Ugrás a tartalomhoz
  • 6

anonymus

Kérdés

Szakadozó internet kapcsolat, újra induló  HGW esetén mit tehetek ?

 

Első amit tehetsz, hogy újra indítod a HGW-t. Érdemes lehet ránézni jel szintekre is, ezt jellemzően a 192.168.0.1 192.168.1.1/  192.168.100.1 címen találod.  Belépéshez amennyiben nem változtattad meg: admin/admin, üres/üres stb, kivéve Sagemcom F@ST 3686AC, ennél eszköznél a talpon elhelyezett matricán találod a szükséges adatokat.

DOCSIS adatokat keress dBmV és mértékegységekkel lefelé /felfelé letöltési /feltöltési vagy angolul downstream és upstream.

 

Ezekről amit tudni érdemes.

Letöltési irányba -12 + 12 közt ideális, 0-hoz közeli érték a legoptimálisabb.

SNR 30 dB legalább érje el, átlagosan 40 körül mozog, ennél többel nem fogsz találkozni.

Feltöltési irányba 51 dBmV alatt legyen


Ettől eltérő értékkel is működhet a HGW, de átlagosan ezek tekinthetők minőségi értékeknek. Amennyiben ezektől eltérést tapasztalsz, az jó eséllyel lehet a probléma forrása. Pusztán eltérő adatok nem adnak  alapot semmilyen reklamációra.

 

Kérhetek bridge módot?

Igen, kérhetsz Cisco EPC3925 és Sagemcom FAST3686 eszközök esetében. De csak akkor, ha nincs iptv előfizetésed.  Ezt a 1414 ügyfélszolgálati szám hívásával teheted meg, kitartást hozzá, néha nehezen sikerül.

 

Használhatom valamire az usb csatlakozót ?

Pendrive vagy külső táppal rendelkező merevlemez segítségével file, ftp, UPnP médiaszervert készíthetsz.

 

Milyen csomagokat rendelhetek ?

*Otthoni Internet 10/

*Otthoni Internet 20/

Otthoni Internet 150/5

Otthoni Internet 300/20

Otthoni Internet 500/22

 

* Ezek a csomagok csak ED2 területen rendelhetőek. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus
Módosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
1 órája, disconnect írta:

Ez a sípolás mit jelent? Rendesen hanggal sípol? A táp csinálja, vagy maga a modem?

MIndegy, a lányeg hogy ha erre hivatkozol akkor cserélik sagemcomra, de mielőtt bármit csinálsz olvasd el a fórumot, csak 1400 bejegyzés.
Összefoglalva- a ha cisco bizonyítottan hibás, vagy a helyi koax hálózat túlterhelt, akkor ajánlott a csere, addig inkább ki kell deríteni mi a gond. Lehet wifi csatornát váltani, (valamelyik wifi analizer andoid app segit). Akkor is akadhat a wifi ha valaki távolról videót néz, más meg közel, ilyenkor se a váltás a megoldás. Szóval először tanulni kell egy csomót.
 

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Látom, nem vagyok (talán voltam) egyedül az otthoni internet elosztás, sebesség-problémámmal, így hátha valakinek ötletet, netán megoldás-szerűséget adok, ha közzéteszem a saját történetemet. 
Nos Sagemcom 3686-os HGW-vel és XL-es 50/5-ös előfizetéssel rendelkeztem a hó elején. Mivel manapság a kenyérpirítót is hálózati kapcsolattal árulják, így összeszedtem vagy 30 hálózati eszközt. Így aztán, mint megannyi társa előtte a Fast3686-os HGW is csak erősen köhögve teljesítette a dolgát. A folyamatos (túl)terhelésnek köszönhetően nagyjából egy esztendő működés után, a Sagemcom is egyre sűrűbben kérte (követelte) az újraindítást. Hát fogtam magam, ahogyan eddig tettem és az online felületen bejelentettem, hogy vélhetőleg a Sagemcom döglődik nálam. Valószínűleg a leírt hibajelenségemmel, elsőre nem találtam el a T. reakciós küszöbértékét, mivel egy teljes hét alatt sem történt semmi. Sebaj, gondoltam és egy teljességel sikertelen telefont követően egy emailt is írtam. Közben itt a fórumot is olvasgatván, valamivel tájékozottabb lettem, így a mailben megpendítettem egy saját routerrel való kiegészítés kérdésszerűségét, valamint egy felfelé történő csomagváltást is meglebegtettem. Végül nem tudom, hogy a kiegészítéseim, vagy az eltelt idő miatt, de felgyorsultak az események és alkalmam nyílt kb. 10 T.-és munkatárssal is beszélnem. A dolog pikantériája, hogy a saját router indítványra 10-en kb. 7 félét mondtak. A csekélyke, de mégis három egybehangzó állításon felbuzdulva némi kockázattal, vettem egy routert (itt jegyzem meg, hogy nincs IPTV-ém, csak telefonom). 
....és elkövetkezett az utolsó lépés, hogy telefonon lebutíttassam a HGW-met modemszerűséggé (Bridge mód) és a fogamat összeszorítva leültem a telefon mellé:
- az ügyfélszolgálatos kollega, azt mondta, lehet, hogy ezért fizetnem kell,
- a műszakis kollega azt mondta, hogy lehet, a telefonom nem fog majd működni, meg miért is kéne a HGW-ét lebutítani, de végül végrehajtotta. :)

A lényeg az, hogy ezután a saját routerem kapott egy külső IPcímet és be tudtam vele konfigurálni a saját belső hálómat a vágyaim netovábbja szerint. Mi több, a telefonom továbbra is tökéletesen funkcionál.
Szóval a költői kérdésem az, hogy vajon miért van ez a kézenfekvő megoldás oly nagy titokban, hogy még a T.-és kollegák sincsenek az ismeretek birtokában?
Végül is -ezen a totál tájékozatlanságon kívül-, minden a lehető legoptimálisabban rendeződött, még egy műszakis kollega is megjelent közben, aki lelt egy hibát az oszlopon, amit meg is oldott, szóval az akció keretében végrehajtott XXL 120/10-re váltás előfizetésem is működik.
 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@zygy A telekomnak választani kellet, vagy csak egyféle környezetre és olcsó de problémás eszközre ad támogatást és a felhasználók x része elégedetlen lesz, és y része gyorsabb netet vesz mert nem érti hogy csak a rossz beállítás és eszköz miatt szív 10mbit-en, vagy rendes szolgáltatást nyújt. ami többletköltséggel jár a támogatásoldalon. Elképzeltem azt a menedzseri kínlódást és hosszú vajúdást amikor választania kellett eme két opció között. :-(  Most olvastam egy cikket hogy amióta a utaselégedettség nem csökkenti a managerek bérét a repülős bizniszben azóta a szolgáltatás színvonala rohamosan csökkent, Ez itt is megfigyelhető A manager csaka bónuszára optimalizál nem a felhasználókra. Azok csak felesleges bosszúság a szemében, minnél kevesebb van annál jobb. Az elvesztett felhasználók miatt elinditott marketingkampány persze drágább, de az más bónusza.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@acel Számomra az trivialitás, hogy egy ekkora szolgáltató a költségoptimalizálás jegyében egy olcsó eszközt biztosít ingyen, ami valószínűleg megfelelő is a szolgáltatást igénybe vevők kilencven akárhány százalékának. Ha nem ezt tenné, akkor drágább volna a szolgáltatása és kiszorulna a piacról! Eddig értem a dolgot, viszont ottmaradt az a néhány százaléknyi ügyfélkör, akiket szintén kezelni kell valahogy.

Nos a szolgáltató részéről a világ legegyszerűbb válasza az volna ezen szűk réteg számára, hogy, ha Neked nem tetszik az ingyen-eszköz, hát vegyél magadnak, amilyet Te akarsz és kész. A példámon látszik, hogy ezt -az IPTVés előfizetők kivételével- meg is tudja valósítani!

Saját router vásárlása - Sagemcom 3686 telefonon történő Bridge módba kapcsoltatása. (kivétel IPTV-ések)

Tehát a továbbra is kezelendők köre jelentősen leszűkül: IPTV-és előfizetőkből több tucat hálózati eszközzel rendelkezők köre. Vélhetőleg ezen kör jó részét meg át lehet terelni SATTV  irányba és akkor már tényleg csak ezrelékekben lesz mérhető azon kör, akik számára a szolgáltató nem tud megoldást javasolni. 

Na most, ha a képlethez azt is hozzáadjuk, hogy az ügyfélszolgálat tevékenységét valószínűleg nem az egy PCvel rendelkező átlagfelhasználó terheli, hiszen nála többnyire flottul működni fog minden, hanem a fent vázolt problémásabb előfizetők köre felé boltozódik át. 

Vagyis végképp érthetetlen, hogy miért pont a legkézenfekvőbb megoldást fedi a legnagyobb köd!       

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zygy
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
20 órája, acel írta:

MIndegy, a lányeg hogy ha erre hivatkozol akkor cserélik sagemcomra, de mielőtt bármit csinálsz olvasd el a fórumot, csak 1400 bejegyzés.
Összefoglalva- a ha cisco bizonyítottan hibás, vagy a helyi koax hálózat túlterhelt, akkor ajánlott a csere, addig inkább ki kell deríteni mi a gond. Lehet wifi csatornát váltani, (valamelyik wifi analizer andoid app segit). Akkor is akadhat a wifi ha valaki távolról videót néz, más meg közel, ilyenkor se a váltás a megoldás. Szóval először tanulni kell egy csomót.

A gond az, hogy a cisco egy dzsunka hulladék, gyárilag sorozathibás wifivel. Nincs itt zavarás, meg rádiós túlterhelés, a környéken érzékelhető távolságban 2 másik wifi van, azok is épphogy érzékelhető távolságban. Az is mindegy, hogy milyen csatornán van.

Mellesleg a kínai aliexpressről kb 2000 forintért vett wifi repeatert AP módban a modemre kötve stabil wifi van, mellesleg hosszabb távra is megy el, míg a ciscoé 2 tégla válaszfal+ házfalon már nem megy át.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
33 perce, disconnect írta:

A gond az, hogy a cisco egy dzsunka hulladék, gyárilag sorozathibás wifivel. Nincs itt zavarás, meg rádiós túlterhelés, a környéken érzékelhető távolságban 2 másik wifi van, azok is épphogy érzékelhető távolságban. Az is mindegy, hogy milyen csatornán van.

Mellesleg a kínai aliexpressről kb 2000 forintért vett wifi repeatert AP módban a modemre kötve stabil wifi van, mellesleg hosszabb távra is megy el, míg a ciscoé 2 tégla válaszfal+ házfalon már nem megy át.

Számold már bele azt is hogy a Cisco-nak sokkal kisebb az antennája mint a  Kínai ap vackodé. 

+ info nálad egy első szériás Cisco van ami 5 éves.... aminek igen van széria hibája amit javítottak a következő adagokban. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
Ekkor: 2017. 05. 27. at 23:31, btz írta:

Üdv @bialdaniel

úgytudom ennél a tipusnál a szolgáltatótól kell kérni a bridge mode bekapcsolását, de ebben az esetben se digitális telefon, sem iptv nem lesz.

Megvallom a bejegyzésed eléggé elbizonytalanított a saját routerem beüzemelhetőségét illetően, mivel a Sagem 3686-ason csüngnek a telefonjaim. Mikor olvastam a bejegyzésedet még nem volt saját routerem. Kockáztattam :)
Nos van egy két napos tapasztalatom a kérdésben Syno NAS + Syno router + Sagemcom 3686 + telefon (IPTV nincs).
1. Sagemcom bridge módba léptetése (router funkciók eltűnnek);
2. Sagem LAN 1. port összekötése a saját router WAN portjával;
3. Saját routeren DHCP (NASnak fix IPcím), portforwarding stb. konfiguráció;
A NAS külső komunákációja működik, a telefonjaim továbbra is a Sagemcomon csüngnek és működnek.
A NAS külső elérését még nem próbáltam.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
16 hours ago, zygy said:

Látom, nem vagyok (talán voltam) egyedül az otthoni internet elosztás, sebesség-problémámmal, így hátha valakinek ötletet, netán megoldás-szerűséget adok, ha közzéteszem a saját történetemet. 
Nos Sagemcom 3686-os HGW-vel és XL-es 50/5-ös előfizetéssel rendelkeztem a hó elején. Mivel manapság a kenyérpirítót is hálózati kapcsolattal árulják, így összeszedtem vagy 30 hálózati eszközt.

Ez érdekelne. van egy f.ing.io  -bocsi, az f utáni pontot vedd ki, de a grammarnazi bannolja:)- mentésed róla? az enyém úgy néz ki, ahogy a képen látod. Tudod, borzasztó negatívan álltok hozzá a dolgokhoz:(( Szívesen megmutatnék - és nemcsak én, hanem jópár superuser - pár dolgot a jövőből, amit mi tesztelünk, de sajnos nem tehetjük. Még. De előbb utóbb Hozzátok is eljut. Tudomásul kell venni, hogy egy ekkora vállalatnál a döntési mechanizmus nehézkes, lassú. Hidd el, hogy dolgoznak azon, hogy jobb legyen. Türelem.

fing1.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: root
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
3 minutes ago, zygy said:

@root Tökéletesen ismerem a nagyvállalati mechanizmust, pont ezért tettem ezt közzé.

2. Momentán nincs róla mentésem, de megvallom nem is szívesen tenném közzé!

Akkor nem értelek. Ha ismered a "rendszert", akkor miért? mellesleg localban bármit közzétehetsz. a MAC ami kritikus lehet, azért van blurozva:) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
4 minutes ago, zygy said:

@root 

1. Megértem azt, ha valamire nincs megfelelő megoldás, akkor azt szürke homály szokta fedni. Viszont, ha valamely problémának van megoldása, akkor abból miért nem erényt kovácsol a T.? Ha valaki hasonló cipőben jár, az hátha hasznosítani tudja.

Nézd, egzakt megoldás nincs. Ahogy fejlődik a technika, mindenki próbál lépést tartani. Nem könnyű, főleg egy T-hez hasonló szolgáltató volumenében..... De kíváncsi lennék arra, hogy szerinted, hogyan lehetne ebből erényt kovácsolni. Ha van vmi jó 5leted, ne tartsd magadban! Hátha.....

4 minutes ago, zygy said:

2. Vagyonvédelmi szempontok! 

belső IP vel, MAC nélkül. Értem:)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@root

Nézzed meg a példámat. 10 napja még bosszankodtam, most meg egy elégedett ügyfél vagyok és ez a T.-nek egy fillérjébe sem került, hiszen én költöttem saját routerre. Hát mi ez, ha nem egy megoldás? Amit csak az árnyékol be, hogy az ügyfélszolgálatosok tájékozatlanok.

A nálad fellelhető eszközök megnevezéssel szépen fel vannak sorolva. Ennyi

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...