felülete van. Első körben azt kéne ellenőrizni, hogy ez elérhető e, a wifin kapcsolódott eszköz böngészőjéről.

A HGW beállítási felülete a HGW helyi hálózati IP címének beírásával, hozzáférési név és helszó birtokában érhető el. Ezek az információk valöszínűleg az eszköz talpán, matrica formájában elérhetőek. További támpontot adhat az eszköz felhasználói kézikönyve.

Ha sikerült belépni a HGW kezelőfelületére, akkor a következőket kell ellenőtizni:

Pppoe kapcsolódási név és jelszó megfelelősége

WAN oldali IP cím.

Ehhez további támpontot ad az eszköz felhasználói kézikönyve.

 

Mindezek mellett, célszerű felhívni a 1412-t, mert ott látják, hogy van e vonali szinkron illetve be van e jelentkezve a HGW a pppoe névvel és jelszóval. Ezért természetesen nem számolnak fel semilyen díjat.

Továbbá a megfelelő működést az eszközön lévő kontroll ledekkel célszerű ellenőrizni. A felhasználói kézikönyv talán erről is ír bővebben

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

@bacsizs

Jól mondod. A routert LAN portjából kivezetett kábellel a géphez kell kötni, így ezek között helyi hálózat alakul ki, a router beállítási felülete a router helyi hálózati ip címének böngészőbe való beírásával lesz elérhető. Később, ha beállítod a manuál szerint a routeren és a gépeden is a wifi kapcsolatot, akkor a kábeles összeköttetés megszüntethető lesz. A modem továbbra is a router külön színnel jelzett wan portjába legyen bekötve.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Köszönöm szépen, meg is próbáltam mindent úgy, ahogy írtad.

Sajnos nem jártam sikerrel: a wan kapcsolatnál a pppoe kapcsolat adatait átállítottam a t-online-os felhasználónévre és jelszóra.

Eredmény: megszűnt a wan kapcsolat. Persze volt Save és Reboot is az új adatok beállítása után, de semmi nem használt.

Mintha az adott t-online-os címen nem érné el a router az internetet. (A D-Link modemmel nem csináltam semmit, csatlakoztatva van a routerhez - de persze csináltam teljes újraindítást a modem - router - laptop mindegyikén is az új beállítások után).

Nem hiszem, hogy a beállításoknál rontottam volna el valamit: a rootert utána Factory Resettel visszaállítottam a gyári beállításokra, és újra kezdtem az egészet a Quick Setup menü lépései szerint, de az eredmény ugyanaz.

Utána azonos módon megpróbáltam a régi gts-es felhasználónevemmel és password-ommel újrakonfigurálni, és az simán sikerült is, ismét lett internet a kábelen, majd utána wifin is.

Lehetséges, hogy a t-online-os azonosítóm, és jelszavam nem él?

Nem tudom, mire gondoljak. A Telekomtól kapott levélben az írják, hogy azonnal álljak át az új fh-név/pw kombinációra, és 2017 jan 15 után már nem fog működni a régi.

Most hogyan tovább?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Budapest szívében, Zuglóban lakom a Stadionoknál. Társasházi környezet, egymással összeépített, több emeletes házak sora.

20 éve van ADSL-em a telekomtól (annó axeleróként, stb. kezdtem).

10 megás az internetem maximális sebessége 20 éve, semmilyen fejlesztés nem történt. VDSL modem cserével próbálkoztunk, saját pénzemen kicseréltem a lakásomtól a lépcsőházi dobozon a kábelt az ajánlott szuper kábelre (2. emeletről). 
Egyszóval mindent megpróbáltam, ami rajtam múlott - de 2017-ben Budapest szívében, családi eszközök tucatjával már nem elfogadható ez a minőségű szolgáltatás.

Régimódi buta hűséges típus vagyok, de elgondolkodtam így új év kezdetén, hogy feladom.

Tud valaki "bennfentes" bármi biztató információt, hogy a t fejleszteni tervez bármit a környéken, vagy egyetlen megoldás a szolgáltató váltás?

Köszi előre is.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: tlala
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Felhívtam én is az ügyfélszolgálatot, és ott hamar kiderült hogy rossz felhasználó nevet és jelszót küldtek!!!!! Meg kellett adnom a felhasználói adatokat, előfizető neve, születési dátuma és helye! Utána megmonták a jó felhasználó nevet és jelszavat! Most már minden működik!!! De azért elgondolgottató hogy egy ilyen nagy cég hogy hibázhat ekkorát!!!!??? És nem vagyok egyedül! Ez a szünetmentes szolgáltató váltás????

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...