Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Sziasztok!

Hónapok óta szenvedünk a TV-vel és az internettel.

Csatoltam egy képet, amin látszódnak az xDSL interface-ről.

A problémám az, hogy folyton elmegy a tv és a net, először elkezd kockásodni a tv aztán elkezd szaggatni, ezt követően megáll a net és ekkor a tv is.

Ezt szerintem több mint 10-szer bejelentettem, és miután kijön a szerelő ideig óráig jó(volt már modemcsere, variáltak a vonallal a lépcsőházban), de aztán megint folyamatosan elmegy a tv és a net.

Volt olyan szerelő aki azt mondta, hogy a lépcsőházban(társasházban lakom) ki kellene cserélni a kábelt, ami bejön a lakásba, ekkor jöttek valami alvállalkozói a telekomnak és a könnyebb utat választották(lent variáltak valamit a bejövő vonalnál), ez egész sokáig működött, aztán múlt hét óta megint használhatatlan a szolgáltatás(azóta kétszer volt kint szerelő...).

Tuti van valami a vonallal, mert a csatolt kép a modem újraindítása után készült nemsokkal és már ekkor is elég sok a crc hiba, mire leáll a tv és a net, addigra mindkét vonalon általában több százezret vagy akár a milliót is eléri a crc hibák száma.

Tegnap elkeseredésemben már írtam a Telekomnak egy panaszlevelet, amelyben kértem a hibám pontos kivizsgálását és amennyiben nem tudják megoldani, akkor szeretném közös megegyezéssel megszüntetni az előfizetésemet és inkább másik szolgáltatóra váltani.

Mi okozza a hibát szerintetek?

Előre is köszönöm!

Üdv, Attila

Képernyőfotó 2018-09-06 - 20.04.55.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdvözletem!

Az a zseniális helyzet állt elő, hogy átállították a DSL kapcsolatomat VDSL-re, ami szép és jó, csak a távolságból kifolyólag lassabb mint az ADSL2+ volt. (utóbbival 5Mbps volt lefelé, most pedig 2,2Mbps) Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy ugyan állítsák már vissza, ahol azt mondták, hogy most már csak így szolgáltatnak, a 'régi' módszerrel nem. Szóval hálózat 'korszerűsítés' címén az eddig is csiga tempójú netet belassították a felére. Az ügyfélszolgálatos egyúttal próbált meggyőzni, hogy vegyek egy újabb csomagot, mert az gyorsabb lesz, nem fogadtam el, mert nem értem, hogy miért lenne egy új csomag gyorsabb, ha a hálózat fizikailag nem képes többre.
Természetesen fogom még őket keresni, hátha valamit sikerül intézni, de gondoltam megkérdezem, hogy más is járt-e így, illetve van-e valakinek ötlete, mit lehetne kezdeni a helyzettel.

Képernyőfelvétel (9).png

VDSL.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@Xaba Ahogy látom nálad az egyetlen lényegi különbség hogy a lejövő jel teljesítmény kevesebb mint a felére esett. (18-ról 14dBm re), így nem csoda..  Sajnos a magasabb modulációs módokat a berendezések csak kisebb teljesítménnyel tudják előállítani. Nem tudom le lehet-e ezt korlátozni (8b vagy 8a profilba rakatni), mert akkor újra megnőne a teljesítmény és a sebesség is nőne. Talán egy hibabejelentéssel próbálkozz.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@btz Nem azonos teljesítményeken kell összehasonlítani az ADSL t a VDSL el hanem (nagy távolság csillapítás esetén) az elérhető max teljesítménnyel. Ez ADSL-en jóval több volt (18 vs 14). De ha át tudja rakatni magát egy nagyobb teljesítményű profilba akkor kaphat vdsl-en is ugyanannyit mint adsl-en: (LINK)

Persze hogy ezt meg tudja-e neki csinálni valaki az más kérdés..

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2019. 01. 17. at 14:05, Tamas586 írta:

@btz Nem azonos teljesítményeken kell összehasonlítani az ADSL t a VDSL el hanem (nagy távolság csillapítás esetén) az elérhető max teljesítménnyel. Ez ADSL-en jóval több volt (18 vs 14). De ha át tudja rakatni magát egy nagyobb teljesítményű profilba akkor kaphat vdsl-en is ugyanannyit mint adsl-en: (LINK)

Persze hogy ezt meg tudja-e neki csinálni valaki az más kérdés..

A Telekomnál 17a profil van nincs másmilyen, nem tudja magát átkérni semmilyen másik profilba. Új fizikai portra kéne rakni, másik érpárra stb

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@btz   Igen kiszolgálható. A szabványban tervezett távolságon (csillapításon) belül. de ő ezen jóval kívül van. Sajnos. Ezen távoli végpontokhoz fejlesztették ki szabványban a 8b profilt.

4dB-el csökkent a vételi jelszintje, ezzel 5-ről 2.2 Mbps -re csökken azonos snr esetén az elérhető sebesség. Ezt csak az javítja meg ha visszakapja az ADSL-t (ami tud 19dBm -et), vagy átteszik VDSL 8b profilba (ami tud 19dBm -et). Ez sima fizika. Nincs meghibásodás. Azt hogy át/vissza tudják-e rakni azt persze nem tudom.

Ui.: tehát eszerint akinek jelenleg 15dBm vagy nagyobb adószinttel megy a jelenlegi ADSL-je (le írányban) az nagyon megszívja ha átteszik VDSL-re (17a)...  :/ (talán a Vectoring javítana ezen mivel csökkentené a zajt ami nálam is hatalmas, pedig minimális a távolság)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A feltöltési sebességem pár naponta, számomra indokolatlanul lelassul. Ilyen, olyan hibák kapcsán már jeleztem, mindig az volt a válasz, hogy újraindították a routert távolról és most már jó. Ezt azóta már tudom egyedül is, nem telefonálgatok, de idegesítő a hiba.

Azt látom a logok alapján, hogy távolról történik konfiguráció és az tx értéke folyamatosan nő. Azóta szívok vele mióta ezt a routert kihozták, az előzővel semmi bajom nem volt, igaz akkor 10-es netem volt, most 50-es, de a letöltési sebesség fixen tartja a maxot, csak a feltöltési szivat, viszont így szinte lehetetlen dolgozni.

Magát a belső hálózatot is hülyíti, mert ilyenkor a nyomtatóra küldött a4-es oldal is negyed óra míg átér a nyomtatóra, legalábbis eddig ehhez tudtam kötni ezt a hibajelenséget is. 

Router újraindítást követően 10-12Mbps a feltöltési sebesség 2-4 napig.

Log részlet: 

2020-11-06T12:18:33Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:11Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:49Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:57Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:59Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:02Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:04Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:06Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:27Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:20:29Z [Warning] RunProcess process[RAServer_Mgr] Event[0x1150] dwUsedTicks[401]
2020-11-06T12:21:05Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:43Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:48Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:21:51Z [Notice] user login success:username is 3play
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] $ [DR_RtpManagerInit] MediaInit{} empty Wan no PR
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] CspVoipRtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {CspVoipRtpManagerAlloc} OK CB:0, szFathInst:IGD.SV.VS1.VP1.VL1, Port:4000, IP:0xa453d85!
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerReg} VP:IGD.SV.VS1.VP1.VL1 RtpHandle:0, RTPPara:0, RTCPPara:0,RemoteIP:0x2e6b069e, RemotePort:53554,LocalIP:0xa453d85, LocalPort:4000
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] CB[0] Current time:0
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerSetMode} Mode:3!
2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] DR_RtpManagerConclusionStop: rtp-hdl[0]@EndTime:[282626], StartTime:[282592], Dura:[34]

zte.png

zte2.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: GuTi20
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
5 órája, GuTi20 írta:

A feltöltési sebességem pár naponta, számomra indokolatlanul lelassul. Ilyen, olyan hibák kapcsán már jeleztem, mindig az volt a válasz, hogy újraindították a routert távolról és most már jó. Ezt azóta már tudom egyedül is, nem telefonálgatok, de idegesítő a hiba.

Azt látom a logok alapján, hogy távolról történik konfiguráció és az tx értéke folyamatosan nő. Azóta szívok vele mióta ezt a routert kihozták, az előzővel semmi bajom nem volt, igaz akkor 10-es netem volt, most 50-es, de a letöltési sebesség fixen tartja a maxot, csak a feltöltési szivat, viszont így szinte lehetetlen dolgozni.

Magát a belső hálózatot is hülyíti, mert ilyenkor a nyomtatóra küldött a4-es oldal is negyed óra míg átér a nyomtatóra, legalábbis eddig ehhez tudtam kötni ezt a hibajelenséget is. 

Router újraindítást követően 10-12Mbps a feltöltési sebesség 2-4 napig.

Log részlet: 

2020-11-06T12:18:33Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:11Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:12Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:49Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:19:57Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:19:59Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:02Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:04Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:06Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:20:27Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:20:29Z [Warning] RunProcess process[RAServer_Mgr] Event[0x1150] dwUsedTicks[401]
2020-11-06T12:21:05Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:43Z [Informational] Sending Packet:Discover
2020-11-06T12:21:48Z [Notice] user login success:username is 3play
2020-11-06T12:21:51Z [Notice] user login success:username is 3play
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] $ [DR_RtpManagerInit] MediaInit{} empty Wan no PR
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:37 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:00:38 [Notice] {DR_RtpManagerInit} IP is Zero
!
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] CspVoipRtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] DR_RtpManagerInit:VPCnt=1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] VP[0] name = IGD.SV.VS1.VP1
P0000-00-00T00:03:08 [Notice] PortMin=4000, PortMax=4010, DSCP=46, ETHPRI=-1 QueueNum=1 PortLimit=1
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {CspVoipRtpManagerAlloc} OK CB:0, szFathInst:IGD.SV.VS1.VP1.VL1, Port:4000, IP:0xa453d85!
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerReg} VP:IGD.SV.VS1.VP1.VL1 RtpHandle:0, RTPPara:0, RTCPPara:0,RemoteIP:0x2e6b069e, RemotePort:53554,LocalIP:0xa453d85, LocalPort:4000
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] CB[0] Current time:0
2020-11-06T11:44:44Z [Notice] {DR_RtpManagerSetMode} Mode:3!
2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] DR_RtpManagerConclusionStop: rtp-hdl[0]@EndTime:[282626], StartTime:[282592], Dura:[34]

zte.png

zte2.png

A vonali adatok jók.

Esetleg van lehetőséged arra, hogy ne a modemmel, hanem egy routerrel csatlakozz és próbáld ki, hogy úgy is tapasztalható-e a lassulás.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
20 perce, uzman írta:

A vonali adatok jók.

Esetleg van lehetőséged arra, hogy ne a modemmel, hanem egy routerrel csatlakozz és próbáld ki, hogy úgy is tapasztalható-e a lassulás.

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: GuTi20
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
39 perce, GuTi20 írta:

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!

A pppoe felhasználónevedet a Telekom fiók internet előfizetés beállításainál találod vagy az előfizetői szerződésen. Ugyanitt van lehetőséged jelszót változtatni ha elfelejtetted a régit.

Mit értesz "tx idő" alatt? A tx oct a továbbított oktetek száma, a tx pkt ugyanez csomagban kifejezve.

39 perce, GuTi20 írta:

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 OK!

Az adsl felhasználónevTelekomdet a t

39 perce, GuTi20 írta:

Nem tudom ezt hogyan lehetne megoldani. xDSL képes eszközöm nincs másik, ha ezt ppoe passthrough-ra állítom és összekötöm egy másik eszközzel, akkor meg kéne hozzá user/pass, de én nem tudok semmit, mindent magának állít be az eszköz. Nem tudom, hogyan tudnék tesztelni.

usert látok, de jelszót nem tudok hozzá. Újraindításkor nem is a saját useremmel kezd, hanem egy másikkal, a sajátot csak pár perc után kapja meg a router központilag, vagy bele van programozva.

Ha van ötlet szívesen fogadom. 

Ezt nem értem igazán, hogyha nincs veszteség és késleltetés, akkor miért növeli a tx időt? 

2020-11-06T11:44:50Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:44000 TxPkt:275
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:44:55Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:88160 TxPkt:551
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:01Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:132320 TxPkt:827
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:06Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:176480 TxPkt:1103
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:12Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:220640 TxPkt:1379
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:17Z [Notice] {DR_DmRtcp2DspActivate} CB[0] RxOct:0 RxPkt:0 TxOct:264800 TxPkt:1655
LostFra:0,jitter:0,delay:0
2020-11-06T11:45:18Z [Notice] {CspVoipRtpManagerFree} dwCB_Handle:0 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Akkor azt félreértelmeztem mármint a tx időt. Viszont így végképp nem értem mi történik ott. A jelszó nálam nem ilyen egyszerű történet. Céges/flottás előfizetés, nincs saját MT azonosítóm, nem tudok fiókot regisztrálni, a céges kapcsolattartó nem segít és nem adják ki a jelszavam. Innen szép győzni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv. 

A problémám a következő, pár napja több órás megszakadások voltak, így hát telefonáltam Vanda tette a kis dolgát, küldte a szerelőt. Aki másnap megjelent akkor épp működött a rendszer, szóval biztos ami biztos át rakott VDSL-ről ADSL-re hisz nagyon messze vagyok a központtól. Hátha ez okozza a problémát. (Hónapok óta VDSL-van, így nem értettem az összefüggést, de gondoltam nem árthat. Akkor is néztem a HGW-be hogy a Downstream line rate 3101 kbit/s -re csökkent. De speedtesten hozta a 15-25 megát hisz mellette internet gyorsító is van.  Ma reggel megint hiba volt, megint telefonáltam. Hívott a szerelő, megoldotta. Úgy tűnt minden rendben van. Így nyugtáztam a dolgot. Lezárta a hibát.
Viszont most hogy így este nem működik mindig a net gyorsító 3 megánál többet nem tudok kicsikarni belőle. Nyílván az SNR lock miatt...
Csak az az egy megoldás van, hogy beszel a Vandácskával, harmadjára is megnyitom a hibát... vagy ha szólok a szerelőnek ő is tudja ezt módosítani?

Tisztában vagyok vele hogy messze vagyok a központtól, nem lehet csodát csinálni. Szakadozik az internet is, megszoktam. De ez azért már tényleg elviselhetetlen. Eddig legalább gyorsító nélkül 8-9 mega tudott jönni.

 

dsl.JPG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom
12 órája, Farao írta:

Üdv. 

A problémám a következő, pár napja több órás megszakadások voltak, így hát telefonáltam Vanda tette a kis dolgát, küldte a szerelőt. Aki másnap megjelent akkor épp működött a rendszer, szóval biztos ami biztos át rakott VDSL-ről ADSL-re hisz nagyon messze vagyok a központtól. Hátha ez okozza a problémát. (Hónapok óta VDSL-van, így nem értettem az összefüggést, de gondoltam nem árthat. Akkor is néztem a HGW-be hogy a Downstream line rate 3101 kbit/s -re csökkent. De speedtesten hozta a 15-25 megát hisz mellette internet gyorsító is van.  Ma reggel megint hiba volt, megint telefonáltam. Hívott a szerelő, megoldotta. Úgy tűnt minden rendben van. Így nyugtáztam a dolgot. Lezárta a hibát.
Viszont most hogy így este nem működik mindig a net gyorsító 3 megánál többet nem tudok kicsikarni belőle. Nyílván az SNR lock miatt...
Csak az az egy megoldás van, hogy beszel a Vandácskával, harmadjára is megnyitom a hibát... vagy ha szólok a szerelőnek ő is tudja ezt módosítani?

Tisztában vagyok vele hogy messze vagyok a központtól, nem lehet csodát csinálni. Szakadozik az internet is, megszoktam. De ez azért már tényleg elviselhetetlen. Eddig legalább gyorsító nélkül 8-9 mega tudott jönni.

 

dsl.JPG

Szia! Ha a hiba ismételten tapasztalható, akkor javasoljuk,  hogy mindenféleképpen jelentsd nekünk. Az MT azonosítóval, értesítési mobilszámmal már privát üzenetben is jelezheted és mi továbbítjuk a problémát illetékes kollégáinknak. ^Kitti

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Helló ismét.

Érdeklődni szeretnék, a következő hibával kapcsolatban.

Szóval. Adott az elég DSL vonalam. Ha a Downstream line rate 9 megabitre van lekorlátozva teljes letöltési sebességnél szaggat az internet. De ha letöltés vezérlőbe manuálisan lekorlátozom 7 megabitre, tökéletes minden. A legutóbbi hiba óta központilag 7 megabitre voltam lekorlátozva. Viszont így is eldobja a DSL-t. Szóval a letöltés vezérlőt már 5 megabitre kellett korlátozni hogy stabil legyen. Volt pár nap amikor központilag 3 megabitre volt korlátozva a Downstream line rate. Akkor allandóan megszakadt. Hisz már nem volt jobban hová korlátozni.

Szoval teljes internet sebesség kihasználtság mellett folyton megszakad. Lényegtelen hogy 3 vagy 9 megabit az SNR Lock.

Miért van ez? Amúgy a max vonal sebességem 12 megabit lenne.

Továbbá érdeklődni szeretnék hogy Mezőtúr Toldi Miklós utcában előreláthatólag mikor lesz fejlesztés? A város több pontján, főleg lakótelepek mellett már folynak a fejlesztések.

Sajnos minden 2. Héten telefonálnom kell valami hiba miatt...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Szüleimnél xDSL nettel (Net S Plusz csomag) ZTE ZXV10H201L HGW + TP-link TL-WR842N wifi routerrel gyakran "elmegy" a telefon vonal ("telefon vonal ellenőrzése folyamatban"-t ír ki és nem kapcsolható) és emellett gyakran az internet is megszakad.
Ilyenkor ha a ZTE-t újraindítják akkor helyrejön minden. Erre sajnos már kb napi rendszerességgel szükség van. Van ötletetek hogy mivel lehet a probléma? 
Vonalat tudjuk valahogy ellenőrizni? Jelentsük be a hibát (1414-n), kérjük a ZTE cseréjét? Tud esetleg e helyett másik újabb eszköz típust adni a Telekom? 
Köszi előre is.
H. Ádám

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Balatonfüreden vagyok rézdróton valószínűleg még valószínűleg nagyon sokáig, mert hiába építik a lakótelepen az optikát a helyi építésügy kicsit ***** és folyamatosan alá tesz a telekomnak (számomra érthetetlen okokból, mert szerintem lenne itt igény optikára az egész városban), így olyan lassan haladnak, hogy a következő évszázadban sem ér el hozzám az optikai háló a vásárcsarnok környékére... ezt elengedtem.

Ezért felhívtam a Telekomot, hogy ugyan adjanak már bondingot két IPTV-m van, ha mindkettő megy, mert nézik a többiek, akkor már 1 géppel se tudok internetezni, mert nem marad rá sávszél. Én tudom, hogy csoda nem létezik ősrégi technológia ez és 1,5 kmre vagyok kb. a DSLAM-től, de a betelefonálásomra nem hogy bondingot nem adtak még SNR Lockot adtak én nekem, hogy 30 mbps helyett csak 25 legyen... azt hittem ott kapok agyérgörcsöt...

Tényleg semmilyen módja nincs már a bondingnak? Még fizetnék is érte, akár több 100e forintot is, nekem az a munkám, hogy az internettel dolgozok, erre nem sajnálom a pénzt, akár abba is belemennék, hogy akkor 2x-es áron fizetem a Net Pluszt vagy nem tudom, de valahogy senki nem akar segíteni rajtam. Érpár biztos lenne, mert a lakó tömbben senki nem Telekomos, igen itt jöhet a kérdés miért nem ott vagyok én is, mert a konkurens szolgáltató koaxa még katasztrofálisabb 14 napos határidővel felmondtam, mert az 500-as netjük kemény 20 mbpst tudott és ez még nekik állt feljebb, azoknál flegmább emberekkel még soha nem beszéltem.

Nem hiszem el, hogy minden fejlődik, de aki DSL-en ragadt még jó sokáig, annak az utolsó szöget is beverték a koporsójába...

Csatolok egy képet a kapcsolatom állapotáról, a modem CRC errorozik is rendesen ez a kép bekapcs után 4 perccel készült, de már 4 CRC error volt kis használattal és a FEC error is rendesen növekedett. Egyébként a háztömbbe bejövő rézdrót nem volt használva évek óta, csak ott lógott az ajtóm felett, amikor megvettem a lakást. Egy már megsárgult kábelről van szó. Nem lehet, hogy a háztömb (12 lakásos társasház 1. emeletéről van szó) átkábelezésével legaláb 1-2 mbps még nyerhető, ha már bondingot senki nem szeretne bekötni?

Screenshot_20220408-153242_Chrome.jpg

Köszönöm a válaszokat!

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
6 perce, nullptr írta:

Sziasztok!

Balatonfüreden vagyok rézdróton valószínűleg még valószínűleg nagyon sokáig, mert hiába építik a lakótelepen az optikát a helyi építésügy kicsit ***** és folyamatosan alá tesz a telekomnak (számomra érthetetlen okokból, mert szerintem lenne itt igény optikára az egész városban), így olyan lassan haladnak, hogy a következő évszázadban sem ér el hozzám az optikai háló a vásárcsarnok környékére... ezt elengedtem.

Ezért felhívtam a Telekomot, hogy ugyan adjanak már bondingot két IPTV-m van, ha mindkettő megy, mert nézik a többiek, akkor már 1 géppel se tudok internetezni, mert nem marad rá sávszél. Én tudom, hogy csoda nem létezik ősrégi technológia ez és 1,5 kmre vagyok kb. a DSLAM-től, de a betelefonálásomra nem hogy bondingot nem adtak még SNR Lockot adtak én nekem, hogy 30 mbps helyett csak 25 legyen... azt hittem ott kapok agyérgörcsöt...

Tényleg semmilyen módja nincs már a bondingnak? Még fizetnék is érte, akár több 100e forintot is, nekem az a munkám, hogy az internettel dolgozok, erre nem sajnálom a pénzt, akár abba is belemennék, hogy akkor 2x-es áron fizetem a Net Pluszt vagy nem tudom, de valahogy senki nem akar segíteni rajtam. Érpár biztos lenne, mert a lakó tömbben senki nem Telekomos, igen itt jöhet a kérdés miért nem ott vagyok én is, mert a konkurens szolgáltató koaxa még katasztrofálisabb 14 napos határidővel felmondtam, mert az 500-as netjük kemény 20 mbpst tudott és ez még nekik állt feljebb, azoknál flegmább emberekkel még soha nem beszéltem.

Nem hiszem el, hogy minden fejlődik, de aki DSL-en ragadt még jó sokáig, annak az utolsó szöget is beverték a koporsójába...

Csatolok egy képet a kapcsolatom állapotáról, a modem CRC errorozik is rendesen ez a kép bekapcs után 4 perccel készült, de már 4 CRC error volt kis használattal és a FEC error is rendesen növekedett. Egyébként a háztömbbe bejövő rézdrót nem volt használva évek óta, csak ott lógott az ajtóm felett, amikor megvettem a lakást. Egy már megsárgult kábelről van szó. Nem lehet, hogy a háztömb (12 lakásos társasház 1. emeletéről van szó) átkábelezésével legaláb 1-2 mbps még nyerhető, ha már bondingot senki nem szeretne bekötni?

Screenshot_20220408-153242_Chrome.jpg

Köszönöm a válaszokat!

 

Igen, az átkábelezés hasznos lenne. Sokat nem nyernél, de a semminél több lenne.
Sajnos ebben a helyzetben tényleg csak egy optikai szolgáltatás segíthetne rajtad. Vagy esetleg keress valamilyen mobilnetes csomagot, ha annak a sebessége amúgy jó a környékeden.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
7 perce, btz írta:

Igen, az átkábelezés hasznos lenne. Sokat nem nyernél, de a semminél több lenne.
Sajnos ebben a helyzetben tényleg csak egy optikai szolgáltatás segíthetne rajtad. Vagy esetleg keress valamilyen mobilnetes csomagot, ha annak a sebessége amúgy jó a környékeden.

Köszönöm a választ! A Telekomot ha felhívom, akkor szerinted megcsinálják ezt az átkábelezést valamilyen fizetős opcióban? Ingyeneset nem szeretnék, mert ott kijön a szerelő azt mondaná van internet semmi baj nincs és elmenne szerintem, ha viszont fizetek érte, akkor biztos át lenne kábelezve.

Mobilnet van még 5G is, de semmire nem megyek vele, hiába gyors (6-700 mbps), de az NAT-olva van és olyan szoftverekkel dolgozom, amik 30 threaden megküldik a munkahelyemet (információbiztonsági tesztelő vagyok egyébként) és hiába nem csinál nagy forgalmat a szoftver (kb. 20-30 mbpst), de feltölti a modem NAT tábláját és leszakadok olyankor az internetről. Egyébként átlagfelhasználásra most is ezt osztom meg, csak sajnos a munkámhoz nem alkalmas és nyilván a TV sem menne ezzel (érthető okokból), szóval a fordítottja sem működne, hogy erről megy a TV a munkámhoz meg szabadon marad a DSL.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
5 perce, btz írta:

Nem akarom a T bizniszét rontani, de ebben az esetben szerintem egy villanyszerelő biztosan szebb munkát végezne és olcsóbban is.

Értem, sajnos,  ha fontos a NAT, akkor mobilnet tényleg kilőve. Legalább is a T-től. Más szolgáltatók ajánlatait nem ismerem, de ezen a fórumon azokat úgy sem beszélhetnénk ki.

Inkább megpróbálom a T-t drágábban, mert nem a lakáson belül futó kábel néz ki nagyon rondán, hanem ami a lépcsőházban van és össze lett kötve valami dobozzal a földszinten. Összehasonlításképp a lakásban ilyen fut:

Vásárlás: QILIVE (RJ11/6P4C) telefon kábel 5 m Vezetékes készülék  kiegészítő árak összehasonlítása, RJ 11 6 P 4 C telefon kábel 5 m boltok

A lépcsőházban pedig egy megsárgult kábe fele (ha nem negyed) ekkora vastagsággal és a két érpár nem is ugyanabban a burokban van, hanem a kábel közepén van egy bemélyedés. Nem is láttam ilyen képet az interneten hiába kerestem, de sokkal régebbinek tűnik a fentihez képest.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Régen el lehetett intézni online bejelentéssel egy mocskos automatikus port sebesség csökkentés visszaállítását. Most már semmit mondó postai(!) "választ" küldenek "adatvédelmi okokból", a telefonban pedig ez az elmebaj kulcsszavakat értelmezni nem tudó borzalom. Ebből bizony sok év után lehet gyors felmondás lesz, az optikából már úgysem lesz semmi a jelenlegi rezsimben. Ennek a "cégnek" így, ebben a formában az én szempontomból sajnos lőttek.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: czt
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...